2015-09-28, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L195
Heterosexualitet är naturligt men eftersom feminismen haft makten i media har de lyckats nedvärderat män och skapat massor med negativa känslor angående män hos en del kvinnor.

Dock har de ej lyckats totalt och är lite besvikna för det. De vill att alla kvinnor ska hata män vilket de inte gör.

Så de har ändrat strategi om hur de ska förstöra för män och kommit fram till att ta hit en massa män från kulturer som vill ha kvinnor som slavar skulle missgynna vita män.

Alltså det är viktigare att förstöra för män än vad det är att det ska gå bra för kvinnor.

Nu har vi situationen där feminister vill förslava kvinnor.

Medans

Antifeminister vill ha kvinnor självbestämmande och framgångsrika.

Du tror inte att en del män själva lyckats skapa de negativa känslorna för dem/ manlig överordning hos en del kvinnor?
Säg mig? Hur uppkom de första feministerna i världen?

och är det feminister/ kvinnor som har skapat de enorma konflikter / kriser i världen idag som gör att vi har de flyktingströmmar vi har?
eller knallar feminister runt och inviterar/ betalar fullt harmoniska och lyckligt lottade muslimska män till att komma och bo i Sverige så de kan förstöra lite för svenska män?
Verkligen?
Citera
2015-09-29, 09:12
Medlem
pewpews avatar
Tråden handlar INTE om enskilda individers preferenser kring sex eller diskussioner om vilka batonger man föredrar. Håller till ämnet!

/mod
Citera
2015-09-29, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du tror inte att en del män själva lyckats skapa de negativa känslorna för dem/ manlig överordning hos en del kvinnor?

och är det feminister/ kvinnor som har skapat de enorma konflikter / kriser i världen idag som gör att vi har de flyktingströmmar vi har?
eller knallar feminister runt och inviterar/ betalar fullt harmoniska och lyckligt lottade muslimska män till att komma och bo i Sverige så de kan förstöra lite för svenska män?
Verkligen?
Tja vi medelålders vita män som ni spyr mest på är inte speciellt representerade bland det brott som sker mot kvinnor!

Om du någon gång kommer ut i arbetslivet så lär du märka att "manlig överordning" inte existerar! Har frågat flera sk tok feminister som spyr ut det om dom kan lämna några konkreta exempel, men inte en ända har lyckats hitta några fall. Det fanns säkert fram till slutet av 60-tale, nu är det mera tvärtom!
Citera
2015-09-29, 19:55
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Tja vi medelålders vita män som ni spyr mest på är inte speciellt representerade bland det brott som sker mot kvinnor!

Om du någon gång kommer ut i arbetslivet så lär du märka att "manlig överordning" inte existerar! Har frågat flera sk tok feminister som spyr ut det om dom kan lämna några konkreta exempel, men inte en ända har lyckats hitta några fall. Det fanns säkert fram till slutet av 60-tale, nu är det mera tvärtom!

Fast det kanske är det som är ett av felen? Att alltför många män feminiserats och därför inte klarar av att inta den ledande roll som män historiskt alltid haft. Feminister är knappast representativa för det stora flertalet kvinnor och det är ingen slump att "50 shades of grey" blivit så oerhört populär bland kvinnor. Det borde göras en jämförande studie mellan feminister och vanliga kvinnor där man mäter hormonhalter, serotoninnivå och gör MRI-scanning samt psykologiska tester. Jag är säker på att flera abnormiteter hos feminister skulle avslöjas.
Citera
2015-09-29, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Fast det kanske är det som är ett av felen? Att alltför många män feminiserats och därför inte klarar av att inta den ledande roll som män historiskt alltid haft. Feminister är knappast representativa för det stora flertalet kvinnor och det är ingen slump att "50 shades of grey" blivit så oerhört populär bland kvinnor. Det borde göras en jämförande studie mellan feminister och vanliga kvinnor där man mäter hormonhalter, serotoninnivå och gör MRI-scanning samt psykologiska tester. Jag är säker på att flera abnormiteter hos feminister skulle avslöjas.

