Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-04, 13:13
  #1
Medlem
Oppnade bankkonto pa en av de 4 stora bankerna i England i somras och det var ganska rattframt. Jag genomforde detta i en mindre stad i sodra England.

Jag hade med mig svenskt pass och kunde visa ett hyreskontrakt pa en lagenhet pa en period som inte ens var ett ar. Hyreskontraktet tittade tjejen inte ens pa. Tog bara kopia pa passet. Behovde inte diskutera yrke osv eller motivera varfor jag som EU-medborgare befann mig i England.

For att fa kreditkort och borja bygga kredithistorik i England ville man att jag skulle overfora 50-100k GBP om jag inte kunde visa pa inkomst fran t ex anstallning i UK.

Det som var krangligt var bara att fa en tid pa ett av kontoren i staden. Skulle ta ca 2 veckor men lyckades klamma in mig tidigare med lite tjat. (De storre kontoren kan ibland ta en pa walk-in basis men oftast behover man boka tid som det verkar pa alla stora banker.)
Citera
2016-04-10, 11:07
  #2
Medlem
seattles avatar
Och denna tillmötesgående banken heter??
Citera
2016-04-11, 09:58
  #3
Medlem
Vad skulle fördelarna vara med detta? I ett land, där bankerna skvallrar för utländska skattemyndigheter...
Citera
2016-09-27, 02:56
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JQE
Oppnade bankkonto pa en av de 4 stora bankerna i England i somras och det var ganska rattframt. Jag genomforde detta i en mindre stad i sodra England.

Jag hade under min bosättning i Storbritannien under en tvåårsperiod 2007-2009 inte mindre än fyra banker.

Barclays
Nationwide
Lloyds
NatWest

Undvik om möjligt samtliga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback