Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-09-09, 17:47
Medlem
x12s avatar
Jag har 48 processer, i win7ee, och då hör till saken att 8 av dem hör till program jag har öppna/igång just nu, så 40 som på nåt sätt hör till operativet. Jag tror inte att det hjälper att installera om, du lägger förmodligen tillbaka allihop så småningom. Det brukar vara så.
Är det en bärbar dator kommer det gärna in 30 processer till som hör ihop med den, en stationär märkesdator brukar också ha ett antal extra, men en hemmabyggd stationär ska klara sig gott på 40-50.

Det du kan avinstallera, i den mån det finns, är..
allt norton/symantec.
allt som har google i namnet, t.ex chrome, toolbar, earth, updater mm.
allt som har apple i namnet, i synnerhet itunes.
allt som har toolbar i namnet, särskilt "ask", men även "bing" och annat.
alla registerstädare, t.ex ccleaner som inte gör någon nytta alls.
alla onödiga program som t.ex mcafee security scan (bundle som länge kom med java eller flash eller vad det var)

Se till att skype, torrent och spotify inte autostartar. Starta dem manuellt OM/när du behöver dem och stäng sedan ner dem fullständigt.

När det är gjort, hur mycket körs?
Posta gärna skärmbild av alla processer så kanske det går hitta några fler att ta bort.

Hjälpte inget att köra nåt av spelen offline?
Citera
2015-09-11, 00:29
Medlem
Jessicaffss avatar
.
Citera
2015-09-11, 00:29
Medlem
Jessicaffss avatar
http://i300.photobucket.com/albums/nn40/ghetthoe/Namnloumls_zpswmbuouzl.jpg
http://i300.photobucket.com/albums/nn40/ghetthoe/2_zpshfanrujw.jpg

jag har stationär "hemmabyggd"

Vet inte om detta är till någon hjälp?

Fråga om bild 2: Varför har Google chrome 4 igång när jag öppnar ett fönster? 5 för två fönster osv? Explorer hade bara en för varje fönster.

Jag har inte skype eller annat igång då jag märker att det tar mycket kraft från datorn så dom har jag alltid ner stängd.

laddad ner HWNonitor men där står det att jag har inter core i5? Jag har ju i3 enligt kontrollpanelen.
Ser inte vart i programmet man ser temperaturen?

Nu sist när det hackade till lite extra så sjönk FPS från 60 till 57, men ska det ens vara märkbart egentligen? Jag har även en Ping på 28? Är det bra eller gränsland för lagg?

Juste, jag laddade ner Cod advanced warfare när den kom ut och jag kan inte spela den pga att min dator inte stödjer nyaste directx? Jag har directx 11, är inte det den senaste? Har NVIDiA Geforce 9800 GT
Senast redigerad av Jessicaffs 2015-09-11 kl. 00:58.
Citera
2015-09-11, 03:15
Medlem
x12s avatar
Citat:
Varför har Google chrome 4 igång när jag öppnar ett fönster?
För att den är konstruerad att göra så. Avinstallera den, och allt annat som har google i namnet. Släng allt apple också, itunes är en notorisk problemskapare som ofta ger laggspikar.

Citat:
Jag har inte skype eller annat igång
Bilderna visar att det ligger flera skräpprogram i datorn, rensa enligt ovan. Det är mest troligt därför datorn dippar.

Citat:
Jag har även en Ping på 28?
Det är fullt godkänt. De som bor lite längre norrut har ofta 60-70.

Citat:
kan inte spela den pga att min dator inte stödjer nyaste directx? Jag har directx 11
Det kanske finns dx11 i datorn, men grafikkortet är 7 år gammalt och stöder bara dx10. Det kan göra att vissa spel vägrar starta.
Citera
2015-09-11, 13:42
Medlem
Jessicaffss avatar
okej tusen tack!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto