Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-05, 16:24
  #1
Medlem
NotBads avatar
Hej! Lång historia... Men kort sagt hände detta:
Jag var missnöjd med Windows 10 och ville gå tillbaks till Windows 7. När "nedgraderingen" var klar så märkte jag att jag inte kunde logga in. Ingenting hände när jag försökte skriva in lösenordet på min Windows inloggning och ingenting hände när jag försökte röra på musen. Jag antar att Microsoft slarvat så att drivrutinerna är inte som vanligt... Om det ens finns kvar några drivrutiner. Headsetet fungerade konstigt nog, trots att det bl a. ansluts via USB. Nåväl, jag tänkte göra en ominstallation på Windows. Så jag beställde ett USB-minne som jag kunde boota från.

USB-minnet kom häromdagen. Jag stoppade in den i min iMac och tänkte göra den "startbar" med Windows 7 Ultimate. Jag skaffade ett Rufus liknande program som också var kompatibelt med Mac (programmet hette Unetbootin). Jag gjorde Win 7 iso filen "startbar" på USB-minnet. Jag var noga med att USB-minnet körde FAT32-systemet. När det stod i programmet att jag skulle stoppa in USB-minnet i min PC och boota därifrån gick jag genast och gjorde det. Jag klickade F8 ett antal gånger när jag var i Splash Screen. Jag valde USB-minnets namn... Men ingenting hände. Det stod inte ens en felkod eller något. Det såg bara ut såhär [Bild]... Jag har provat hit och dit med olika metoder, olika program, men ingenting händer. Jag provade även installera ett helt annat Linux-operativsystem, men som vanligt fungerade inget. Hjälp uppskattas!
Citera
2015-09-05, 16:33
  #2
Medlem
Whiros avatar
Jag hade precis det här problemet för några månader sedan med min pc. Det fungerade inte heller med USB-minne, mycket märkligt. Testade allt men till slut gav jag upp. Det slutade med att jag köpte den här http://www.webhallen.com/se-sv/dator...l=external:ref


Riktigt skönt att slippa Win 10.
Citera
2015-09-05, 16:49
  #3
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiro
Jag hade precis det här problemet för några månader sedan med min pc. Det fungerade inte heller med USB-minne, mycket märkligt. Testade allt men till slut gav jag upp. Det slutade med att jag köpte den här http://www.webhallen.com/se-sv/dator...l=external:ref


Riktigt skönt att slippa Win 10.
Det kan jag hålla med om att det är...

Så du installerade om Windows på DVD eller what?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback