• 1
  • 2
2015-09-06, 15:59
Medlem
Problemet här är inte att kunna sjukanmäla sig, jag kan fullt väl sjukanmäla mig.

Problemet är att min fader jobbar hemifrån, så det funkar inte att fejka/sjukanmäla, om han inte nu reser bort, vilket han ej kommer göra imorn.
Citera
2015-09-06, 16:02
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henke-Svensson
Problemet här är inte att kunna sjukanmäla sig, jag kan fullt väl sjukanmäla mig.

Problemet är att min fader jobbar hemifrån, så det funkar inte att fejka/sjukanmäla, om han inte nu reser bort, vilket han ej kommer göra imorn.

Gå till bussen/skolan som vanligt.. men vik av när du kommer ner på stan..
Rätt okej väder fortfarande så köp en glass och sätt dig i nån park ett par timmar. Klockan 10 öppnar biblioteket, sätt dig i tidningsrummet och läs illustrerad vetenskap eller nåt ett par timmar. Dra till mcdonalds och käka lunch och sen kan dra hem och ljuga om att nån lektion blev inställd och ni slutade tidigt.. eller så drar du till nåt kafé och läser en bok du lånade på bibblan och inväntar alla andra gymnasiekids som kommer dit när skolan slutar.
Citera
2015-09-06, 16:05
Medlem
James91s avatar
Citat:

Är du över 18 år och inte kan ta en dag ledigt utan att din far ska lägga sig i så är det på tiden att du tuffar till dig och visar vem som bestämmer.
Citera
2015-09-06, 18:13
Medlem
borrizs avatar
När jag gjorde lumpen så började en kille dagen med att ta en handfull magnecyl och efter frukost såg man honom tokspringa till sjukan. När man sedan drog termometern ur rumpan på honom, så tyckte tom doktorn synd om honom.
Citera
2015-09-06, 19:14
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Lär dig att ta ansvar och stå för vad du gör/inte gör.

Gå till skolan och gör provet, men säg till läraren att du inte pluggat pga vad det nu var. Det kan ju inte vara det enda provet under terminen och går det dåligt är det inte hela världen. Du kan ju be att få göra omtenta också.

Hålla på göra dig sjuk, smita och fjanta på är verkligen lågt.
Citera
2015-09-06, 19:58
Medlem
-zZz-s avatar
Citat:

Du kan väl göra något utomhus under tiden som skoldagen pågår. Chansen finns ju att din far inte vet att ni har prov och således kan du sticka ut en stund och sen komma tillbaka och säga att du fick sluta tidigare.
Citera
2015-09-07, 01:15
Bannlyst
Sjukanmäl dig och gör något annat under dagen. Alt. skriv provet, få F eller vad det nu blir, och gör ev. ett omprov senare.
Citera
2015-09-07, 01:33
Medlem
Sjukanmäl dig och åk in till något café där du tillbringar dagen med att plugga till tillfället omtenta är möjligt.

Och hur kommer det sig att du får reda på att du har en tenta dagen innan den skall skrivas?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in