2015-09-06, 00:27
Medlem
Hej.
Jag har nu ps3 och undrar om det är värt att köpa en ps4?
Hur stor är skillnaden är det på spel upplevelsen, om man ska jämföra ps3 mot ps4 ??
Citera
2015-09-06, 00:32
Medlem
Snapcounts avatar
Hehe..

Blev väl lite galet med rubriken antar jag..

Nåväll.., om du har råd : Javisst med en PS4.

Sen vet jag inte.., kampanjer tex, när kan nästa kampanj köra igång med priset ?
(om du kan vänta)
Citera
2015-09-06, 06:33
Medlem
Står också lite i valet och kvalet, känns inte som om det är så många bra spel som har kommit ut än. Väntar till 2016, då ska det tydligen dyka upp en jävla massa bra skit Final Fantasy VII remake ftw!
Citera
2015-09-06, 10:30
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockey1
Hur stor är skillnaden är det på spel upplevelsen, om man ska jämföra ps3 mot ps4 ??
Beror lite på vad du har för TV och ljudsystem, PS4 är t.ex kompatibel med 4K m.m.
Nackdelen med PS4 är att den har sämre mediaspelare där man inte kan se filmer via usb och den är inte knäckt än för att spela kopierade spel.
Citera
2015-09-06, 10:50
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Beror lite på vad du har för TV och ljudsystem, PS4 är t.ex kompatibel med 4K m.m.
Nackdelen med PS4 är att den har sämre mediaspelare där man inte kan se filmer via usb och den är inte knäckt än för att spela kopierade spel.

Kanske ska tillägga att den inte duger till att köra spel i 4k, film funkar däremot! Men vem kollar film genom en tv-spels konsoll (?) Sen vadå m.m? Ja du kan surfa, lyssna på musik, "wohoo", vem gör det på den?
Knäckandet lär dröja (speciellt om man nu ska se till historien med ps3:an), om det nu ens finns någon marknad för det, de allra flesta vill ju lira online och det kan man som bekant i princip glömma med piratkopierat.

Finns ju inte ens några spel värda att lira, som inte också släppts till ps3:an eller drar öht.
Som någon sa: sämsta konsollgenerationen, någonsin!
Citera
2015-09-06, 12:08
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitmagnet
Kanske ska tillägga att den inte duger till att köra spel i 4k, film funkar däremot! Men vem kollar film genom en tv-spels konsoll (?) Sen vadå m.m? Ja du kan surfa, lyssna på musik, "wohoo", vem gör det på den?
Finns säkert många som använder den till flera saker så man slipper köpa olika apparater för film och musik eller koppla om för att se Netflix, foton m.m.
Min poäng var att har du en gammal tjock-tv så blir inte upplevelsen fantastisk jämfört med PS3 och därför behövs bra TV och ljudsystem för att få ut allt av PS4 nu och i framtiden.
Citera
2015-09-06, 12:41
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Finns säkert många som använder den till flera saker så man slipper köpa olika apparater för film och musik eller koppla om för att se Netflix, foton m.m.
Min poäng var att har du en gammal tjock-tv så blir inte upplevelsen fantastisk jämfört med PS3 och därför behövs bra TV och ljudsystem för att få ut allt av PS4 nu och i framtiden.

Har du en gammal tjock-tv (eller gammalt skräp till platt-tv) så går det inte alls, då PS4 ej stödjer någon bildvisning under 720p upplösning.
Min poäng var att har man en dator så använder man förmodligen inte PS4:an till något annat förutom spel ändå (då den är klumpig/undermålig), vad jag har erfarit iaf.
Ljudsystemet kan jag bara hålla med om, mest för att de inbyggda tv-ljuden suger mer och mer för var ny generation apparater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in