• 1
  • 2
2015-09-05, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vbroms
Haha jag lider med dig!
Nej klart man hör skillnad på en bil med större motor och en med mixtrat avgassystem. Dock har jag aldrig hört en nyare Volvo med annat/utan ljuddämpare, funderade på om man kunde behålla relativt samma ton dock något högre volym. Jag vill ju absolut inte att den ska likna böndernas förstörda avgasljud! Dessa kör ju även med någon slags "förstärkare" längst ut som är väldigt lätt att urskilja.

I allmänhetens ögon sällar du dig till den grupp av "bönder" du ser ner på så fort du börjar köra omkring med avsevärt mindre dämpning än bilen hade från början. En slö motor ska knappt höras, annars blir det bara löjligt.
Citera
2015-09-05, 15:19
Citat:
Ursprungligen postat av cui
I allmänhetens ögon sällar du dig till den grupp av "bönder" du ser ner på så fort du börjar köra omkring med avsevärt mindre dämpning än bilen hade från början. En slö motor ska knappt höras, annars blir det bara löjligt.

Jo det stämmer såklart delvis. Däremot skulle jag säga att man iaf är en nivå högre om man kör med någorlunda modern bil som inte låter allt för högt, sprutar svart rök på andra bilister och informerar hela staden om vilken musiksmak man har varje gång man drar till donken!
Säger inte emot dig, däremot skulle jag vilken effekt en motor behöver för att inte klassas som slö enligt dig
Citera
2015-09-05, 15:23
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vbroms
Haha jag lider med dig!
Nej klart man hör skillnad på en bil med större motor och en med mixtrat avgassystem. Dock har jag aldrig hört en nyare Volvo med annat/utan ljuddämpare, funderade på om man kunde behålla relativt samma ton dock något högre volym. Jag vill ju absolut inte att den ska likna böndernas förstörda avgasljud! Dessa kör ju även med någon slags "förstärkare" längst ut som är väldigt lätt att urskilja.

Nja, ingen förstärkare, utan de har antagligen små fullflödesdämpare i grova dimensioner, som visserligen dämpar, men väldigt lite. Det vill säga, betydligt mindre dämpning än vad orginalsystemet hade.
En motor utan någon som helst avgassystem och ljuddämpare låter fruktansvärt mycket, sen är ju frågan hur pass mycket avgassystem och ljuddämpare man har på.
Citera
2015-09-05, 15:30
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Nja, ingen förstärkare, utan de har antagligen små fullflödesdämpare i grova dimensioner, som visserligen dämpar, men väldigt lite. Det vill säga, betydligt mindre dämpning än vad orginalsystemet hade.
En motor utan någon som helst avgassystem och ljuddämpare låter fruktansvärt mycket, sen är ju frågan hur pass mycket avgassystem och ljuddämpare man har på.

Jasså, har bara tyckt det ser förjävligt dumt ut med dessa enorma burkarna allra längst bak som sedan mynnar i ett pytterör in till motorn
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in