Flashback bygger pepparkakshus!
2005-10-26, 21:59
Medlem
Vet inte jag..

Men en viss hund fick för sig att slicka på 2 ecstasy en gång...

Tyckte han blev lite sällskapsjuk o skum efter ett tag...
Han nosade och kom fram till en person som han annars hatar till exempel...haha..
Citera
2005-10-27, 02:50
Medlem
CpGurrAs avatar
För att bli påverkad av MDMA så måste den livsformen ha serotonin som ett signalämne i hjärnan, tror jag!
Citera
2005-10-27, 09:03
Medlem
Tack för länken NightDrifter Får läsa den när jag är mindre trött :P

Det skulle förvåna mig om inte någon på FB inte har provat att ge sitt djur E eller liknande då det inte verkar finnas någon spärr på vad folk här sysslar med Jag skulle tycka att det vore ett ganska så intressant experiment, givetvis under kontrollerade former med rätt mängd osv. Min polares katter har redan damp och dem skulle säkert flippa ur totalt Vi brukar ge dem kattmynta ibland och då blir de helt psykade så med lite i E i kroppen skulle de nog flyga iväg eller nåt!

Men kan de dö av en för hög dos? Kan människan dö av för hög dos? Jag har för mig att man inte kunde det?
Citera
2005-10-27, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oxydon
Tack för länken NightDrifter Får läsa den när jag är mindre trött :P

Det skulle förvåna mig om inte någon på FB inte har provat att ge sitt djur E eller liknande då det inte verkar finnas någon spärr på vad folk här sysslar med Jag skulle tycka att det vore ett ganska så intressant experiment, givetvis under kontrollerade former med rätt mängd osv. Min polares katter har redan damp och dem skulle säkert flippa ur totalt Vi brukar ge dem kattmynta ibland och då blir de helt psykade så med lite i E i kroppen skulle de nog flyga iväg eller nåt!

Men kan de dö av en för hög dos? Kan människan dö av för hög dos? Jag har för mig att man inte kunde det?

Jo man kan dö av för hög dos... Vid 60 tabletter eller något sådant blir det toxiskt...
Citera
2005-10-28, 11:21
Medlem
Alprazolams avatar
På tal om andra livsformer!

Katter är de enda levande varelser som kan utnytja THC fullständigt!
dom har reseptorer i deras järnor som inte vi människor har, men jag lär lägga till att jag inte läst det i nån vetenskapstidning utan, de var en som sa det till mig bara!
Citera
2005-10-28, 13:13
Medlem
Tycker att folk som försöker knarka ner sina husdjur förtjänar nackskott direkt, du kan aldrig veta om ditt djur mår bättre eller sämre av det, du kan inte ens veta om djuret ifråga upplever samma sak som du, det måste helt klart vara människor med extrema mindrevärdeskomplex med slängar av sadism som ens kan tycka att något sådant verkar kul på pappret.

När det gäller djurs, ja kanske framförallt katters frivilliga bruk är det en helt annan sak, jag minns när jag kom hem till min tjej och hade en femma skurre i fickan, en girig liten lurvboll började såklart gräva i mina fickor som ett cp. Samma sak när jag hade några humlekottar i en påse (skulle göra godnatt-te, bara så att ingen tror att jag försökte bli bäng på humle!) fast något mer intensivt. Av någon anledning är den här katten helt ointresserad av kattmynta.

Annars för att vara ännu lite mer OT så har jag hört från flera olika källor att just katter (igen) är ganska förtjusta i änglatrumpet och andra växter från samma släkte, eller inte förtjusta, men katter brukar åtminstone EN gång vilja tugga girigt på bladen.
Citera
2005-10-28, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ayla
Jo man kan dö av för hög dos... Vid 60 tabletter eller något sådant blir det toxiskt...
Okej, då bör man inte ge katterna för hög dos alltså

highgrade, jag frågade inte om vad ni hade för åsikt om att droga djur. Det är en moralisk fråga som inte hör hemma i denna tråd.

Min fråga var om ni visste, genom egna experiment, eller genom andras vad som händer om man ger ett djur, exempelvis en katt, Ecstacy. Det skulle som sagt förvåna mig om ingen här på FB har provat att ge ett djur det. Men jag kanske är för naiv? Eller så vågar man kanske inte erkänna att man har gjort ett sådant experiment.
Men jag lär ju knappast vara den enda som har tänkt tanken direkt.
Citera
2005-10-29, 15:11
Medlem
Avgrunds avatar
jag vill ha en stor pitbull som matas med tjack o roppar!
Citera
2005-10-29, 17:50
Medlem
CpGurrAs avatar
Dem piller som tillverkas för oss människor är gjorda för våra hjärnor och singnalämnen. Bara för att du ger E till en katt så behöver han inte bli påverkad för han har inget serotonin kanske, ´katter blir tokiga av kattmynta och det bli inte vi, ni hajjar vad jag menar.

Det bästa vore att ge en apa piller för apan är mest lik människan!

Edit: En kompis gav sin råtta tjack och han blev helt crazy och rymde flera gånger så till slut fick han släppa ut råttan i naturen för han palla inte med den tjack beroende råttan.
Han sa att råttan var som rena rama Rambo
Citera
2005-10-29, 18:32
Medlem
Holkens avatar
Jag och ett par kompisar tänkte köpa en dansmus på zoo-affären för 30 spänn och mata den jäveln med ett 4-dels E. Sen skulle vi filma hela kalaset.
Men det blev inget av...
Citera
2005-10-29, 19:13
Medlem
Agejevs avatar
Teorin om katters mottaglighet för THC är högst intressant måste jag säga, har inte hört någon annan framföra den utanför vänkretsen där vi diskuterat saken ett par gånger. En vän har nämligen världshistoriens mest misantropiska kattjävel - den hatar alla och verkar i det närmsta lida av grov social fobi. MEN, så fort en brassrökare är på besök tyr den sej direkt till personen i fråga, och det slår aldrig fel. Så nog fan är det nåt lurt med katter och röka!
Citera
2005-11-04, 19:58
Medlem
timehunters avatar
När jag läste rubriken slog mig tanken att säg att det finns aliens och att det är sant att folk har blitt bortrövade. Tänk om man skulle bjuda en alien på droger som i detta fallet extacy, skulle de börja kramas och ha sig och blir mer vänliga. Om det nu finns andra livsformer på andra planeter då borde dom också ha droger, kanske helt andra droger än vad som finns på planeten jorden. Skum tanke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in