• 1
  • 2
2015-09-06, 01:01
Medlem
Jessicaffss avatar
Jag har ett problem som jag inte kommer under fund med.

Nr jag spelar, oavsett vilket spel eller instllning s hackar det till med jmna mellanrum. Hacket varar en sekund eller s och sker var 30e sekund eller s. Jag stnger ner alla andra fnster ocks.

Jag har testat att starta om datorn, kra lgre upplsning i spelen men det spelar ingen roll.

Krde TP test och jag har ca 10/10.

Jag vet inte vad det kan vara fr fel.

Jag vet inte men det knns som min dator jobbar vldigt hrt fr minsta lilla men jag fick detta problemet nu. Jag har en hyffsad dator.
Citera
2015-09-06, 01:08
Medlem
Kan du se din FPS i spelet nr det hackar till? Det skulle vara intressant att veta om den droppar ner vldigt lgt precis nr det hackar.
Citera
2015-09-06, 02:48
Medlem
Jessicaffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travliraren
Kan du se din FPS i spelet nr det hackar till? Det skulle vara intressant att veta om den droppar ner vldigt lgt precis nr det hackar.

Det sker s snabbt s jag hinner inte kolla men man kanske kan se i aktivitetshanteraren?
Citera
2015-09-06, 04:44
Medlem
Temporarias avatar
Kan det kanske vara ngot med gpu:n? En uppdatering av drivrutiner kanske lser det.
Citera
2015-09-06, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaffs
Det sker s snabbt s jag hinner inte kolla men man kanske kan se i aktivitetshanteraren?

Exempelvis i WoW kan man trycka ctrl+r tror jag fr att se sin FPS hela tiden uppe i hrnet, s nr det hackar till ser man att FPSn nstan gr ner till noll. I s fall skulle det vara grafikkortet som r fr dligt. Men det kanske inte handlar om det i det hr fallet, det borde inte vara konstant var 30:e sekund utan endast nr det blir som mest intensivt i spelet.
Citera
2015-09-06, 15:43
Medlem
Jessicaffss avatar
Jag testade det nu under LOL och jag har 60 fps och den droppar aldrig ner till noll utan kanske till 59 men det r ju normalt?

fan jag vet inte... kan det vara flash eller ngot annat? Jag har nyligen uppdaterat drivrutinerna p grafikkortet.

s jag vet inte.
Citera
2015-09-06, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaffs
Jag testade det nu under LOL och jag har 60 fps och den droppar aldrig ner till noll utan kanske till 59 men det r ju normalt?

fan jag vet inte... kan det vara flash eller ngot annat? Jag har nyligen uppdaterat drivrutinerna p grafikkortet.

s jag vet inte.

Nej, d var det inte det. Hur gammal r datorn? Vad har du fr processor och vad har du fr hrddisk(ar), SSD eller SATA?
Citera
2015-09-07, 18:02
Medlem
Jessicaffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travliraren
Nej, d var det inte det. Hur gammal r datorn? Vad har du fr processor och vad har du fr hrddisk(ar), SSD eller SATA?

min dator r ca 5 r, Intel core i3 CPU 2.93GHz, SATA, 8gb RAM. Visst grafikkortet r inte nyaste MEN jaghar inte p ngon hg instllning, tvrtom.

Jag hade en flkt som gick snder fr ett tag sedan som jag monterade bort. Har vldigt bra burk med mycket luftflde igenom galler s dom flktar som r kvar borde kyla tillrckligt men kan det vara temperaturen? Hur kan jag mta den?
Citera
2015-09-07, 20:58
Medlem
x12s avatar
Ange grna fabrikat&modell p moderkort, minnen, grafikkort, hrddisk, vilket operativsystem/version det r. Hur r temperaturerna i datorn?

Har du nt spel som inte krver internetanslutning?
Isfall, koppla ner frn ntet och testa det spelet sedan.
Skillnad?

Finns andra program installerade som krs i bakgrunden? Stng t.ex av skype, spotify, torrent osv. Avinstallera allt apple, google, norton/symantec, alla toolbar, alla registerstdare osv.

Vilket antivirusprogram anvnds? Windows defender brukar orsaka laggspikar och br inaktiveras via kontrollpanelen, norton r en vlknd och notorisk problemskapare som br avinstalleras. Rekommenderar avast(gratis) eller eset / kaspersky (betalversioner).
Citera
2015-09-08, 00:42
Medlem
Jessicaffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x12
Ange grna fabrikat&modell p moderkort, minnen, grafikkort, hrddisk, vilket operativsystem/version det r. Hur r temperaturerna i datorn?

Har du nt spel som inte krver internetanslutning?
Isfall, koppla ner frn ntet och testa det spelet sedan.
Skillnad?

Finns andra program installerade som krs i bakgrunden? Stng t.ex av skype, spotify, torrent osv. Avinstallera allt apple, google, norton/symantec, alla toolbar, alla registerstdare osv.

Vilket antivirusprogram anvnds? Windows defender brukar orsaka laggspikar och br inaktiveras via kontrollpanelen, norton r en vlknd och notorisk problemskapare som br avinstalleras. Rekommenderar avast(gratis) eller eset / kaspersky (betalversioner).

Hur stnger jag av windows defender och hur mter jag temperaturen? Mycket av det andra du frgade om str ovan.

Jag ska testa spel i offlinelge och terkommer med svar samt resten av info du frgar om.

EDIT: stngde av windows defender. Frga, hur pverkar detta min skerhet? Jag kr avast gratis version. Funderar p skaffa licens fr dryga 200kr om ret. Vrt det?
Senast redigerad av Jessicaffs 2015-09-08 kl. 00:46.
Citera
2015-09-08, 01:36
Medlem
x12s avatar
Avast erstter defender, s det r helt ok.
Jag anser inte att avast fr 200.- r att rekommendera, vervg eset eller kaspersky d, de r skarpare.

Temperaturen mts t.ex via http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html
Dr fs ven fram uppgifter om maskinvaran, vad moderkortet heter osv.

OM det hjlper att spela med frnkopplat nt lutar det t att nt ntberoende bakgrundsprogram hakar sig.
Citera
2015-09-09, 03:12
Medlem
Jessicaffss avatar
Jag har ven 72 processer igng, verkar mycket men r det normalt? Kr windows 7. Hur vet jag vilka jag kan stnga av? Eller ska jag bara installera om datorn fr att "terstlla" den?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in