Jag tror inte det är något fel på Ica Basic toapapper alls. Utan att det handlar mer om att köpa rätt toapapper som passar en, MEN att välja "fel" toapapper leder DEFINITIVT inte till de symptom du beskriver. Då bär du snarare på något annat som nu "avslöjats" av Ica-Basic toapapperet. Något som de andra märkerna har dolt symptomen av.
Jag t.ex., köpte tidigare mjukt toapapper typ som Lambi m.fl., men det var
för mjukt helt enkelt, det fastnade tussar här och där, både i de bakre delarna med hål i mitten och på de främre, manliga utstickande delarna. Som bekant, ju mjukare papperet är, ju ömtåligare är det.
Bytte då till Ica Basic för att få ett något hårdare/styvare papper, och det fungerar helt utmärkt, och har aldrig haft problem med blödningar, klåda eller liknande, men slapp problemet med tussarna.
Appropå grundfrågan, så misstänker jag att du har andra problem där bak än att du använder "fel" toapapper.
Vad äter du?
Äter du ofta stark mat med chilli i eller äter du mild mat?
Sura uppstötningar ofta?
Har du ofta lös avföring eller diarré?
Hur känner du dig i magen? Bubblar det, känner du dig dålig eller hur känner du dig helt enkelt?
Ta någon salva som andra tipsat om, men prova även att ta
novalucol eller
samarin eller liknande. Om du ofta är dålig i magen kan du också behöva ta medicin mot diarré, det finns receptfritt på apoteket (
Dimor heter den).
Att du har problem just nu med Ica Basic toapapper, kan bero på att du alltid haft problem som du inte märkt några symptom av pga att du använt mjukt toapapper. Att ofta ha lös avföring eller liknande innebär att det blir frätskador där bak då det är något fel i kroppens produktion/upptagning av magsyra, varför den följer med ut i för hög koncentration. På samma sätt kan capscasin, om du äter mycket chilli, leda till irritationer och infektioner där bak.