Flashback bygger pepparkakshus!
2015-10-16, 22:08
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NecroByte
Blir dett degig av mustang, för mycket nikotin. Nån som känner samma?

Nej... Jag gillar dock vanligtvis inte "starka" snus. Jag märker liksom att extra nikotin är tillsatt artificiellt. Med Mustang är det dock inte så och det blir min kanske min nya favorit. Jämför det med Grov portion nu... Grov känns klenare vad det gäller styrkan men har en smak som varar längre. Så man avverkar portionerna fortare med Mustang. Fast det är 15-20 kr billigare än Grov där jag brukar handla så det är ingen fara... Jag kan köpa General XR för 25 och Gustavus för 20. Det är de enda snus-sorterna i den prisklassen som kan konkurrera med Mustang enligt mig.
Citera
2015-10-21, 20:25
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scaevola
35 riksdaler får man väl ändå anse som godkänt pris om det annars kostar bortåt 50lappen för en dosa.
Har faktiskt inte haft tid att prova, är det någon som vet var man kan få tag på en dosa i Varbergsområdet?

Vem fan betalar 50 spänn för en dosa när det finns kaliberstockar för 179 kr som standardpris(visserligen något färre prillor per dosa men ändå) och när man kan få en stock granit stark för 179 när det är rabatt på nätet. Folk är fan inte kloka.

Hade tänkt testa mustang idag men den kostade 38 spänn på pressbryån vilket var lite väl mycket. Tror jag beställer en stock för 210 från nätet istället för att testa.
Senast redigerad av Evil_Santa 2015-10-21 kl. 20:30.
Citera
2015-12-17, 14:59
Medlem
beejay5s avatar
Inhandlas billigt lokalt för 219 kr / stock eller 25 kr styck. Är ganska tam i smaken och rinner inte så mycket vilket gör att man inte behöver byta prilla lika ofta. Har dock bieffekten att vara lite "tråkig".

Bra portioner med mycket snus i, om man jämför med andra lågprisprodukter från Swedish Match som Kaliber och Kronan. Hög nikotinhalt, vilket var lite ovant i början men nu är man van.

Svårt att tröttna på snuset så nu har det nog blivit närmare 10 stockar i rad.

Lösvarianten får dessvärre lägre betyg. Tycker inte den smakar någonting alls, så där går Ettan, General, Grov, Kronan och Rapé före.
Citera
2015-12-22, 19:14
Medlem
krakkels avatar
Beställde två stockar nyss, mest för att dosan är snygg haha.
Citera
2015-12-23, 03:42
Medlem
Mr.Nesss avatar
Snusade tre dosor, sen hade jag nästan tröttnat på det.. Det är inget snus jag skulle köpa stockar av, men någon dosa då och då kommer bli kanon
Citera
2015-12-24, 01:06
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
Helt okej snus faktiskt med en vikt per prilla på 1g och 1% Nikotin om ja minns rätt vilket är nice, kunde varit lite rinnigare dock. Bara testat en dosa original av denna men kan bli fler ggr då ja tycker om att variera.
Citera
2016-01-12, 19:26
Medlem
Testa detta första gången idag, och jag som normalt kör med Ettan tyckte det var ganska OK, bättre än tex General och grov som bägge smakar apa.

Blir lite förvånad att folk anmärker på priset, i Stockholmsområdet ligger det på 46-50:- för detta snus vilket är ganska billigt, lössnus då förstås, portionssnus begriper jag mig inte på

Lägger in riktigt rejäla skopor av lössnus, och gör slut på en dosa på en dag... Så uppskattar den höga nikotinhalten i Mustang.
Citera
2016-03-22, 12:44
Medlem
Drive hard.. drive Mustang.
Citera
2016-03-22, 18:03
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Snusade tre dosor, sen hade jag nästan tröttnat på det.. Det är inget snus jag skulle köpa stockar av, men någon dosa då och då kommer bli kanon

Måste omvärdera min åsikt ang. detta snus.
Numera är Mustang mitt vardagssnus, det är riktigt gott
Citera
2016-03-26, 18:12
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Måste omvärdera min åsikt ang. detta snus.
Numera är Mustang mitt vardagssnus, det är riktigt gott

Jag har tvärtemot slutat använda det men ska kanske testa igen.
Citera
2016-09-25, 00:42
Medlem
Har fler än jag upplevt svårigheter med att hitta färskt Mustang lös? Har velat testa det ett bra tag, men varje gång jag sett det i butik så har dosorna varit gamla. Som värst har jag fått en dosa vars utgångsdatum var passerat för två månader sedan, vilken givetvis lämnades tillbaka. Säljer det extremt dåligt, eller vad är grejen?
Citera
2016-09-25, 01:38
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kameradschaft
Har fler än jag upplevt svårigheter med att hitta färskt Mustang lös? Har velat testa det ett bra tag, men varje gång jag sett det i butik så har dosorna varit gamla. Som värst har jag fått en dosa vars utgångsdatum var passerat för två månader sedan, vilken givetvis lämnades tillbaka. Säljer det extremt dåligt, eller vad är grejen?
Märker samma sak med vit portion, ibland får man gamla dosor och ibland är dom pinfärska.
Har inte hittat något mönster i detta heller, men antar att det säljer dåligt vilket jag tycker är konstigt då det är ett jävligt bra snus för en rimlig peng
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in