2015-09-03, 11:13
Medlem
Jag fick just hem en ny dator med windows 7 och jag har kört XP tidigare.
De rekommendationer för den ultimata anime upplevelsen var förut mpc och madvr. MEN gäller det än idag? Finns det någon bättre spelare? Drivrutiner? ochsåvidare.
Citera
2015-09-03, 12:55
Medlem
Mpc funkar bra fortfarande. Vad spelar det för roll om det är anime eller en porr-rulle du vill titta på?
Vlc är även populär mediaspelare.

Drivrutiner till vadå? Har du fått hem en färdiginstallerad dator så bör den väl ha senaste drivrutiner till alla komponenter.
Citera
2015-09-03, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av get.chomp
Mpc funkar bra fortfarande. Vad spelar det för roll om det är anime eller en porr-rulle du vill titta på?
Vlc är även populär mediaspelare.

Drivrutiner till vadå? Har du fått hem en färdiginstallerad dator så bör den väl ha senaste drivrutiner till alla komponenter.

En anime är animerad och har en viss sorts färg. en film har en annan sorts färg och ljus.
En del format som 10hp har andra drivrutiner än en vanlig avi fil.
Citera
2015-09-03, 22:25
Medlem
Du menar codec (till video, ljud mm till filmerna). Drivrutiner är till datorns delar och kringutrustning.

Jag använder MPC som kommer med K-Lite Codec Pack. Jag vet inte om man behöver hela paketet.

http://www.codecguide.com/

VLC har codec inbyggt, klarar mycket och duger som reserv spelare. En problem är att vissa filmer som har separat undertext (i och utanför film filen) ibland kan ta många sekunder på att ladda.
Senast redigerad av panpo98 2015-09-03 kl. 22:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in