2015-09-05, 22:47
Medlem
Uppdaterarens avatar
Utdrag från aftonbladets artikel i ämnet:
Citat:
Citat:
Minst sex döda efter olycka vid rallytävling
Citat:
Minst sex personer har dött i en rallyolycka i Spanien, skriver nyhetsappen Omni. Föraren uppges ha tappat kontrollen under tävlingen och körde rakt ut i publiken. En av de omkomna ska vara en gravid kvinna.
Citat:
En förare i en rallytävling i spanska La Coruña tappade kontrollen i hög hastighet i en kurva. Då körde han av vägen rakt ut bland åskådarna som följde tävlingen. Minst sex personer har dött, fyra kvinnor och två män, varav en av de omkomna var gravid. Det uppger ett vittne till spanska tidningen El País. Ett dussintal personer har också skadats i den tragiska olyckan. Bland annat har tre barn förts till sjukhus, rapporterar AP.
Vad mer vet vi?
Citera
2015-09-05, 22:50
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
http://www.mirror.co.uk/news/world-n...FB_mirror_main

videon
Citera
2015-09-05, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uppdateraren
Utdrag från aftonbladets artikel i ämnet:

Vad mer vet vi?
Att det är dumt att stå på sådana ställen?
Citera
2015-09-05, 23:15
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Att det är dumt att stå på sådana ställen?

Fattar inte hur folk tänker, när man kollar på gamla klipp från 80-talets Grupp B och bilarna kommer bokstavligt talat flygande i 200 blås, så står folk halvvägs ute i vägbanan eller springer över före. Och här var det ungefär samma sak, endast någon form av nät som skydd och så står folk en meter från vägbanan, mitt i en kurva, och får bilen över sig när den kör av.

Fattar folk varför det finns anledningar till att det finns plexiglas runt en hockeyrink?
Citera
2015-09-05, 23:23
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Fattar inte hur folk tänker, när man kollar på gamla klipp från 80-talets Grupp B och bilarna kommer bokstavligt talat flygande i 200 blås, så står folk halvvägs ute i vägbanan eller springer över före. Och här var det ungefär samma sak, endast någon form av nät som skydd och så står folk en meter från vägbanan, mitt i en kurva, och får bilen över sig när den kör av.

Fattar folk varför det finns anledningar till att det finns plexiglas runt en hockeyrink?

Lite grann av Darwin Awards, naturen rensar ut med folk. Står man där, så vet man(förhoppningsvis) vad riskerna är och får skylla sig själv när en bil kommer i full fart och mejar ner en, precis som med alla "bull runs" i spanien.
Citera
2015-09-05, 23:25
Medlem
Hax.Pains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange

Ja, helt seriöst hur fan orkar dom? Jag dör om jag står framför bilen... Jag står framför bilen!!!
Citera
2015-09-05, 23:45
Medlem
flaess avatar
Vilken hemsk olycka. Bär stora likheter med den dito hemska olyckan i rally Portugal 1986. Vila i frid.

http://m.youtube.com/watch?v=mHDIhqTOrS4

http://m.youtube.com/watch?v=I3JaOKRvPH0
Citera
2015-09-06, 00:29
Bannlyst
Överlevde föraren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem