2015-09-03, 11:57
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxxxxxxxxxxxxxxx
30:- bara?
Då får man ju mer om man plockar kantareller!

Bara orgeln och inredningen kostar nog mer än 30 000 att bara laga.
Fy fan vad girigt. Skäms dom inte.

Jag vill se dig plocka ett ton kantareller på 5 timmar!

Nej, dessa typer skäms inte. De vet nog inte ens att vattenskador uppstått.
Citera
2015-09-03, 12:06
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk

Och om de visste att vattenskador skulle uppstå, skulle de bry sig?

Tillåt mig tvivla. Tillåt mig tvivla så inåt helvete.
Citera
2015-09-03, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
En jävla tur att man har gått ur svenska kyrkan så att man slipper vara med och betala dom här jävla landsförrädarna till kyrkefolket som gömmer undan flyktingar som kan vara både mördare och terrorister mm.

Men detta är ju en 10-poängare en godhetsmissbrukande präst som låter ziggenare bo i en svensk kyrka och avföringspacket tackar för gästfriheten med att stjäla taket. Och dom betalar ju inte ens kyrkoskatt.

Det här går på den skattefinansierade kyrkoantikvariska ersättningen ditt spån
Citera
2015-09-03, 19:50
Medlem
Det här är ta mig fan inte klokt! Dessa människor kan jämföras med Egyptens gräshoppor.

Stefan Hiller har dock bara sig själv att skylla då han öppnade kyrkportarna för djävulen i skepnad av frusna tiggare.
Citera
2015-09-03, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe

Va, fan! Stjäla koppar nu? Vilka idioter. Just nu tjänar man mer på att blanka Boliden.
Om man inga Boliden har, så klart man ett kyrktak tar. Sen får den stå med altarn' bar.
Citera
2015-09-03, 20:52
Medlem
Egon.Krenzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
En jävla tur att man har gått ur svenska kyrkan så att man slipper vara med och betala dom här jävla landsförrädarna till kyrkefolket som gömmer undan flyktingar som kan vara både mördare och terrorister mm.

Men detta är ju en 10-poängare en godhetsmissbrukande präst som låter ziggenare bo i en svensk kyrka och avföringspacket tackar för gästfriheten med att stjäla taket. Och dom betalar ju inte ens kyrkoskatt.
Vad har du för belägg att det inte är bottenskrap som dessa typer som begått kopparstölden?: https://www.youtube.com/watch?v=0k-V6ovAIZ0

Hur vet du att det är samma personer som kyrkan inhyst, som nu stulit taket?
Citera
2015-09-03, 21:08
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Krenz
Hur vet du att det är samma personer som kyrkan inhyst, som nu stulit taket?

Det vet vi inte. Och kopparstölder har ju då också en betydande baltfaktor förutom romfaktorn (plus en mindre pundarfaktor som knappast klarar av ett helt kyrktak).

Jag la med avsikt in kyrkoherdens tidigare förehavanden i en separat post från nyheten för att det inte skulle se ut som ett direkt samband, alltså att det var samma personer inblandade. Det vet jag förstås inte.

Däremot finns det direkta kopplingar mellan andra koppartakstölder och rom-kumpanior med både tiggeri och annat på sin repertoar. Med sitt tidigare agerande har kyrkoherden uppmuntrat lag- och normlösheten. Jag tror att den insikten ökat på hans olust och oro.
Citera
2015-09-03, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Jag vill se dig plocka ett ton kantareller på 5 timmar!

Tror snarare att de utnyttjade regnet. Mindre folk ute. Mindre risk att bli upptäckt!

Att det blir vattenskador skiter de blanka fan i!
Citera
2015-09-04, 00:04
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makkan85
Det är yrkeskriminella invandrare som svenska folket släppt in. I zigensk kultur korrelerar social status med hur bra man är på att lura till sig pengar. Detta är inte konstigt, det hade hänt för 40 år sedan också om vi hade släppt in dem då.
Detta gäller väl även svensk kultur i mångt och mycket. Efter fem år i en och samma stora bransch med svågerpolitik och överlöner till de som inte kan nåt och kostar företaget mest pengar kan jag inte säga nåt annat än att vi är illa ute.
Citera
2015-09-04, 07:12
Medlem
Egon.Krenzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Det vet vi inte. Och kopparstölder har ju då också en betydande baltfaktor förutom romfaktorn (plus en mindre pundarfaktor som knappast klarar av ett helt kyrktak).

Jag la med avsikt in kyrkoherdens tidigare förehavanden i en separat post från nyheten för att det inte skulle se ut som ett direkt samband, alltså att det var samma personer inblandade. Det vet jag förstås inte.

Däremot finns det direkta kopplingar mellan andra koppartakstölder och rom-kumpanior med både tiggeri och annat på sin repertoar. Med sitt tidigare agerande har kyrkoherden uppmuntrat lag- och normlösheten. Jag tror att den insikten ökat på hans olust och oro.
Jag förstår helt dina avsikter, även om jag inte håller med dig i din tro att flera kopparpundare INTE skulle kunna nå graden av organisering som krävs för att ge sig på ett tak.

Min fråga var dock riktad till användaren dack, som med uppenbarligen sitter inne med information som varken du eller jag har. Jag är intresserad av hur användaren dack, kan känna till hur det ligger till!
Citera
2015-09-04, 09:44
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxxxxxxxxxxxxxxx
Fy fan vad sorgligt.

Men ett hektar koppartak kan väl inte vara så lätt att kränga! Man borde kolla med lokala plåthandlare och be dom ringa när zigenarna kommer med den

100 kvadratmeter är bara en tiondels hektar. 10x10 meter. Går nog rätt fort att slita ned om man är två eller flera. Men det är helt otroligt när inte ens gamla kyrkor får vara i fred.

Undrade just hur dom tog sig upp på ett brant kyrktak och så frågade jag kompisen google om en bild och vilken jäkla ful kyrka det handlar om! Platt tak, ser mera ut som en bunker från andra världskriget.
Citera
2015-09-04, 09:51
Medlem
Ja, det var tydligen inte fråga om någon vacker kyrka utan sådär ser moderna kyrkor ut. Som bunkrar.

Iallafall är det ett galet sjukt problem med kopparstölder och det är viktigt att samhället gör allt för att stoppa det. Jag retar mig mest på när tågen står stilla pga kopparstölder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in