2015-09-07, 14:50
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shonne99
Hungrig som fan faktiskt, men ska på någon jävla försökskaningrej för att få 300 spänn (den 25:e, suck) som är slut typ 2-3. Är du kvar då?
Fan, min mobil dog på vägen till Stockholm och hade ingen möjlighet att ladda den. Vill gärna inte att detta ska bli någon chatt, men skicka iväg ett PM om du behöver något.

Hur länge kommer du befinna dig i denna situationen?
Citera
2015-09-07, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorBOB
Hatten av för ditt lugn. Går du med Gud?

Efter att ha läst igenom tråden ser jag att folk uppmanar dig till brott i både mindre och större grader men du avvisar det? FETT !!

Vad vill du med ditt liv egentligen?
Oavsett om du har alkohol och drogproblem så gå på 12 stegs möten som tex AA , CA osv. Beskriv din situation så kommer ha mat i magen och garanterat tak över huvudet tills du kommer på fötter.

Men känslan jag får är att du diggar livet du lever just nu? Tror du kommer uppskatta livet i en varm säng när det vänder för dig.

All kärlek till dig !!

Hehe. Vad jag vill med mitt liv? Just nu skiter jag i om jag blir mördad eller överlever (så länge mordet blir smärtfritt), men strävar efter att kunna hitta något schysst kneg som kan få mig på fötter igen och jobba ihop en schysst buffert. Därifrån vill jag sedan börja plugga igen. Kanske fixa bostad på vägen också (nej, inte bostadsrätt, men något relativt fast!). Jag är ANT-fri (visst, har inga problem att dricka om man skulle bli bjuden eller har pengar över, men det är inte ett problem).

Jag känner att om/när jag vänder på den här steken kommer jag jobba som en gris för att ha en riktigt fet säkerhet mot att det här inte ska ske igen, och därmed slippa leva med en så likgiltig syn på livet.

Tycker faktiskt inte att hobo-livet är så farligt (vid det här tiden på året iaf). Det är väl kylan på natten och den där jäkla hungern. Dagarna blir ju direkt jäkligt softa. Scrolla igenom FB, Platsbanken, panta lite, besöka biblan lite.
Citera
2015-09-07, 15:21
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Haha, galet, men inte så intresserad av "parasiterande" tyvärr.

Jo, det var ju sagt typ "har några vänner som kommer i helgen", men vet inte vad planen är riktigt. Får ju inga besked från värden.

Edit: aktivt parasiterande. Blir jag erbjuden något säger jag inte nej. T.ex. en stor jävla låda med pasta och bacon (nämner inga namn, men anar att du läser det här nu. Evigt tacksam, hehe).

Tråkigt med den diffusa sitsen, stå på dig. Seriöst, köp ett tält, hitta någon buske och slå upp det därinne.

Angående parasitering, så finns det fan inget fel på att uppehålla sig i en lokal avsett för studier. Jag sov i lokalet i 3 veckor, städade allt varje dag, såg till att vara aktiv under dagarna och så. Ingen skada, annat än att lokalet blev använd av en i nöd. Jag tänker alltid så här, att om jag inte skulle störas i mitt "hederliga" bruk av något, givet att en annan gjorde x, då är inte x fel. Att någon snubbe från Securitas måste slänga ut dig betyder inte att det är fel.

Jag har inte själv mycket pengar, men om du vill kan jag skicka dig, typ, 200kr. eller så. Har dock ingen telefon, men om du skickar PM med reg.+ kontonummer + iban&... vad heter det... swift?... då kan jag skicka lite senare. Men se då till att köpa något som kan användas till att skapa ett personligt rum. Typ ett skittält eller så. Du har redan ett täppe, du får mat av folk osv. Om du får ett tält, så skapar du lugn luft kring dig och isolation, vilket bidrar till ökad komfort, vilket är a och o när det kommer till sömn, som är a och o när det kommer till välbefinnande. Men ja, sök annars jobb osv., så du inte stannar av.

