Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-05, 13:02
  #1
Medlem
MrKcrntzs avatar
Behöver råd från er.
Snabb bakgrund: För 8 år sedan fick jag cancer min mamma och min svärfar dog inom 5 mån. Mina barn var 2 år resp 5 mån.

Där började min medicinering. Har provat det mesta, slutat, börjat med något annat och sedan slutat igen. Vet att jag mår bäst utan "droger". Dricker ingen alkohol, tobak eller droger som inte är läkemedel.
Provat, använt zopiklon, zolpidem, fluoxetin, mirtazapin, Lyrica, xanor, theralen. Nu stesolid (5-7,5 mg per dygn) sedan några år.

I november fick jag utskrivet Saroten. 10 mg till att börja med och nu 50 mg. (Samt 5-10 mg stesolid) Inga jättehöga doser men i sommar har jag mått skit fysiskt. Huvudvärk orkeslös svettningar mm. I onsdags svartnade det och jag blev jätteyr. Svimmade inte. Tog ett blodtryck som var 160/110. Legat på 100-115 sedan dess.

Läste biverkningar saroten och allt stämmer.
Tog i torsdags 40 mg. Igår 25 mg och i morse tryck på 93.

Ska ringa dr på måndag.

Vad tror ni. Hur snabbt kan jag sluta med min relativt låga dos? Funderar på 25 mg i kväll igen och 20 mg söndag kväll.

Har ingen svår depression och tror jag kommer må bättre utan skiten då omvärlden börjar ordna sig.

Lång utläggning på kort fråga!

HUR SNABBT KAN JAG SLUTA MED 50 mg SAROTEN?
__________________
Senast redigerad av MrKcrntz 2015-09-05 kl. 13:30.
Citera
2015-09-05, 15:49
  #2
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKcrntz
Behöver råd från er.
Snabb bakgrund: För 8 år sedan fick jag cancer min mamma och min svärfar dog inom 5 mån. Mina barn var 2 år resp 5 mån.

Där började min medicinering. Har provat det mesta, slutat, börjat med något annat och sedan slutat igen. Vet att jag mår bäst utan "droger". Dricker ingen alkohol, tobak eller droger som inte är läkemedel.
Provat, använt zopiklon, zolpidem, fluoxetin, mirtazapin, Lyrica, xanor, theralen. Nu stesolid (5-7,5 mg per dygn) sedan några år.

I november fick jag utskrivet Saroten. 10 mg till att börja med och nu 50 mg. (Samt 5-10 mg stesolid) Inga jättehöga doser men i sommar har jag mått skit fysiskt. Huvudvärk orkeslös svettningar mm. I onsdags svartnade det och jag blev jätteyr. Svimmade inte. Tog ett blodtryck som var 160/110. Legat på 100-115 sedan dess.

Läste biverkningar saroten och allt stämmer.
Tog i torsdags 40 mg. Igår 25 mg och i morse tryck på 93.

Ska ringa dr på måndag.

Vad tror ni. Hur snabbt kan jag sluta med min relativt låga dos? Funderar på 25 mg i kväll igen och 20 mg söndag kväll.

Har ingen svår depression och tror jag kommer må bättre utan skiten då omvärlden börjar ordna sig.

Lång utläggning på kort fråga!

HUR SNABBT KAN JAG SLUTA MED 50 mg SAROTEN?

Enligt riktlinjerna skall du inte trappa ut snabbare än på 14 dagar. Detta genom att halvera dosen och sedan halvera dosen igen osv.
Citera
2015-09-05, 19:01
  #3
Medlem
MrKcrntzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Enligt riktlinjerna skall du inte trappa ut snabbare än på 14 dagar. Detta genom att halvera dosen och sedan halvera dosen igen osv.

Ska jag vara ren på 14 dagar eller halvera var fjortonde dag?
Citera
2015-09-05, 20:04
  #4
Medlem
riskybizzys avatar
Medicin-fri efter 14 dagar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback