Med tanke p den hr trden s brjade jag fundera lite. Jag tycker att en tatuering ska betyda ngonting. Frr s tatuerade ju sjmn o s v in minnen av deras resor och dylikt. Nu fr tiden tatuerar folk bara in saker som i princip r ponglsa.
Ifall jag ska tatuera mig s ska det vara mer betydelsefullt n snyggt.
Test r nstan alltid pinsamt. Vrt r det nr man vljer ett text p ett frmmande sprk man inte sjlv behrskar eftersom det r kombinerad pretto- och fjortisvarning. Tnk att vara vuxen och ha en kinesiskt ordsprk p armen... 'duvans vingslag vcker aldrig pandan'...
Att ha en bild som betyder ngot fr en sjlv r vl ok om det inte r s uppenbart. Fr att terg till duvtemat s knns det inte s hett att ha en duva med en olivkvist i munnen.
Men varfr vill du tatuera dig ver huvud taget? Vga vara annorlunda!
Om jag skulle tatuera ngot s skulle det nog vara relaterat till min fotbollsklubb, skulle nog kunna tnka mig att ha t.ex. klubbmrket med ngon text ovanfr. D skulle den nog vara p svenska, kanske latin p grund av den smtt hgtidliga och serisa framtoningen det ger.
Med tanke p den hr trden s brjade jag fundera lite. Jag tycker att en tatuering ska betyda ngonting. Frr s tatuerade ju sjmn o s v in minnen av deras resor och dylikt. Nu fr tiden tatuerar folk bara in saker som i princip r ponglsa.
Ifall jag ska tatuera mig s ska det vara mer betydelsefullt n snyggt.
Vad tycker ni?
Menar du "bokstavligen" betyda ngot?
Anser sjlv att det r viktigast att den betyder ngot fr dig sjlv.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!