Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-06, 19:41
Medlem
Swe1227s avatar
Har börjat med att ta med en liter (grön) mjölk till gymmet och dricker det istället för vatten. Finns det några nackdelar med det??

Ska sägas att jag är underviktig, behöver protein och har inga problem med laktosen.
Citera
2015-09-06, 19:48
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Har börjat med att ta med en liter (grön) mjölk till gymmet och dricker det istället för vatten. Finns det några nackdelar med det??

Ska sägas att jag är underviktig, behöver protein och har inga problem med laktosen.

Protein ska du ha efter träningspasset. Protein är till för att bygga muskler. Protein bör tas in ca 15 min efter träningspasset.

Vatten är billigare än mjölk.
Citera
2015-09-06, 19:51
Bannlyst
Haha fi fan. Jag hade inte velat klunka mjölk på gymmet när jag hade velat rensa strupen. Men om det fungerar för dig så för all del, kör på.
Citera
2015-09-06, 19:56
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Protein ska du ha efter träningspasset. Protein är till för att bygga muskler. Protein bör tas in ca 15 min efter träningspasset.

Vatten är billigare än mjölk.
Okej!
Finns det några fördelar med mjölk just under passet? Är ju underviktig så jag försöker dricka så mycket mjölk jag klarar av.
Det är ingen risk att man fortare blir trött av det eller liknande?
Citera
2015-09-06, 20:30
Medlem
Hodurs avatar
Drick inte ens vatten, springer du ett maraton eller tjockis?

Fokusera på träningen istället..
Citera
2015-09-06, 22:58
Medlem
Polyklorfenols avatar
Fullkomligt idiotiskt. Kroppens resurser dirigeras till magen istället för till musklerna.
Citera
2015-09-06, 23:54
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Fullkomligt idiotiskt. Kroppens resurser dirigeras till magen istället för till musklerna.
Gör de verkligen det?
Matsmältningsprocessen försämras ju under stress och (nu gissar jag) den bör väl skjutas upp när hjärnan märker att resurserna behövs akut någon annanstans?

Det är i vilket fall inte av fördel att inta näring under fysisk ansträngning.
Citera
2015-09-07, 00:22
Medlem
Frågan du bör ställa dig är om det finns någon fördel med det. Varför inte dricka vatten under träning som vanligt, sedan dricker du din mjölk efter passet istället?
Citera
2015-09-07, 00:41
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Okej!
Finns det några fördelar med mjölk just under passet? Är ju underviktig så jag försöker dricka så mycket mjölk jag klarar av.
Det är ingen risk att man fortare blir trött av det eller liknande?

Det är inte nyttigt att dricka för mycket mjölk heller.

Enligt mig är det bortkastade pengar. Enda fördelen jag ser är att du får någon typ av energi kanske. Annars så nä.

Drick mjölk efter träningen om något. Gärna röd mjölk om du vill gå upp lite i vikt.
Citera
2015-09-07, 05:46
Medlem
Citat:

Går jättebra. Du är ju klart udda och det är nog egentligen ingen bra ide alls eftersom man tenderar att spilla mycket när man tränar. Det är ju inga problem för dig att istället dricka denna mjölken under dagen när du inte tränar.

Om du äter 100g nötter innan och efter passet istället och dricker denna mjölken innan och efter träning. Att du även äter som vanligt. Då är du inte underviktig längre efter 3 månader. Det tar tid att gå upp i vikt eftersom man inte lägger på sig så mycket varje dag i gram vid en viktuppgång.
Citera
2015-10-19, 22:07
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Drick inte ens vatten, springer du ett maraton eller tjockis?

Fokusera på träningen istället..
Har märkt nu att ditt svar var ganska vettigt. Det är ingen mening att gå och tissa vatten flera gånger under passet, räcker bra med före och efter...
Citera
2015-10-20, 08:09
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Har märkt nu att ditt svar var ganska vettigt. Det är ingen mening att gå och tissa vatten flera gånger under passet, räcker bra med före och efter...

Äh, Hodur snackar bara skit! Klart du ska dricka vatten, annars tappar man prestationsförmåga.
Själv tar jag t o m vätskeersättning ibland, men så är jag en svettig tjockis också
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in