• 1
  • 2
2015-09-09, 17:47
Medlem
x12s avatar
Jag har 48 processer, i win7ee, och d hr till saken att 8 av dem hr till program jag har ppna/igng just nu, s 40 som p nt stt hr till operativet. Jag tror inte att det hjlper att installera om, du lgger frmodligen tillbaka allihop s smningom. Det brukar vara s.
r det en brbar dator kommer det grna in 30 processer till som hr ihop med den, en stationr mrkesdator brukar ocks ha ett antal extra, men en hemmabyggd stationr ska klara sig gott p 40-50.

Det du kan avinstallera, i den mn det finns, r..
allt norton/symantec.
allt som har google i namnet, t.ex chrome, toolbar, earth, updater mm.
allt som har apple i namnet, i synnerhet itunes.
allt som har toolbar i namnet, srskilt "ask", men ven "bing" och annat.
alla registerstdare, t.ex ccleaner som inte gr ngon nytta alls.
alla ondiga program som t.ex mcafee security scan (bundle som lnge kom med java eller flash eller vad det var)

Se till att skype, torrent och spotify inte autostartar. Starta dem manuellt OM/nr du behver dem och stng sedan ner dem fullstndigt.

Nr det r gjort, hur mycket krs?
Posta grna skrmbild av alla processer s kanske det gr hitta ngra fler att ta bort.

Hjlpte inget att kra nt av spelen offline?
Citera
2015-09-11, 00:29
Medlem
Jessicaffss avatar
.
Citera
2015-09-11, 00:29
Medlem
Jessicaffss avatar
http://i300.photobucket.com/albums/n...pswmbuouzl.jpg
http://i300.photobucket.com/albums/n...pshfanrujw.jpg

jag har stationr "hemmabyggd"

Vet inte om detta r till ngon hjlp?

Frga om bild 2: Varfr har Google chrome 4 igng nr jag ppnar ett fnster? 5 fr tv fnster osv? Explorer hade bara en fr varje fnster.

Jag har inte skype eller annat igng d jag mrker att det tar mycket kraft frn datorn s dom har jag alltid ner stngd.

laddad ner HWNonitor men dr str det att jag har inter core i5? Jag har ju i3 enligt kontrollpanelen.
Ser inte vart i programmet man ser temperaturen?

Nu sist nr det hackade till lite extra s sjnk FPS frn 60 till 57, men ska det ens vara mrkbart egentligen? Jag har ven en Ping p 28? r det bra eller grnsland fr lagg?

Juste, jag laddade ner Cod advanced warfare nr den kom ut och jag kan inte spela den pga att min dator inte stdjer nyaste directx? Jag har directx 11, r inte det den senaste? Har NVIDiA Geforce 9800 GT
Senast redigerad av Jessicaffs 2015-09-11 kl. 00:58.
Citera
2015-09-11, 03:15
Medlem
x12s avatar
Citat:
Varfr har Google chrome 4 igng nr jag ppnar ett fnster?
Fr att den r konstruerad att gra s. Avinstallera den, och allt annat som har google i namnet. Slng allt apple ocks, itunes r en notorisk problemskapare som ofta ger laggspikar.

Citat:
Jag har inte skype eller annat igng
Bilderna visar att det ligger flera skrpprogram i datorn, rensa enligt ovan. Det r mest troligt drfr datorn dippar.

Citat:
Jag har ven en Ping p 28?
Det r fullt godknt. De som bor lite lngre norrut har ofta 60-70.

Citat:
kan inte spela den pga att min dator inte stdjer nyaste directx? Jag har directx 11
Det kanske finns dx11 i datorn, men grafikkortet r 7 r gammalt och stder bara dx10. Det kan gra att vissa spel vgrar starta.
Citera
2015-09-11, 13:42
Medlem
Jessicaffss avatar
okej tusen tack!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto