Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Informationen jag länkade till handlade inte om dyxlexi, feministåsna. Förövrigt kan du själv hitta exakt samma information om den spatiala förmågan ifall du googlar lite.
Som vanligt här på forumet så försöker ni feminister att reducera den spatiala förmågan till typ "läsa kartor och orientera sig". Men det är självfallet rent trams och du borde läsa vidare i min länk istället.
Kvinnor har generellt högre verbal förmåga än män, det är riktigt, men det uppväger absolut inte kvinnors låga spatiala förmåga, en förmåga som är enormt mycket viktigare när det gäller att förstå komplexa strukturer och samband.
Majoriteten av Sveriges kvinnor är knappast feminister. I så fall borde väl FI ha kommit in i Riksdagen.

Jag är feminist kära du och jag röstar inte på F!.
Feminism ingår i de allra flesta polisitska ideologier OCH politiska partiers program i Sverige.
Nyhet för dig kanske?
Spatial är förmågan se och föreställa sig kroppar, rum, avstånd och linjer.
Skitbra och nödvändigt verktyg i alla möjliga sammanhang, måste man ha en exceptionellt bra sådan förmåga som ledare? Svar nej.
En ledare i dagens samhälle handlar avsevärt mer om bra kommunikation, organisationsförmåga, insatthet och intelligens.
Allt saker som kvinnor klarar lika bra och i många fall faktiskt bättre än män generellt.
De faktorer som duktiga kvinnor idag saknar för att inte helt ta över ledarrollerna är gott självförtroende, back-up och lite jävlar anamma (läs: ett ego)
Dessa saker har män ofta med sig från barnsben, för dem är det en självklarhet att de ska kunna bestämma över/ eller leda en grupp människor, för kvinnor är detta inte lika självklart, vi är med modesta och har bara med uppfostran att göra. Får kvinnor frågan så får man flera nej än om man frågar män. Men det är på väg.
Snubben med den exceptionella spatiala förmågan kan sättas att använda denna förmåga där den speciellt behövs.