Jag har en 15 år gammal skuld hos det största inkasso bolaget. Började betala 500 pix i månaden för ca 12 år sedan,gjorde det i ett par år.
Sen flyttade jag till Norge och glömde helt enkelt bort ( Idioterna skickade pappersavi varje månad) nu flyttade jag tillbaka efter ca 8 där.
Så började det dyka det upp lite roliga avier när jag flyttade till Sverige igen.
Totalbeloppet är nu 13700 varav ränta är 10323 kr

Jag har ingen tanke att betala detta (Jag har absolut råd,men det är principen.
De har skickat ca 9 brev på 10 månader nu,utan att det hänt något. Dem har även erbjudit mig att betala lägre summor, först 9k sen 7k, sista var på 4300kr så skulle resten avskrivas. När jag sket i den så tog det 1 månad så kom det en ny på totalbeloppet 13700 igen...
Är dom desperata eller dumma eller vad händer?
Kommer dom någonsin kunna kräva detta av mig,eller kommer jag kunna skita i det för resten av livet?

dom verkar ju itne direkt ha koll på vad dem gör.
Kan tillägga att skulden gäller hyra/måltider från min gymnasietid då jag var inakorderad på annan ort och var dessutom minderårig och lägenheten jag hyrde via skolan stod registrerad på min mor.
Detta har blivit en principsak för mig, då man inte hör av sig på 8 år även fast jag var registrerad på min utländska adress om man Eniro sökte mig i Svea rike. Sen har man mage att försöka kräva mig på 10k i ränta för en skuld som jag inte ens är ansvarig för, samt att dom "glömde" skicka avier i 8 år...