2015-09-06, 21:58
Medlem
Jag starta om min dator. Står det att ett program inte stängts korrekt. Bara för det går det segt så in i helvete nu. Har haft liknande problem innan 2 gånger. Vet i fan hur jag gjorde men det löste sig. Har stängt av den 10 gånger inte hjälpt. Gått in i aktivetshanteraren stängt alla program hjälper inte. Går att röra musen sen är det som det står still. Hackar nån. Minut sen kan röra musen 15 SEK sen om igen. Kommit upp ett meddelande om internet Explorer. Vad fan. Hjälp mig tack.
Citera
2015-09-06, 22:13
Medlem
Virus. Formatera datan med nytt windows så är det fixat.
Citera
2015-09-06, 22:15
Medlem
Hur då kan ju knappt göra nåt med musen
Citera
2015-09-06, 22:21
Medlem
annanmedlems avatar
Jag tyckte Windows kunde sega till datorn ibland för att göra någon slags viruskoll men det är det kanske inte?

I det eller andra underhållsarbetenfall är det ju bara att vänta och försöka senare. Hjälper inte det så vet jag helt enkelt inte
Citera
2015-09-06, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azadora
Jag starta om min dator. Står det att ett program inte stängts korrekt. Bara för det går det segt så in i helvete nu. Har haft liknande problem innan 2 gånger. Vet i fan hur jag gjorde men det löste sig. Har stängt av den 10 gånger inte hjälpt. Gått in i aktivetshanteraren stängt alla program hjälper inte. Går att röra musen sen är det som det står still. Hackar nån. Minut sen kan röra musen 15 SEK sen om igen. Kommit upp ett meddelande om internet Explorer. Vad fan. Hjälp mig tack.

Finns det någon process i aktivitetshanteraren som har hög CPU? Är det inte så, testa att dra ut alla eventuella USB prylar du har inkopplade. Även musen. Testa sedan att styra med tangentbordet (windows tangenten och piltangenterna). Fungerar det som det ska nu så är någon av dina USB prylar kass, eller om du har otur någon av dina USB portar. Givetvis får du testa med antingen tangentbordet eller musen inkopplad för att kunna styra
Citera
2015-09-06, 23:14
Medlem
x12s avatar
Vilken version av windows?
Bärbar eller stationär dator?
Vilket antivirusprogram används?
Hur mycket minne har den?
SSD eller mekanisk disk eller hybriddisk?
Hur mycket diskutrymme finns kvar?
Citera
2015-09-06, 23:51
Medlem
Går in på aktivetshanteraren. Tar bort lite. Kommer det fram en ruta. Interner Explorer programfel. 0xxy0000333344 referera inte til minnet 8833939xxu009828. Nånting in den stilen. Stog nåt mer men. Klockade ner den innan jag han se allt
Citera
2015-09-07, 12:40
Medlem
Bump
Citera
2015-09-07, 20:45
Medlem
x12s avatar
Vilken version av windows?
Bärbar eller stationär dator?
...osv, se #6

Jag tror inte det är "internet explorer" som orsakar detta, utan nåt annat. Mer info behövs.

Den där första koden 0x******** kan ge ledtrådar också. Vilken kod exakt är det?
Finns det flera sådana koder för andra program? isåfall vilka?
Citera
2015-09-08, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azadora
Hur då kan ju knappt göra nåt med musen
Startar man datorn från Win DVD/USB minne så spelar det ingen roll om Windows på disken funkar eller inte.

Och svara på frågorna som x12 ställt 2 gånger nu. Annars blir det svårt att för oss att ge bättre svar.

Om det är stationär så behöver vi också veta om det är en märkes dator eller något annat.
Senast redigerad av panpo98 2015-09-08 kl. 05:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in