Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Det kan jag redogöra för. Sen är den spatiala förmågan inte bara viktig för ledarskap och organisationsförmåga utan också för högre naturvetenskaplig forskning, ingenjörskonst och uppfinningar. På nedanstående länk finns en del grundläggande fakta om spatial förmåga och hur den fungerar samt kopplingen till ledarskap.
http://www.dyslexia.com/library/silver1.htm
Jag anser ju inte att normalt funtade kvinnor blir feminister så en studie av det slag jag beskrivit vore ytterst intressant.
Alltså du är för kul…en sida som handlar om dyslexi?
Spatial förmåga handlar om att kunna orientera sig i sin omvärld, och uppfatta den korrekt.
Och yes absolut av vikt för alla människors förmåga röra sig i rum ex.
Men är extrem god spatial förmåga en avgörande faktor för att bli en god ledare? njae. Liksom inte så att kvinnor stapplar runt och inte klarar att uppfatta var stolen är i förhållande till bordet, som kanske kunde vara problemtiskt om man ska leda en grupp.
Förr i världen när en "ledare" bokstavligen skulle leda sin lilla flock genom en svårorienterad skog ex. så yes! klart en fördel ha en ledare med väldigt god spatial förmåga. Idag? njet.
Idag är det faktiskt egenskaper där kvinnliga hjärnor visar sig vara något bättre än manliga som är av vikt för gott ledarskap. Förmåga kommunicera ex.
Och intressant, du pratar med en feminist just nu, du anser alltså att jag inte kan vara "normalt funtad"? Är något fel i min, och en majoritet av Sveriges befolkning för övrigt, hjärnor?
Skrivet av en person som inte ens vet vad spatial förmåga är, har hur virriga åsikter som helst kring judar, frankfurskolan och "kulturmarxism" hit och dit.