Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-09-03, 21:34
  #1
Medlem
starke_adolfs avatar
Bokstavligt talat alltså. Var går gränsen för dig? Är kroppen en del av dig? Är du ett med universum? Har du någon yttre gräns och var går den?
Citera
2015-09-03, 21:46
  #2
Medlem
Hur menar du?
Vart går gränsen rent allmänt? Finns ingen, evigheten slutar aldrig. tyvärr.
var går gränsen för min person? Huden bildar ett skal för min person.
Citera
2015-09-03, 21:58
  #3
Medlem
psykoshippiens avatar
Huden min bildar ett skal omkring mig som ovanstående fint skrev, inuti mig finns allt jag behöver.

Ifall du syftar på healing och sådant så är det signaler inuti kroppen som strålar ut, det sker inuti kroppen och jag radierar som ett element ur mig energi konstant...
Citera
2015-09-03, 22:07
  #4
Medlem
Hackebeilchens avatar
Det finns en gräns för det som jag kallar min fysiska kropp, vilken i stort sett sammanfaller med min hud, men egentligen finns det ingen gräns.
Citera
2015-09-03, 22:09
  #5
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starke_adolf
Bokstavligt talat alltså. Var går gränsen för dig? Är kroppen en del av dig? Är du ett med universum? Har du någon yttre gräns och var går den?
Aahhh ...intressant frågeställning...min "yttre gräns" går vid den centrala genomgången av en torusformation...var går din?
https://www.google.se/search?q=torus...IVyZAsCh2imgLF
Citera
2015-09-03, 22:22
  #6
Medlem
starke_adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Det finns en gräns för det som jag kallar min fysiska kropp, vilken i stort sett sammanfaller med min hud, men egentligen finns det ingen gräns.
Hur tänker du här?

Vad är egentligen en gräns? Är det en social konstruktion? Om man bara ser universum och världen för vad den är så är den inget mer än att den bara är där. Sedan gör vi avgränsningar för att det är praktiskt?
__________________
Senast redigerad av starke_adolf 2015-09-03 kl. 22:26.
Citera
2015-09-03, 22:28
  #7
Medlem
Hackebeilchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starke_adolf
Hur tänker du här?

Vad är egentligen en gräns? Är det en social konstruktion? Om man bara ser universum och världen för vad den är så är den inget mer än att den bara är där. Sedan gör vi avgränsningar för att det är praktiskt?

Just det. Det fungerar bättre med avgränsningar.
Citera
2015-09-03, 22:30
  #8
Medlem
starke_adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Just det. Det fungerar bättre med avgränsningar.
Precis vad fungerar egentligen bättre?
Citera
2015-09-03, 22:37
  #9
Medlem
Hackebeilchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starke_adolf
Precis vad fungerar egentligen bättre?

Allt, förmodligen. Om hjärnor är något som har utvecklats evolutionärt så har inte gränser funnits som ett koncept förrän de levande varelserna blev tillräckligt avancerade.
Citera
2015-09-03, 22:49
  #10
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Gillar sätta gräns. Gränsen går på kroppen & dom jag bryr mig om.
Citera
2015-09-03, 23:10
  #11
Medlem
shitmagnets avatar
I o m agrikulturens inträde uppfanns gränser. Gränser gör att människor försöker urskilja och distansera sig ifrån varandra, visar aggressivitet och beteer sig allmänt olämpligt som levande varelser.
Inga gränser, ingen makt. Ingen makt, inget behov av att få visa nämnda. Död åt gränser.

Hmm, nä men allvarligt talat, fan vad gränser har ställt till det och jag tillåter mig som sagt att tvivla på att det behövdes innan man började med äganderätter.
Citera
2015-09-03, 23:13
  #12
Medlem
esants avatar
Kroppen är en del av mig, mitt hem är även en del av mig liksom min familj och närmsta vänner.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback