• 1
  • 2
2015-09-04, 21:13
Medlem
Tja som rubriken, har läst lite här och alla verkar få snusgrop ar och tandkött som drar sig tillbaka, vissa gula tänder osv, men är det nån här som klarat sig helt? Som snusat ett längre tag. Jag har bara hållit på 1 år men inte märkt nån skillnad alls faktiskt.
Citera
2015-09-04, 21:15
Medlem
Snusat i 10år och har inte märkt av ett skit. Tänderna är vitare än någonsin och ingen skada på tandkött.
Citera
2015-09-04, 21:16
Bannlyst
Hej, har snusat i femton år och tandkötet har tagit mycket stor skada på vänster sida nästan ända upp till roten, tandläkaren gav mig rådet att illa kvickt byta sida då tandköttet inte återhämtar sig annars väntas tandlossning ( och det vill vi givetvis inte, så snusar på höger sida nu ) .. Vanesak.

Edit: Snusar lös.
Citera
2015-09-04, 21:17
Medlem
retrospectives avatar
Det är ju ingen tid. Inte för att jag minns, men om jag märkte någon skillnad efter 1 år så var det kanske att det var lite lättare att få plats med en snus. Efter ungefär 10 år kan jag nästan gömma en mentos i snusgropen. Rent fysiskt har jag inte märkt av någonting annat. Har säkert lite gulare tänder, men det skiter jag fullständigt i.

Kan tillägga att jag snusar på bägge sidor, men absoluta majoriteten på vänster sida.
Citera
2015-09-04, 21:26
Medlem
sacnites avatar
Inga solgula tänder eller dåligt tandkött. Kan dock svida lite ibland.
Citera
2015-09-04, 21:34
Medlem
Sleepyoh22s avatar
snusat 10+ år, alltid en snus inne, dom flesta nätter när jag sover har jag en snus inne, vaknar ibland och 'byter' snus.

Är dålig på tandhygien generellt, borstar tänderna då och då, oftast på kvällen, men inte alla kvällar. Mina tänder är inte gula, har inte märkt av några problem med tandköttet, men snusen syns inte alls på mig nu, som den gjorde för några år sedan.

Har i princip aldrig haft hål i tänderna, har lagat 2 hål under hela min livstid, och har fortfarande inga bekymmer med tandhälsan.
Citera
2015-09-04, 22:35
Medlem
Tack för era svar! Känner mig lite "säkrare" nu heheh. Men aja. Kan nästan tänka mig att läsk osv gör tänderna gulare än snus men vad vet jag är då ett trevligt fritidsintresse
Citera
2015-09-05, 00:02
Medlem
Mr.Nesss avatar
Precis som med allt annat så är detta högst individuellt... Vissa märker av det mycket mer än andra.
Märker man att tandköttet drar sig för högt upp får man väl sluta men om inget händer så är det väl bara att fortsätta.
Jag, personligen, har inte märkt några skillnader i vare sig tandkött eller färg på tänderna. Ska dock sägas att jag har bra tänder och har aldrig haft större problem med dom.

EDIT: Vill få för mig att lössnus går hårdare åt tandkött och tänder än portion. Kanske bara en inbillning från min sida
Citera
2015-09-05, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Precis som med allt annat så är detta högst individuellt... Vissa märker av det mycket mer än andra.
Märker man att tandköttet drar sig för högt upp får man väl sluta men om inget händer så är det väl bara att fortsätta.
Jag, personligen, har inte märkt några skillnader i vare sig tandkött eller färg på tänderna. Ska dock sägas att jag har bra tänder och har aldrig haft större problem med dom.

EDIT: Vill få för mig att lössnus går hårdare åt tandkött och tänder än portion. Kanske bara en inbillning från min sida
okek jo sant, hur länge har du snusat då?
Citera
2015-09-05, 02:50
Medlem
NecroBytes avatar
Kedjesnusat i 2 år, tandköttet är lite tunnt men annars fint och helt okej inga stora skillnader förutom en stor snusgrop! Lite smågula tänder ibland om jag inte borstar två ggr om dagen, men färgen på mina tänder skiter jag i om jag ska vara ärlig. Snus är förjävla gott
Citera
2015-09-05, 08:37
Medlem
Aspackad-huggorms avatar
Efter tre år så är där en liten grop, men ingen andra problem. Tandläkaren har givit mig grönt ljus, behöver inte ens byta sida
Citera
2015-09-05, 13:26
Medlem
jonesy.s avatar
20 år + kopiöst lössnusande.
Jag har inte en minsta början till krater i tandköttet, även tänderna är fina.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in