Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-09-06, 20:46
Medlem
Noidbergs avatar
För ca 20 min sedan så knackade en person som sa sig vara från Sectoralarm på min dörr. Min mamma föste iväg personen och sa att denna försökte sälja larm (bor fortf. hemma, tack Reinfeldt). Vilken person försöker egentligen sälja larm vid halv nio på kvällen? Är detta en vanlig taktik brottslingar använder innan en stöt eller något? Låter riktigt skumt tycker jag i alla fall. Hur bör man gå tillväga? Värt att ringa polisen för misstankar? Tänker i alla fall lämna ett par lampor tända under natten.
Citera
2015-09-06, 20:51
Medlem
Det är väl garanterat något lurigt ja. MEN jag tror inte några lampor avskräcker. Tips polisen imorgonbitti.
Citera
Medlem
Jag tror det är ganska vanligt att de försöker sälja vid dessa tider då folk oftast jobbar fram till 16-17 tiden. Då försöker man sälja när folk är hemma, typ 17-21.
Citera
Medlem
Nordfeldts avatar
Låter onekligen föga sannolikt att sector alarm skulle bedriva den typen utav försäljning vid den tiden på dygnet. Vad talar vi för signalement? Vad för typ utav område bor du i? Färdades personen via något fordon eller vandrade?
Citera
2015-09-06, 20:54
Medlem
Mosebys avatar
Det var inte sectoraralm.

"Hej, har ni larm i huset? Inte? Vill ni köpa? Oj vad tråkigt ha en trevlig kväll"

Håll ögonen öppna
Citera
2015-09-06, 20:58
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabii
Jag tror det är ganska vanligt att de försöker sälja vid dessa tider då folk oftast jobbar fram till 16-17 tiden. Då försöker man sälja när folk är hemma, typ 17-21.

Citat:
Ursprungligen postat av Nordfeldt
Låter onekligen föga sannolikt att sector alarm skulle bedriva den typen utav försäljning vid den tiden på dygnet.

Dessutom, en söndagskväll? I think not...
Citera
2015-09-06, 20:59
Medlem
"Jag hatar Sector Alarm hett och innerligt efter att de ringde mig två gånger om dagen (kl 9 och 17, dvs när jag sov eller åt) i två jävla veckor"

Arbetstider i mellan 9 - 17 med andra ord. Utgå ifrån att det INTE var SectorAlarm som knackade på.
Citera
2015-09-06, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Dessutom, en söndagskväll? I think not...

Jag sålde alarm fast på Securitas Direct för ca. 3 år sedan och då jobbade vi fram till 21 på kvällarna, dock inte på söndagar.
Citera
2015-09-06, 21:02
Medlem
Noidbergs avatar
Vi öppnade inte dörren av uppenbara skäl. Området är lugnt och ligger i en mindre svensk ort med kanske ett tusental invånare. Närmaste bemannade polisstation ligger ju dock iaf. 40 min härifrån.

Någon som har erfarenhet av att sälja alarm kanske? Skulle ju förstå 17-18, men vid halv nio?

Beskrivning: Kort ljust hår, glasögon (vanliga, ej solglasögon), öppen jacka (ljus). Som en vanlig person, inte ''säljarformellt'' direkt heller. Absolut inga väktarkläder heller. Osäker om det var ett fordon, vi bor i radhus och kan inte se parkeringen från dörren.
Citera
2015-09-06, 21:05
Medlem
Noidbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabii
Jag sålde alarm fast på Securitas Direct för ca. 3 år sedan och då jobbade vi fram till 21 på kvällarna, dock inte på söndagar.
Jo precis. Riktigt skumt. Glad att jag fick en med erfarenhet nu i alla fall. Ska ta och se till att farbror blå får lite info imorgon.

Kan ju allmänt tillägga att inget sas som skulle kunna implicera att vi inte har ett larm.
Citera
2015-09-06, 21:06
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Klart de kan sälja på kvällarna när folk är hemma. Ring Sector alarm och fråga om deras säljare jobbar så.

Larmsäljare är ju nästan som telesäljare för kalsonger - vem som helst kan få såna jobb.
Citera
2015-09-06, 21:09
Medlem
"Jag hatar Sector Alarm hett och innerligt efter att de ringde mig två gånger om dagen (kl 9 och 17, dvs när jag sov eller åt) i två jävla veckor"

- Refererat ifrån en kille som nogrant har kartlagt sector alarms arbetstider.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in