2005-11-04, 20:17
Medlem
^swestres^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpGurrA
Bara fr att du ger E till en katt s behver han inte bli pverkad fr han har inget serotonin kanske, katter blir tokiga av kattmynta och det bli inte vi, ni hajjar vad jag menar.
Nej, jag hajjar inte. Vad har katter istllet fr serotonin? Hallonsaft?
Fr att gra en liknelse till datorvrlden, vare sig det r Mac eller PC, s likvl r signalerna i datorn elektriska.
Katter har serotonin, punkt slut. Lgg ner bongen och ta upp biologi A boken.
Citera
2005-11-04, 22:17
Medlem
Polarens hund kutade in i rummet helt galen en gng
och slickade i sig vra fint uppdelade linor som var reda att
snortas.
Han visste var han skulle, han visste vad han skulle gra,
helt galen, febrilt slickandes och hundfan gav sig inte ens
efter att man sparkat in han i vggen, han var som en magnet
tillbaka p bordet och slickade.

Nrmaste 2 timmarna var hund fan galen. Han lg p ryggen och
i princip gjorde volter genom att "la" sig. Sprang runt och ville
g ut hela tiden.

Och dr satt vi utan tjack. Jvla hundfanskap.
Citera
2005-11-05, 01:27
Medlem
CpGurrAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^swestres^
Nej, jag hajjar inte. Vad har katter istllet fr serotonin? Hallonsaft?
Fr att gra en liknelse till datorvrlden, vare sig det r Mac eller PC, s likvl r signalerna i datorn elektriska.
Katter har serotonin, punkt slut. Lgg ner bongen och ta upp biologi A boken.

Djur hjrna r inte lika utvecklad som en mnniskas hjrna och p s stt r det inte samma signalsubstanser i deras hjrna som vran, visst kanske dem har serotonin men deras hjrna funkar inte till 100% som mnniskan.

Ketamin anvnds till djur som narkos medel och om en mnniska tar ketamin s blir det hallucien, frstr du sammanhanget?
Citera
2005-11-05, 15:15
Medlem
^swestres^s avatar
Citat:
Djur hjrna r inte lika utvecklad som en mnniskas hjrna och p s stt r det inte samma signalsubstanser i deras hjrna som vran, visst kanske dem har serotonin men deras hjrna funkar inte till 100% som mnniskan.
No shit? Jag som trodde vi hade samma hjrnor. Det jag ppekade var att hjrnors kemiska sammansttning inte skiljer sig nmnvrt, och att hundar visst har serotonin.

Citat:
Ketamin anvnds till djur som narkos medel och om en mnniska tar ketamin s blir det hallucien, frstr du sammanhanget?
Om du menar sammanhanget mellan ovanstende och ditt felaktiga pstende om serotonin, s nej.
Citera
2005-11-05, 21:06
Medlem
CpGurrAs avatar
Ger du E till en myra s drden eller hnder inget alls fr den har vl inte ens ngot som kallas en hjrna.

Aja, skit samma, dem som ger droger till sina djur ska ha en smuttsig kanyl med aids smitta p i venen!!!!!
Citera
2005-11-05, 23:25
Medlem
Jag läste nånstans om kokain (jag tror det var kokain, är inte helt säker) som var fritt för djur att ta (vet inte vilket djur heller) Men iaf, djuren blev så klart knasigt beroende och hade ingen hejd och tog drogen så att dom dog/överdoserade till slut.

ok.. nu hittade jag infon:
"Tolerans och fysiskt beroende av kokain anses dock i allmänhet inte uppträda. Däremot ett starkt, tvångsmässigt, psykiskt behov. Laboratorieundersökningar i USA visar att kokain är ett av de få narkotiska preparat som djur självinjicerar tills de dör, vilket visar på drogens starka beroendeframkallande effekt."

http://www.drogportalen.se/CANTempla...ge____133.aspx

Why cocaine becomes addictive: Research with cocaine has shown that all laboratory animals can become compulsive cocaine users. Animals will work more persistently at pressing a bar for cocaine than for any drug, including opiates. An addicted monkey pressed the bar 12,800 times until it got a single dose of cocaine. If the animal survives, it will return to the task of obtaining more cocaine.
http://www.emedicinehealth.com/articles/19855-1.asp
In studies, animals addicted to cocaine preferred the drug to food, even when it meant they would starve.
Citera
2005-11-06, 07:04
Medlem
alice underlands avatar
spindlar p droger

http://www.cannabis.net/weblife.html
Bilder p spindelnt vvda av spindlar som ftt olika droger. Mycket intressant!
S vitt jag kan se r coffein det som gr vrst skada av alla droger p deras frmga att vva nt.
Citera
2005-11-06, 15:39
Medlem
Hahahaha, spindeln p koffein var inte direkt noga.
Citera
2005-12-05, 19:43
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ger du E till en myra s drden eller hnder inget alls fr den har vl inte ens ngot som kallas en hjrna.

Aja, skit samma, dem som ger droger till sina djur ska ha en smuttsig kanyl med aids smitta p i venen!!!!!

rligt talat.. r du typ 12 r, eller bara grav dyslektiker?
Citera
2005-12-05, 19:43
Medlem
likeithards avatar
Citat:

rligt talat.. r du typ 12 r, eller bara grav dyslektiker?
Citera
2005-12-05, 19:51
Medlem
likeithards avatar
Citat:

men rligt talat..! r du typ 12 r, "lite efter" eller bara extremdyslektiker?
Citera
2005-12-05, 19:58
Medlem
DrDoktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
men ärligt talat..! är du typ 12 år, "lite efter" eller bara extremdyslektiker?

(Ursäkta OT alla ni andra), men ärligt talat...! Är du en 7årig mobbare, eller är du bara en djävligt otrevlig snubbe med alldeles för lite att göra, och alldeles för dålig koll på hur man postar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in