2015-09-04, 18:32
Medlem
svampdamps avatar
Varför ställer tjejer krav på självförtroende och självsäkerhet när merparten av dem själva är osäkra och saknar dessa egenskaper, är det hyckleri? Möjligt att de försöker komplettera sitt liv med en självsäker ikon.
Citera
2015-09-04, 18:39
Medlem
TheHmms avatar
För att det blir roligare då. Vem vill vara pappa/mamma åt en partner?
Citera
2015-09-04, 18:40
Medlem
Ass.Parades avatar
Brukar vara vanligt att man dras till personer som kompletterar en som du nämner. Oavsett kön.

Barndomen formar ju en också utöver det genetiska och där kan vissa saker i omgivningen få en att leta efter en individ som kan "ta hand" om en.

Men jag skulle inte bli förvånad om det var lite vanligare hos kvinnor.
Studier har ju dock visat att eftersom vi i västvärlden har det så bekvämt ekonomiskt så letar inte kvinnor längre efter maskulina män på samma sätt.

Man kan ju se saken ur flera olika perspektiv. Dessutom så är självförtroende och självsäkerhet något som är attraktivt för alla oavsett resten av personlighet. Det är något alla borde besitta, och om du inte har det så är det bara att jobba på det.
Men visst är det nog enklare för en osäker tjej att få ragg än om det skulle vara en osäker kille. Det var väl den poängen du ville få fram.
Citera
2015-09-04, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
För att det blir roligare då. Vem vill vara pappa/mamma åt en partner?
Snarare för att de själva saknar egenskaper som självsäkerhet och självförtroende.
Citera
2015-09-04, 18:53
Medlem
Pescasss avatar
De menar att man ska kunna föra ett normalt samtal eller kunna röra sig ute bland folk utan att skämmas för den man är - det är det dom menar med det där så det är inget att lägga någon särskild vikt på.

det är inte som många av er tror att man skall bete sig som om man vore någon slags kung och att man skall ha inställningen att "jag kan få vem som helst"
Citera
2015-09-04, 18:53
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mauro
Snarare för att de själva saknar egenskaper som självsäkerhet och självförtroende.

Det håller jag absolut med om, men det stämmer såklart inte för alla
Citera
2015-09-04, 18:55
Medlem
Grovedarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Varför ställer tjejer krav på självförtroende och självsäkerhet när merparten av dem själva är osäkra och saknar dessa egenskaper, är det hyckleri? Möjligt att de försöker komplettera sitt liv med en självsäker ikon.

Det fetstilta stämmer. Det är en överlevnadsinstinkt. Det är ett komplement till deras svaga existens.

Lite roliga citat om vad tjejer tycker om mesiga killar utan självförtroende tagna från familjeliv.

Senast redigerad av Grovedark 2015-09-04 kl. 19:08.
Citera
2015-09-04, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Det håller jag absolut med om, men det stämmer såklart inte för alla
Klart det inte gäller alla och det är väl ganska underförstått.
Citera
2015-09-04, 19:04
Medlem
Katzyns avatar
Varför skulle man inte få ställa krav på en partner som man inte själv lever upp till? Jag kräver t.ex att min partner ska ha kuk och tända på kvinnor. Man får ställa vilka krav man vill, däremot kan man förstås inte räkna med att någon ska leva upp till dem eller att någon som gör det ska vilja vara med en själv.

Varför dessa kravs ställs är väl inget märkligt. Varför ska jag tro på dig och ha förtroende för dig om du inte ens själv har det?
Citera
2015-09-04, 19:05
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Av samma anledning som otränade fetton till män föredrar att runka till smala, vältränade tjejer hellre än feta kossor.
Citera
2015-09-04, 19:12
Medlem
MLEs avatar
Vadå ställa krav? Hur ställer man sådana krav? Om man inte gillar någon som har dåligt självförtroende, då gör man ju inte det, är det att ställa krav, enligt era synsätt? Väldigt konstig..
Citera
2015-09-04, 19:12
Bannlyst
Av samma anledning som män i de allra flesta fallen kräver en undergiven/snäll/omtänksam/mycket mer empatisk än han själv

Sen finns det undergivna hen-pojkar som söker sig till motsaatsen av undergiven på grund av brist på testosteron
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in