Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-04, 10:23
  #25
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Ja, det var tydligen inte fråga om någon vacker kyrka utan sådär ser moderna kyrkor ut. Som bunkrar.

Iallafall är det ett galet sjukt problem med kopparstölder och det är viktigt att samhället gör allt för att stoppa det. Jag retar mig mest på när tågen står stilla pga kopparstölder.

Ledsen om jag gör dig besviken, men samhället gör inte ett skit för att stoppa detta.

"Det är ju så känsligt. Det är så oerhört känsligt"

Kopparstölderna kommer att fortsätta.
Citera
2015-09-04, 10:25
  #26
Medlem
Tur på nått sätt att det var en ful modernistisk kyrka. Det värsta jag vet är när de ger sig på nån medeltidskyrka💒😡
Men att det finns någon koppling till de tidigare inhyserade EU-migranterna är väl en lågoddsare eller hur?
Citera
2015-09-04, 11:01
  #27
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsflykting
Tur på nått sätt att det var en ful modernistisk kyrka. Det värsta jag vet är när de ger sig på nån medeltidskyrka💒😡
Men att det finns någon koppling till de tidigare inhyserade EU-migranterna är väl en lågoddsare eller hur?
Säg inte det för ziggisarna har oftast folk bakom som har kapacitet till att både riva ner tak och transportera godset utomlands.
Citera
2015-09-04, 12:44
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsflykting
Tur på nått sätt att det var en ful modernistisk kyrka. Det värsta jag vet är när de ger sig på nån medeltidskyrka💒😡
Men att det finns någon koppling till de tidigare inhyserade EU-migranterna är väl en lågoddsare eller hur?
Det är precis vad det är, det är lågoddsare! Det är så lågt odds att det inte ens går att betta på det, för att det är redan bekräftat av årtionden av kopparstölder att dom är skyldiga.

Ödets ironi att kyrkan ger dom tak och husrum, och dom stackars ziggisarna monterar ner taket.
Citera
2015-09-04, 22:25
  #29
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Ok, vi vet att zigeranre bott där, samtidigt säger någon: Balter är skyldiga till detta! Då frågar vi den gode Ockham...och han säger - zigernare.

Förövare av sådana här brott borde avrättas vid vägkanten.
Citera
2015-09-05, 10:24
  #30
Medlem
tryffs avatar
Som man bäddar får man ligga.
Citera
2015-09-05, 10:28
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Som man bäddar får man ligga.

Det börjar med en knappnål och slutar med en silverskål ehhh bronstak..
Citera
2015-09-05, 10:41
  #32
Medlem
Om där finns någon koppling mellan de inhysta tiggarna och stölden av koppartaket, så tror jag inte att det är mer än att någon av tiggarna berättade för någon av sina bekanta att där finns ett gediget koppartak.

Menar att någonstans måste ändå informationen om taket existerar komma ifrån.

Men rent allmänt är det här med kopparstölder ett så återkommande problem att tidningarna skriver bara om det extrema. Det stjäls koppar jämt och ständigt från hus och andra ställen där det används och räknas i hundratals fall om året om inte mer.
Citera
2015-09-05, 10:49
  #33
Medlem
Som f.d blandmissbrukare och koppar tjuv så tror jag att detta dåd är utfört av inhemska förmågor. Men, vem vet? Alla som är ute efter pengar och är utan hämnigar och är insatt i metallbranschen vet
vilka vinster som finns.
Citera
2015-09-05, 11:51
  #34
Medlem
Stakeholders avatar
Kyrkan öppnar sin port mot himlen. En ganska fin tanke egentligen.

Kyrkan har nog råd med detta och vi får hoppas att pengarna från pojkstrecket blir till glädje för de behövande i Guds lilla barnaskara.
Citera
2015-09-05, 15:59
  #35
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beskadroppar
Som f.d blandmissbrukare och koppar tjuv så tror jag att detta dåd är utfört av inhemska förmågor. Men, vem vet? Alla som är ute efter pengar och är utan hämnigar och är insatt i metallbranschen vet
vilka vinster som finns.
Japp, det finns 3 grupper som stjäl koppar, Zigenare, Balter och inhemska pundare. Men inhemska pundare stjäl i regel inte stora mängder. Det händer men är inte lika vanligt. Idag finns avsevärt fler ziggisar i sverige än baltligor (det talar för ziggisar). När sedan ziggisar bott i kyrkan i fråga...hmm?
Ni som inte har danska nyheter tror förstås att de som sitter och tigger utanför ica är fattiga människor som bara tigger för sitt uppehålle? Men vi som kan se dansk tv vet att man tigger, stjäl och rånar åldringar. Ja, det är samma individer. Även tidningsförsäljare begår andra brott samtidigt som de vistas här.
Citera
2015-09-05, 16:29
  #36
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Japp, det finns 3 grupper som stjäl koppar, Zigenare, Balter och inhemska pundare. Men inhemska pundare stjäl i regel inte stora mängder. Det händer men är inte lika vanligt. Idag finns avsevärt fler ziggisar i sverige än baltligor (det talar för ziggisar). När sedan ziggisar bott i kyrkan i fråga...hmm?
Ni som inte har danska nyheter tror förstås att de som sitter och tigger utanför ica är fattiga människor som bara tigger för sitt uppehålle? Men vi som kan se dansk tv vet att man tigger, stjäl och rånar åldringar. Ja, det är samma individer. Även tidningsförsäljare begår andra brott samtidigt som de vistas här.
Det räcker med att se dom reguljära bussarna i bland annat Göteborg som kör hit zigenare och tar hem dom andra som skall hem på semester. Det dom lastar in bussarna är rent fantastiskt det är en lukrativ bransch för dom som står bakom och styr ziggmaffian.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback