2005-10-26, 21:59
Medlem
Vet inte jag..

Men en viss hund fick fr sig att slicka p 2 ecstasy en gng...

Tyckte han blev lite sllskapsjuk o skum efter ett tag...
Han nosade och kom fram till en person som han annars hatar till exempel...haha..
Citera
2005-10-27, 02:50
Medlem
CpGurrAs avatar
För att bli påverkad av MDMA så måste den livsformen ha serotonin som ett signalämne i hjärnan, tror jag!
Citera
2005-10-27, 09:03
Medlem
Tack fr lnken NightDrifter Fr lsa den nr jag r mindre trtt :P

Det skulle frvna mig om inte ngon p FB inte har provat att ge sitt djur E eller liknande d det inte verkar finnas ngon sprr p vad folk hr sysslar med Jag skulle tycka att det vore ett ganska s intressant experiment, givetvis under kontrollerade former med rtt mngd osv. Min polares katter har redan damp och dem skulle skert flippa ur totalt Vi brukar ge dem kattmynta ibland och d blir de helt psykade s med lite i E i kroppen skulle de nog flyga ivg eller nt!

Men kan de d av en fr hg dos? Kan mnniskan d av fr hg dos? Jag har fr mig att man inte kunde det?
Citera
2005-10-27, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oxydon
Tack fr lnken NightDrifter Fr lsa den nr jag r mindre trtt :P

Det skulle frvna mig om inte ngon p FB inte har provat att ge sitt djur E eller liknande d det inte verkar finnas ngon sprr p vad folk hr sysslar med Jag skulle tycka att det vore ett ganska s intressant experiment, givetvis under kontrollerade former med rtt mngd osv. Min polares katter har redan damp och dem skulle skert flippa ur totalt Vi brukar ge dem kattmynta ibland och d blir de helt psykade s med lite i E i kroppen skulle de nog flyga ivg eller nt!

Men kan de d av en fr hg dos? Kan mnniskan d av fr hg dos? Jag har fr mig att man inte kunde det?

Jo man kan d av fr hg dos... Vid 60 tabletter eller ngot sdant blir det toxiskt...
Citera
2005-10-28, 11:21
Medlem
Alprazolams avatar
P tal om andra livsformer!

Katter r de enda levande varelser som kan utnytja THC fullstndigt!
dom har reseptorer i deras jrnor som inte vi mnniskor har, men jag lr lgga till att jag inte lst det i nn vetenskapstidning utan, de var en som sa det till mig bara!
Citera
2005-10-28, 13:13
Medlem
Tycker att folk som frsker knarka ner sina husdjur frtjnar nackskott direkt, du kan aldrig veta om ditt djur mr bttre eller smre av det, du kan inte ens veta om djuret ifrga upplever samma sak som du, det mste helt klart vara mnniskor med extrema mindrevrdeskomplex med slngar av sadism som ens kan tycka att ngot sdant verkar kul p pappret.

Nr det gller djurs, ja kanske framfrallt katters frivilliga bruk r det en helt annan sak, jag minns nr jag kom hem till min tjej och hade en femma skurre i fickan, en girig liten lurvboll brjade sklart grva i mina fickor som ett cp. Samma sak nr jag hade ngra humlekottar i en pse (skulle gra godnatt-te, bara s att ingen tror att jag frskte bli bng p humle!) fast ngot mer intensivt. Av ngon anledning r den hr katten helt ointresserad av kattmynta.

Annars fr att vara nnu lite mer OT s har jag hrt frn flera olika kllor att just katter (igen) r ganska frtjusta i nglatrumpet och andra vxter frn samma slkte, eller inte frtjusta, men katter brukar tminstone EN gng vilja tugga girigt p bladen.
Citera
2005-10-28, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ayla
Jo man kan d av fr hg dos... Vid 60 tabletter eller ngot sdant blir det toxiskt...
Okej, d br man inte ge katterna fr hg dos allts

highgrade, jag frgade inte om vad ni hade fr sikt om att droga djur. Det r en moralisk frga som inte hr hemma i denna trd.

Min frga var om ni visste, genom egna experiment, eller genom andras vad som hnder om man ger ett djur, exempelvis en katt, Ecstacy. Det skulle som sagt frvna mig om ingen hr p FB har provat att ge ett djur det. Men jag kanske r fr naiv? Eller s vgar man kanske inte erknna att man har gjort ett sdant experiment.
Men jag lr ju knappast vara den enda som har tnkt tanken direkt.
Citera
2005-10-29, 15:11
Medlem
Avgrunds avatar
jag vill ha en stor pitbull som matas med tjack o roppar!
Citera
2005-10-29, 17:50
Medlem
CpGurrAs avatar
Dem piller som tillverkas för oss människor är gjorda för våra hjärnor och singnalämnen. Bara för att du ger E till en katt så behöver han inte bli påverkad för han har inget serotonin kanske, ´katter blir tokiga av kattmynta och det bli inte vi, ni hajjar vad jag menar.

Det bästa vore att ge en apa piller för apan är mest lik människan!

Edit: En kompis gav sin råtta tjack och han blev helt crazy och rymde flera gånger så till slut fick han släppa ut råttan i naturen för han palla inte med den tjack beroende råttan.
Han sa att råttan var som rena rama Rambo
Citera
2005-10-29, 18:32
Medlem
Holkens avatar
Jag och ett par kompisar tnkte kpa en dansmus p zoo-affren fr 30 spnn och mata den jveln med ett 4-dels E. Sen skulle vi filma hela kalaset.
Men det blev inget av...
Citera
2005-10-29, 19:13
Medlem
Agejevs avatar
Teorin om katters mottaglighet fr THC r hgst intressant mste jag sga, har inte hrt ngon annan framfra den utanfr vnkretsen dr vi diskuterat saken ett par gnger. En vn har nmligen vrldshistoriens mest misantropiska kattjvel - den hatar alla och verkar i det nrmsta lida av grov social fobi. MEN, s fort en brassrkare r p besk tyr den sej direkt till personen i frga, och det slr aldrig fel. S nog fan r det nt lurt med katter och rka!
Citera
2005-11-04, 19:58
Medlem
timehunters avatar
Nr jag lste rubriken slog mig tanken att sg att det finns aliens och att det r sant att folk har blitt bortrvade. Tnk om man skulle bjuda en alien p droger som i detta fallet extacy, skulle de brja kramas och ha sig och blir mer vnliga. Om det nu finns andra livsformer p andra planeter d borde dom ocks ha droger, kanske helt andra droger n vad som finns p planeten jorden. Skum tanke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in