2015-09-02, 18:47
Medlem
knokkelmanns avatar
Jag har en lenovo flex 2 14 med två grafikkort. Det ena är ett Intel och det andra ett Nvidia. För några veckor sedan så slutade HDMI:n helt plötsligt fungera men jag lyckades få igång den igen genom att installera gamla drivrutiner. Jag har testat allt jag gjort förra gången så som testat andra kablar, tv-apparater och källor, starta i olika ordning, återställt windows och testat flertalet gamla drivrutiner till Intel-kortet, men ingenting verkar lösa detta. Har någon en lösning på detta?
Citera
2015-09-03, 07:53
Medlem
Avinstallera och ta bort kvarlämnade mappar om det finns innan du testar andra drivrutiner. Annars kan buggiga korrupta saker bli kvar nånstans.

Så gör man oavsett om det är drivrutiner, spel program osv man har problem med eller misstänker. Dock så är det inte alltid man får bort allt så i värsta fall behöver man installera om Windows för att utesluta att felet är i Windows.

Är det Win 8 på den?
Citera
2015-09-12, 14:01
Medlem
knokkelmanns avatar
Hej igen! Jag försökte lösa problemet genom att installera om windows men det hjälpte inte. Avinstallerade sedan drivrutiner fram och tillbaka hur många gånger som helst utan att något hände. Sen helt plötsligt efter någon installation så börjar HDMI:n funka igen. Stängde snabbt av alla windows- och lenovo updates. Så HDMI:n funkade i ca två veckor men imorse när jag slog på datorn så har den slutat funka igen. Vad i hela världen är det som händer?! Jag borde alltså deleta alla mappar i samband med att jag avinstallerar grafikdrivrutinen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in