Men jisses du är ju mer än lovligt bäng.

Nu är alltså politiska åsikter samma som "abnormiteter" och går att mätas i hormonhalter?

Sen undrar jag hur en "ledande roll" inte skulle kunna existera i en feminin (i meningen biologisk kvinnas) hjärna/ personlighet?
eller för den delen i en "feminiserad" ( i meningen antar av kulturen ansedd feminina personlighetsdrag). Du har ex. många extremt begåvade män som jobbar inom modevärlden som har stenkoll på sin business och tjänar miljarder och som jag misstänker du och co skulle anse vara bland det mest fjolliga du någonsin träffat.

Sen har inte alla män haft ledande roller i samhället varken förr eller idag. De flesta har slavat för andra genom historien. UJ! eller hur?
Citera
2015-09-29, 23:38
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Men jisses du är ju mer än lovligt bäng.

Nu är alltså politiska åsikter samma som "abnormiteter" och går att mätas i hormonhalter?

Sen undrar jag hur en "ledande roll" inte skulle kunna existera i en feminin (i meningen biologisk kvinnas) hjärna/ personlighet?
eller för den delen i en "feminiserad" ( i meningen antar av kulturen ansedd feminina personlighetsdrag). Du har ex. många extremt begåvade män som jobbar inom modevärlden som har stenkoll på sin business och tjänar miljarder och som jag misstänker du och co skulle anse vara bland det mest fjolliga du någonsin träffat.

Sen har inte alla män haft ledande roller i samhället varken förr eller idag. De flesta har slavat för andra genom historien. UJ! eller hur?

Jag är ganska säker på att feministers hjärnor fungerar annorlunda än normala sunda kvinnors. Ämnet för tråden är en indikation på någon mindre hjärnskada. Men det krävs förstås en studie för att fastställa det.

Som du säkert känner till så skiljer sig mäns och kvinnors hjärnstruktur åt vilket innebär att hjärnfunktionerna också gör det. En sådan viktig skillnad avser den spatiala förmågan som är viktig när det gäller ledarskap och organisation. Denna förmåga är i genomsnitt betydligt högre för män än för kvinnor. Är du bekant med normalfördelningen så bör du kunna skilja på "generellt" och "alla". Det gäller alltså inte "alla" män och "alla" kvinnor men medelvärdet är mest relevant eftersom knappt 70% av en population ligger på medelvärdet +-1 standardavvikelse.
Citera
2015-09-29, 23:47
Medlem
Citat:
Jag är ganska säker på att feministers hjärnor fungerar annorlunda än normala sunda kvinnors. Ämnet för tråden är en indikation på någon mindre hjärnskada. Men det krävs förstås en studie för att fastställa det.

Som du säkert känner till så skiljer sig mäns och kvinnors hjärnstruktur åt vilket innebär att hjärnfunktionerna också gör det. En sådan viktig skillnad avser den spatiala förmågan som är viktig när det gäller ledarskap och organisation. Denna förmåga är i genomsnitt betydligt högre för män än för kvinnor. Är du bekant med normalfördelningen så bör du kunna skilja på "generellt" och "alla". Det gäller alltså inte "alla" män och "alla" kvinnor men medelvärdet är mest relevant eftersom knappt 70% av en population ligger på medelvärdet +-1 standardavvikelse.

Kan du förklara för mig exakt hur den spatiala förmågan är mer viktig för ledarskap än ex. den verbala förmågan?/ eller närminne/ känslo- ansiktsigenkänning som kvinnor är bevisat bättre på?

Och nej, jag tror inte hjärnor skiljer sig pga politiska åsikter. Kvinnor är alltså inte sjuka i huvudet för att de är feminister.
Citera
2015-09-30, 07:17
Medlem
Citat:

Verkligen?

Feminister vill oftast:

- Kvinnor ska bli lesbiska.

- Muslimer ska bli fler i Sverige.

- Att hat mot män ska öka.

Feministerna dominerar i media och sprider dessa ideer.

