Ok att det inte är de sämsta kolhydraterna men det är inte proteinerna däri heller. Kolhydratkälla eller inte i första rummet hänger på hur kosten ser ut i övrigt, skulle jag säga.
Därför att den innehåller mer kolhydrater än protein..?
1 dl mellanmjölk innehåller bara 3,6 gram protein, men 4,8 gram socker.
En portion whey som ger 25 gram protein innehåller 1,7 gram kolhydrater. Ska du få i dig lika mycket proteiner via mjölk får du i dig ca 20 ggr mer kolhydrater.
Därför att den innehåller mer kolhydrater än protein..?
1 dl mellanmjölk innehåller bara 3,6 gram protein, men 4,8 gram socker.
En portion whey som ger 25 gram protein innehåller 1,7 gram kolhydrater. Ska du få i dig lika mycket proteiner via mjölk får du i dig ca 20 ggr mer kolhydrater.
Ok, så du menade att man ska se mjölk som en "kolhydratskälla i första hand" därför att... *trumvirvel*... protein-extrakt innehåller en högre andel protein än mjölk! Så dum jag är då
(Jag blir alldeles trött... Varför hänger jag på det här forumet! )
Ok, så du menade att man ska se mjölk som en "kolhydratskälla i första hand" därför att... *trumvirvel*... protein-extrakt innehåller en högre andel protein än mjölk! Så dum jag är då
(Jag blir alldeles trött... Varför hänger jag på det här forumet! )
Är du helt bakom flötet? Jag skriver att mjölk snarare ska ses som en kolhydratkälla än en proteinkälla eftersom det innehåller mer kolhydrat än protein.
Hur en människa som klarar av att hantera en dator och tom formulera någorlunda begripliga meningar lyckas missförstå en sådan enkel förklaring är bortom all begriplighet.
Sedan förklarar jag för dig att den är relativt dålig som proteinkälla eftersom man får en massa kolhydrater på köpet, som man alltså INTE får i samma utsträckning om man använder sig av en mer ändamålsenlig proteinkälla.
Är du helt bakom flötet? Jag skriver att mjölk snarare ska ses som en kolhydratkälla än en proteinkälla eftersom det innehåller mer kolhydrat än protein.
Hur en människa som klarar av att hantera en dator och tom formulera någorlunda begripliga meningar lyckas missförstå en sådan enkel förklaring är bortom all begriplighet.
Sedan förklarar jag för dig att den är relativt dålig som proteinkälla eftersom man får en massa kolhydrater på köpet, som man alltså INTE får i samma utsträckning om man använder sig av en mer ändamålsenlig proteinkälla.
Av alla dumma jävlar jag stött på på internet...
(suck!) Ta inte i så ditt sköra patetiska ego spricker.
Har TS ens bett om mindre mängd kolhydrater? Nej: "Inga problem med laktosen", dessutom är han "underviktig".
1. Kolhydratkälla eller proteinkälla beror på hur kosten ser ut i övrigt, som sagt.
2. Att ha mer kolhydrater än protein i mjölk makes perfect sense då kroppen behöver mer kolhydrater än protein.
3. Varför blaska med proteindrinkar när inte ens kosten är på plats (underviktig, remember?)
4. 3/4 av din text gick ut på att försöka trycka ned mig, därför att du vet att du är full med skit och inte har något att komma med. Så, håll käften!
(suck!) Ta inte i så ditt sköra patetiska ego spricker.
Har TS ens bett om mindre mängd kolhydrater? Nej: "Inga problem med laktosen", dessutom är han "underviktig".
1. Kolhydratkälla eller proteinkälla beror på hur kosten ser ut i övrigt, som sagt.
2. Att ha mer kolhydrater än protein i mjölk makes perfect sense då kroppen behöver mer kolhydrater än protein.
3. Varför blaska med proteindrinkar när inte ens kosten är på plats (underviktig, remember?)
4. 3/4 av din text gick ut på att försöka trycka ned mig, därför att du vet att du är full med skit och inte har något att komma med. Så, håll käften!
Oj, men vad i hela helvete är detta för ett exemplar
Du förstår fortfarande inte innebörden av denna mening. Det är helt overkligt
Citat:
mjölk ska du se som en kolhydratskälla snarare än en proteinkälla
Innehåller ett livsmedel MER kolhydrater än protein blir det snarare än källa till kolhydratintag än proteinintag. Det ska inte kunna gå att missuppfatta detta. Jag vägrar att tro att du existerar på riktigt.
Edit: Ok, läste din inläggshistorik och förstår att du har issues på riktigt. Men du borde kanske ta dig en funderare över varför du har den livssituation som du har. Det var inte första gången du hamnade i dispyter som verkar orsakade av att du trasslar in dig i resonemang och sedan inte kan erkänna att du hade fel. Må väl!
Senast redigerad av Gymnasten1982 2015-10-21 kl. 06:49.
Oj, men vad i hela helvete är detta för ett exemplar
Du förstår fortfarande inte innebörden av denna mening. Det är helt overkligt
Innehåller ett livsmedel MER kolhydrater än protein blir det snarare än källa till kolhydratintag än proteinintag. Det ska inte kunna gå att missuppfatta detta. Jag vägrar att tro att du existerar på riktigt.
Edit: Ok, läste din inläggshistorik och förstår att du har issues på riktigt. Men du borde kanske ta dig en funderare över varför du har den livssituation som du har. Det var inte första gången du hamnade i dispyter som verkar orsakade av att du trasslar in dig i resonemang och sedan inte kan erkänna att du hade fel. Må väl!
Jag ser vad du försöker påstå, problemet är bara att det är på en oförståndig lågstadienivå; "öhh, 3/9 är väl mer än 2/5?", bara för att 3 > 2 typ.
Kan du inte se att det är uppdelningen tillgång och behov, jag pratar om? Det spelar ingen jävla roll att mängden kolhydrater är större när behovet är än större. Mängden protein i mjölk däremot är större i relation till vad en människa behöver.
Sen att Laktos är en sämre kolhydratskälla än mjölkprotein är som proteinkälla, hjälper inte precis ditt idiotiska resonemang.
Jag har mina issues, ja, men att du ska behöva dra till med det kortet åt någon som tänker längre än nästippen räcker och det i en text där du undergräver min person hellre än att argumentera för din sak... Kanske borde du satsa på en politisk karriär? Sossepartiet vore ju perfekt för din ynkliga person, så slipper vi dig sen när den vanliga människan tröttnat tillräckligt mycket på nämnda partis fasoner med bl.a flyktingpolitiken
Kom igen nu grabbar, lägg ner Flashbacktänket. Det behöver inte vara svart eller vitt (kolhydratkälla ELLER proteinkälla). Mjölk innehållet både kolhydrater och protein i ett förhållande så man inte kan använda det som en källa för bara det ena. Dock ypperligt tillskott till kosten i båda ändamålen om man inte är så kinkig med kalorier eller laktos.
Värt att nämna är att mjölk är rikt på kaseinprotein.
Eftersom kasein är svårsmält har mjölk en tendens att åka jojo i halsen om du håller på med "guppande" idrotter som löpning, spinning och dylikt.