2015-09-06, 10:09
Medlem
skippers avatar
PÅ restaurang kommer alltid hummersoppan i en mörkorange inbjudande färg. Hos mig blir den mest ljusröd. Vad kör de för trick tror ni? Ännu mer morötter? Hårdare rostade hummerskal?
Citera
2015-09-06, 10:10
Medlem
lite tomatpure
Citera
2015-09-06, 12:18
Medlem
Hax.Pains avatar
Rosta hummerskalen hårt, rosta tomatpuren hårdare!
Citera
2015-09-08, 18:35
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
lite tomatpure

Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
Rosta hummerskalen hårt, rosta tomatpuren hårdare!

Jag redde av den med vetemjöl istället för grädde silade av och skummade upp med sifonen. Det blev bättre än tidigare försök. Jag antar att restaurangerna snålar med grädden.

Jag har rostat skalen hårt förut men fick bara en besk biton på soppan, så det vågade jag inte. Tomatpurén var relativt välrostad redan.
Citera
2015-09-14, 21:32
Medlem
JoeDevolas avatar
Generösa mängder köpe-hummerfond på flaska ger en vacker rödfärg. Sorgligt men sant. Jag talar av egen erfarenhet. Undrar om det var Bongs literflaska som användes. Känner dock inte igen dagens utseende på flaskan. Det här var 20 år sedan.
Citera
2015-09-14, 21:37
Bannlyst
Melanders ska ha skaldjursafton den 24 e september på Odenplan, det var lite för dyrt för mig men 900kr och ät så mycket du orkar. Dom kommer att servera hummersoppa som förrätt.
Citera
2015-09-24, 14:26
Medlem
4-1-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnUngKvinna
Melanders ska ha skaldjursafton den 24 e september på Odenplan, det var lite för dyrt för mig men 900kr och ät så mycket du orkar. Dom kommer att servera hummersoppa som förrätt.
Hur är detta relevant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in