Kolla själv inom dig: , skriv ner alla anledningar du har för att hata män så kommer du märka att media har skapat de flesta. Om du är lesbisk kolla anledningarna inom dig ska du se att media skapat många.

Sammantaget så blir resultatet att Sverige blir sämre och sämre.

Vilket feminister ej bryr sig om eftersom de är så fullmatade med negativa känslor om svenska män,
så det styr över allt förnuft.
Citera
2015-09-30, 07:21
Bannlyst
Ööh... är homosexualitet naturligt för kvinnor? Typ att gnida musarna mot varandra, undrar bara.
Citera
2015-09-30, 08:11
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Kan du förklara för mig exakt hur den spatiala förmågan är mer viktig för ledarskap än ex. den verbala förmågan?/ eller närminne/ känslo- ansiktsigenkänning som kvinnor är bevisat bättre på?

Och nej, jag tror inte hjärnor skiljer sig pga politiska åsikter. Kvinnor är alltså inte sjuka i huvudet för att de är feminister.

Det kan jag redogöra för. Sen är den spatiala förmågan inte bara viktig för ledarskap och organisationsförmåga utan också för högre naturvetenskaplig forskning, ingenjörskonst och uppfinningar. På nedanstående länk finns en del grundläggande fakta om spatial förmåga och hur den fungerar samt kopplingen till ledarskap.

http://www.dyslexia.com/library/silver1.htm

Jag anser ju inte att normalt funtade kvinnor blir feminister så en studie av det slag jag beskrivit vore ytterst intressant.
Citera
2015-09-30, 09:27
Medlem
jaybones avatar
Uppfattar det som att många feministiska uttalanden är till för att provocera och få oss att tänka. Att upplysa om maktobalans eller något annat.

Den feministiska rörelsen vill alltså inte att man ska ta det de säger på allvar. Man ska ist tänka ja men det är någon "akademisk term" eller "hon blev bara lite känslomässig efter att ha läst om våldtäkter i Aftonbladet".

Feminister är som kvinnor är mest. De vill skrika av sig lite men blir förbannad om du tar det de säger på allvar och sveps med. Sitt ist i båten och klappa de arga flickorna på huvudet. När de lugnat ned sig blir de så keliga så.

Det är min slutsats om feminister och deras uttalanden så här långt i livet.
Citera
2015-09-30, 10:28
Medlem
Citat:
Det kan jag redogöra för. Sen är den spatiala förmågan inte bara viktig för ledarskap och organisationsförmåga utan också för högre naturvetenskaplig forskning, ingenjörskonst och uppfinningar. På nedanstående länk finns en del grundläggande fakta om spatial förmåga och hur den fungerar samt kopplingen till ledarskap.

http://www.dyslexia.com/library/silver1.htm

Jag anser ju inte att normalt funtade kvinnor blir feminister så en studie av det slag jag beskrivit vore ytterst intressant.

Alltså du är för kul…en sida som handlar om dyslexi?
Spatial förmåga handlar om att kunna orientera sig i sin omvärld, och uppfatta den korrekt.

Och yes absolut av vikt för alla människors förmåga röra sig i rum ex.
Men är extrem god spatial förmåga en avgörande faktor för att bli en god ledare? njae. Liksom inte så att kvinnor stapplar runt och inte klarar att uppfatta var stolen är i förhållande till bordet, som kanske kunde vara problemtiskt om man ska leda en grupp.

Förr i världen när en "ledare" bokstavligen skulle leda sin lilla flock genom en svårorienterad skog ex. så yes! klart en fördel ha en ledare med väldigt god spatial förmåga. Idag? njet.

Idag är det faktiskt egenskaper där kvinnliga hjärnor visar sig vara något bättre än manliga som är av vikt för gott ledarskap. Förmåga kommunicera ex.

Och intressant, du pratar med en feminist just nu, du anser alltså att jag inte kan vara "normalt funtad"? Är något fel i min, och en majoritet av Sveriges befolkning för övrigt, hjärnor?

Skrivet av en person som inte ens vet vad spatial förmåga är, har hur virriga åsikter som helst kring judar, frankfurskolan och "kulturmarxism" hit och dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in