2005-10-25, 19:06
Bannlyst
Asså grabbar, bruka allvar nu.

Vet att det finns trådar innan, men inga som gör mig klokare.

Vart vänder jag mig? Hur har ni gjort för att skaffa detta? Har tidigare köpt grädd-patroner men det e ju fisar i rymden, kostar skjortan med.. Vilka namn har gasen och i vilka syften kan man köpa den? Den måste vara ren, altså inga spår av olja i den.

Ni som köpt och druckit, hur har ni gjort?

Bara seriösa svar tack!
Citera
2005-10-25, 19:37
Medlem
RosaBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamnacken
Asså grabbar, bruka allvar nu.

Vet att det finns trådar innan, men inga som gör mig klokare.

Vart vänder jag mig? Hur har ni gjort för att skaffa detta? Har tidigare köpt grädd-patroner men det e ju fisar i rymden, kostar skjortan med.. Vilka namn har gasen och i vilka syften kan man köpa den? Den måste vara ren, altså inga spår av olja i den.

Ni som köpt och druckit, hur har ni gjort?

Bara seriösa svar tack!
Det ska finnas lustgas på AGA, det kallas "Lustgas" alternativt n2o. Det ska vara medicinsk lustgas, men då är den utblandad med syrgas. Tror du måste ha tillstånd till att köpa detta, är inte säkerdäremot. Druckit gas?

Här är en länk till AGA: http://www.aga.se/international/web/...alias/Homepage

Lustgas är förresten en dissociativ drog, dvs. det går under "hallucinogena droger", det råder dock en viss "tvist" om detta.
Citera
2005-10-25, 21:03
Medlem
Super Motos avatar
Har förklarat det här säkert 10 gånger.. Gå till AGA, säg att du vill ha lustgas, ge snubben pengar, ta med gasflaskan hem och sug i dig. Svårare än så är det inte. Du får hyra gasflaskan, 6 mån brukar vara lagomt. Vi köpte inte medicinsk lustgas, utan sa att vi skulle ha den till en bil. Funka skitbra, och gav inga skador. Förutom att en polare förfrös överläppen när han somna framför utblåset.
Citera
2005-10-25, 23:02
Medlem
Lite OT, men men... När vi ändå är inne på lustgas kan jag ju passa på att fråga om någon vet en affär i Uppsala där man kan köpa såna där små patroner? Tyckte det var lite onödigt att starta en ny tråd om detta.
Är det förresten på ågot sätt farligt att kombinera Lustgas och alkohol? Kan ju va kul på förfester
Citera
2005-10-25, 23:15
Medlem
lars-görans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaBatman
Det ska finnas lustgas på AGA, det kallas "Lustgas" alternativt n2o. Det ska vara medicinsk lustgas, men då är den utblandad med syrgas.

vad har du för "bevis" i brist på bättre ord på att den medicinska lg:n är blandad med syrgas? trodde det blandades separat
Citera
2005-10-25, 23:25
Bannlyst
Tandkräm, på tub, kan man i alla fall köpa i en livsmedelsbutik nära dig!
Citera
2005-10-26, 13:40
Bannlyst
Var hos AirLiquide idag och frågade efter N20. Han hade en 7.5kg medicinsk ren gas, jag bestämde mig för att köpa den. Efter jag skrivit kvitto så kom en annan kille in och hindrade det hela. Han sa att man var tvungen att ha recept på gasen. Det dom kunde erbjuda var Protoxal.

Nu undrar jag, är Protoxal farlig att dricka?

Jag ringde även AirLiquides växel och frågade vad som skillde de båda gaserna åt, han sa ingenting.

Vad har ni att säga?
Citera
2005-10-26, 14:03
Medlem
Sick_my_ducks avatar
Protoxal är samma som medicinsk. Jag köpte protoxal till bilen förut, skillnaden är att medicinsk gas är garanterad 100% renhet medan protoxal är teknisk. Med andra ord kan den innehålla spår av andra gaser, men i väldigt liten mängd(runt 99,8% renhet sa någon på ett bilforum). Den har inget denatureringsmedel i alla fall och det hände att man "lekte" lite i garaget när kvällarna blev långa. Det ska vad jag fått höra inte finnas några partiklar i protoxal utan den är gas-ren.... men man kan ju för säkerhetsskull ha ett filter om man gasar mycket.

Det är samma gas i lustgaspatroner och gräddsprayer förresten... Protoxal är livsmedelsgodkänd alltså.
Citera
2005-10-26, 15:16
Medlem
RosaBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sick_my_duck
Protoxal är samma som medicinsk. Jag köpte protoxal till bilen förut, skillnaden är att medicinsk gas är garanterad 100% renhet medan protoxal är teknisk. Med andra ord kan den innehålla spår av andra gaser, men i väldigt liten mängd(runt 99,8% renhet sa någon på ett bilforum). Den har inget denatureringsmedel i alla fall och det hände att man "lekte" lite i garaget när kvällarna blev långa. Det ska vad jag fått höra inte finnas några partiklar i protoxal utan den är gas-ren.... men man kan ju för säkerhetsskull ha ett filter om man gasar mycket.

Det är samma gas i lustgaspatroner och gräddsprayer förresten... Protoxal är livsmedelsgodkänd alltså.
Nej, i de spraygräddburkar jag sätt så är drivmedlet även N2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in