• 1
  • 2
2015-09-07, 13:22
Medlem
Under början på 2000-talet minns jag JC som en butik där jag handlade det mesta av mina kläder. Deras egna märke Marwin var jätte inne på skolan jag gick och att ha märke på jeansen var ett måste. Men vad hände sen? Idag sätter jag inte ens min fot i JC butiker, jag tilltalas varken av deras jeans eller övriga kläder.

Hur är er syn på JC då och nu?
Citera
2015-09-07, 13:29
Medlem
CromRts avatar
Jag tycker att de har bra kläder till bra pris. Handlar gärna där.
Citera
2015-09-07, 13:33
Medlem
xposures avatar
Minns också hypen runt JC i högstadiet.
Att äga en Marwin-tröja var ett måste för att vara inne.
Verkar som att de lagt ner massa butiker?
Citera
2015-09-07, 13:35
Medlem
Spacemodes avatar
Finns där jag bor, grymt bra sortiment på jeans.
Citera
2015-09-07, 13:35
Medlem
Koyaks avatar
Kommer ihåg att nästan hälften av klassen bar sådana Marwin tröjor från JC tidigt 2000-tal.
Finns fortfarande JC ? har inte sett någon sådan butik sedan jag själv gick i högstadiet
Citera
2015-09-07, 13:53
Medlem
Junior Center blev Jeans and Clothes som blev Jeans Company. Kanske inte så många nu som tänker på JC som en "barnklädesaffär"?
Citera
2015-09-07, 14:08
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Går endast in på JC när jag ska köpa Tiger Of Sweden Jeans. Tycker att de har bra service där.
Citera
2015-09-07, 14:18
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydsidan
Junior Center blev Jeans and Clothes som blev Jeans Company. Kanske inte så många nu som tänker på JC som en "barnklädesaffär"?

Jo.. alla utom deras målgrupp. För dessa vore det katastrof om det ansågs vara en barnaffär. Men för oss som har några år sedan vi gick i högstadium och gymnasium där JC var teh shit att handla sina kläder på så är det en barnklädesaffär.. för äldre barn.

JC är förmodligen fortfarande stora och poppis (de har butiker i de flesta svenska städer och numera även i Norge och Finland), däremot har de kanske större konkurrens idag än på 90-talet då det inte gick att handla kläder på nätet på samma sätt (visst fanns postorderbutikerna men att komma i kläder från Halens eller Ellos gav inte mycket creds på skolgården).

Att TS och andra i tråden inte handlar på JC idag och inte heller tilltalas av deras sortiment är antagligen för att de är kring 30 idag snarare än 13-18 vilket är JCs primära målgrupp.
Citera
2015-09-07, 14:24
Medlem
Pilsnerologs avatar
Minns deras "DS Phat Denim"-kollektion á 90-tal. Det var ett måste i mellanstadiet.

Nu sätter jag nästan aldrig min fot där.
Citera
2015-09-07, 14:51
Medlem
Köpte mycket ifrån JC vid tidiga år 2000 tills jag blev en internet shoppare. Är inne där någon gång per år men sällan, bra service annars särskilt bland det manliga butiksanställda. Kanske för att man är själv är kille.
Citera
2015-09-07, 15:13
Medlem
Köpte alltid jeans på JC förr. Bra sortiment och service.
Som så många andra handlar jag det mesta på nätet nuförtiden.
Citera
2015-09-07, 15:38
Medlem
ApaOnCracks avatar
Väldigt bra jeans kollektionen där dom mer är gärna syr upp på plats om behov finns, resten av kläderna är inte riktigt min stil dock.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in