Varför ställer tjejer krav på självförtroende och självsäkerhet när merparten av dem själva är osäkra och saknar dessa egenskaper, är det hyckleri? Möjligt att de försöker komplettera sitt liv med en självsäker ikon.
Brukar vara vanligt att man dras till personer som kompletterar en som du nämner. Oavsett kön.
Barndomen formar ju en också utöver det genetiska och där kan vissa saker i omgivningen få en att leta efter en individ som kan "ta hand" om en.
Men jag skulle inte bli förvånad om det var lite vanligare hos kvinnor.
Studier har ju dock visat att eftersom vi i västvärlden har det så bekvämt ekonomiskt så letar inte kvinnor längre efter maskulina män på samma sätt.
Man kan ju se saken ur flera olika perspektiv. Dessutom så är självförtroende och självsäkerhet något som är attraktivt för alla oavsett resten av personlighet. Det är något alla borde besitta, och om du inte har det så är det bara att jobba på det.
Men visst är det nog enklare för en osäker tjej att få ragg än om det skulle vara en osäker kille. Det var väl den poängen du ville få fram.
De menar att man ska kunna föra ett normalt samtal eller kunna röra sig ute bland folk utan att skämmas för den man är - det är det dom menar med det där så det är inget att lägga någon särskild vikt på.
det är inte som många av er tror att man skall bete sig som om man vore någon slags kung och att man skall ha inställningen att "jag kan få vem som helst"
Varför ställer tjejer krav på självförtroende och självsäkerhet när merparten av dem själva är osäkra och saknar dessa egenskaper, är det hyckleri? Möjligt att de försöker komplettera sitt liv med en självsäker ikon.
Det fetstilta stämmer. Det är en överlevnadsinstinkt. Det är ett komplement till deras svaga existens.
Lite roliga citat om vad tjejer tycker om mesiga killar utan självförtroende tagna från familjeliv.
Citat:
Jag trodde i början av förhållandet att det var vanligt "mansgnäll" då alla de killar jag varit med blivit typ döende när de varit lite förkylda, men jag har kommit fram till att min kille är en riktig mes. Han gnäller JÄMT över minsta lilla sak och överdriver oerhört mycket. En dag sa han tex att han hade så fruktansvärt ont i magen och det typ sprutade blod när han satt på toa. Jag var nära att ringa ambulans när han erkände att han "bara" hade förstoppning och hade fått en spricka när han torkat sig. ......
Imorse när jag vaknade låg det plåsterpapper och sånt skräp i hela köket och jag trodde han skurit av sig en tumme eller nåt. När han kom hem från jobbet frågade jag om han skadat sig, och han drar av sig tröjan. Han har lindat bandage runt HELA bröstkorgen och lindar upp det medan jag står med stigande fasa och undrar vad för hemskheter som kan ha hänt. Under bandaget sitter en kompress som han drar loss under smärtfyllda stön, och under kompressen finns - en finne. Allvarligt. Han har fått en FINNE under armhålan som han varit tvungen att linda om som om det var värsta köttsåret. Sen ber han MIG att klämma ut den åt honom. När jag vägrar (det var en liiiiiten vit plupp typ) säger han "då ber jag mamma göra det imorgon". Jag höll på att dö och frågade om han brukade be mamma torka honom i stjärten när han bajsat också...
Han tog illa upp men jag är så trött på hans mesande att jag spyr. Finns det nåt hopp för denna omanliga man eller ska jag bara dumpa och gå vidare?
Blir galen, råkat ut för samma sak flera gånger nu. Nätdejtat en del och ofta börjar det bra, killen är cool, lite retsam och det är en flörtig stämning. Sedan efter några dejter liksom byter han personlighet, mesar runt, saknar egna åsikter om saker och lyder min minsta vink. Det känns som att jag kan köra över honom när som helst om jag velat. ....
Blir liksom ”ombytta roller” då jag känner mig som mannen istället för han om ni fattar. Fler som känner igen sig i detta? Jag vill ju inte ha det så här och försöker tvinga mig att fortsätta dejta killen i hopp om att han ska bli man igen. Men mesandet bara fortsätter. Vad gör man?! Varför blir en del killar så här..
Varför skulle man inte få ställa krav på en partner som man inte själv lever upp till? Jag kräver t.ex att min partner ska ha kuk och tända på kvinnor. Man får ställa vilka krav man vill, däremot kan man förstås inte räkna med att någon ska leva upp till dem eller att någon som gör det ska vilja vara med en själv.
Varför dessa kravs ställs är väl inget märkligt. Varför ska jag tro på dig och ha förtroende för dig om du inte ens själv har det?
Vadå ställa krav? Hur ställer man sådana krav? Om man inte gillar någon som har dåligt självförtroende, då gör man ju inte det, är det att ställa krav, enligt era synsätt? Väldigt konstig..