Citat:
Ursprungligen postat av
priz
Det beror väl på vad du vill ha. Vill du ha något förebyggande så kommer Sector inte hjälpa då är det enda som hjälper ett jättehögt lokallarm, men om du är på semester och har inbrott så skulle jag tycka det är ganska bra om någon åker och kollar varför det larmat, ringa och informera dig vad som hänt och i värsta fall kan de ta hand om temporär lagning av din fönsterruta.
Har aldrig haft inbrott, känner INGEN som haft inbrott.
Aldrig någon släkting som haft inbrott.
Tror det till 99% är folk som har dagskassa, svarta pengar hemma och/eller flashar med guld, märkesklockor som får inbrott eller skriver på fejkbook "nu åker vi till thailand i 4 veckor"..
Jag kan be en granne, släkting, vän, kompis titta till huset när jag är på semester.
Blir det inbrott så har det redan hänt och vad hjälper Sector Alarm och en låtsaspolis på 22 år då?
Om allmänheten visste hur mycket insidebrott som görs med hjälp av väktare som tystas ner skulle väktarbolagen gå i konkurs nästa kvartal.
Sector Alarm försöker skrämma upp folk för att tjäna lätta pengar för ingenting.
Lurendrejeri.
Ett annat råd till alla: skaffa aldrig larm med kamera vad ni än gör. aldrig. ni kan gissa varför. aldrig!