Any ways, been there done that, och vi har samma personlighet i mångt och mycket verkar det som - frågar inte hjälp, har svårt för att känna igen vad man måste klaga på (jag fattar t.ex. aldrig hur folk som klagar i media fått för sig att något var under standard, då jag alltid klarar mig själv, om jag så ska svälta. Det känns typ som om vissa helt enkelt aldrig inser att världen inte handlar om en själv), kan acceptera typ allt osv., så du vet redan det du måste veta. Det här är väl mer ett sätt för dig att få tiden att gå samt få lite social kontakt och erkännande. Vilket du så klart ska få.
Citera
2015-09-07, 15:24
Bannlyst
är TS lite kunnig med att skruva så är mitt tipps att besöka några cykel verkstäder och helt ärligt och öppet fråga efter tillfälligt jobb i någon dag för att få lite lön som ramlar in direkt efter dagens slut och utförda jobb , hoppas det ordnar upp sej för dej snart MVH racedog .........
Citera
2015-09-07, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av racedog
är TS lite kunnig med att skruva så är mitt tipps att besöka några cykel verkstäder och helt ärligt och öppet fråga efter tillfälligt jobb i någon dag för att få lite lön som ramlar in direkt efter dagens slut och utförda jobb , hoppas det ordnar upp sej för dej snart MVH racedog .........
Tro det eller ej, men har faktiskt en cykelbutik 200m från där jag bor där jag frågade om just detta för någon månad sedan. Tyvärr behövde de inget sådant, men visst kan det vara idé att kolla runt lite efter liknande! Det är ju precis den sortens arbete jag söker just nu.
Citera
2015-09-07, 15:33
Bannlyst
Citat:
Tro det eller ej, men har faktiskt en cykelbutik 200m från där jag bor där jag frågade om just detta för någon månad sedan. Tyvärr behövde de inget sådant, men visst kan det vara idé att kolla runt lite efter liknande! Det är ju precis den sortens arbete jag söker just nu.
du får hålla ögonen öppna när du drar på stan och fråga på allt som passar dej och tror du klarar av , och in och fråga igen på din cykel butik tycker jag , är inte fult att fråga efter ett avlönat jobb på nått sätt
Citera
2015-09-07, 15:52
Bannlyst
Citat:
du får hålla ögonen öppna när du drar på stan och fråga på allt som passar dej och tror du klarar av , och in och fråga igen på din cykel butik tycker jag , är inte fult att fråga efter ett avlönat jobb på nått sätt
"Aha. Jäklar, tuff sits! Tyvärr vågar vi inte lämna ut något svart. Kommit ett par andra innan dig och frågat, men vi vågar helt enkelt inte"

Får satsa på någon annan...
Citera
2015-09-07, 15:56
Medlem
DoktorBOBs avatar
Citat:
Hehe. Vad jag vill med mitt liv? Just nu skiter jag i om jag blir mördad eller överlever (så länge mordet blir smärtfritt), men strävar efter att kunna hitta något schysst kneg som kan få mig på fötter igen och jobba ihop en schysst buffert. Därifrån vill jag sedan börja plugga igen. Kanske fixa bostad på vägen också (nej, inte bostadsrätt, men något relativt fast!). Jag är ANT-fri (visst, har inga problem att dricka om man skulle bli bjuden eller har pengar över, men det är inte ett problem).

Jag känner att om/när jag vänder på den här steken kommer jag jobba som en gris för att ha en riktigt fet säkerhet mot att det här inte ska ske igen, och därmed slippa leva med en så likgiltig syn på livet.

Tycker faktiskt inte att hobo-livet är så farligt (vid det här tiden på året iaf). Det är väl kylan på natten och den där jäkla hungern. Dagarna blir ju direkt jäkligt softa. Scrolla igenom FB, Platsbanken, panta lite, besöka biblan lite.

Men just hur du tacklar ensamheten? Det är ju fantastiskt !!

Blir det ensamt så dra i väg ett PM så kan vi bolla lite.

Kram på dig
Citera
2015-09-07, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorBOB
Men just hur du tacklar ensamheten? Det är ju fantastiskt !!

Blir det ensamt så dra i väg ett PM så kan vi bolla lite.

Kram på dig

Ensamheten har aldrig varit något problem för mig - snarare tvärtom. Jag tycker mest det är skönt att vara för mig själv. Det är väl det som gör att jag inte söker någon hjälp för min situation - jag tar hand om mig själv och bryr mig inte om andra så värst mycket, så räknar jag med att andra inte stör mig eller ber mig om hjälp.

Att jag sedan alltid står där ändå om någon närstående behöver hjälp med whatsoever kan jag inte förklara.
Citera
2015-09-07, 16:11
Bannlyst
Citat:
"Aha. Jäklar, tuff sits! Tyvärr vågar vi inte lämna ut något svart. Kommit ett par andra innan dig och frågat, men vi vågar helt enkelt inte"

Får satsa på någon annan...
exakt de vågar inte men behöver extra arbetskraft många ggr , erbjud dej bara som enkel hjälpreda när det behövs utan nå papper skrivna , och att du tar den lön i näven de anser du är värd efter dagens slut och att de får tag på dej på ditt mobilnummer när de behöver mer hjälp , att jobba gratis första dagen är också ett bra sätt för de att se vad du kan , och du får tiden att gå med att ha nått att pyssla med , va öppen med hur du lever om de frågar och att du vill hitta en lösning i ditt liv med ett jobb du kan ....................... du fixar detta bara du vill garanterat !!!
Citera
2015-09-07, 16:14
Bannlyst
Citat:
exakt de vågar inte men behöver extra arbetskraft många ggr , erbjud dej bara som enkel hjälpreda när det behövs utan nå papper skrivna , och att du tar den lön i näven de anser du är värd efter dagens slut och att de får tag på dej på ditt mobilnummer när de behöver mer hjälp , att jobba gratis första dagen är också ett bra sätt för de att se vad du kan , och du får tiden att gå med att ha nått att pyssla med , va öppen med hur du lever om de frågar och att du vill hitta en lösning i ditt liv med ett jobb du kan ....................... du fixar detta bara du vill garanterat !!!

Får prova igen imorgon...! Är ju bara så jäkla skraj att bli av med mina grejer när jag är borta länge. Var fan gör man av dem liksom? Hehe.
Citera
2015-09-07, 16:17
Bannlyst
du kan inte låsa in de någonstans ? ...................
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in