• 1
  • 2
2015-09-02, 16:42
Medlem
Hej! Jag är en kvinna på 23 år som idag hade analsex för första gången. Innan själva akten så körde jag upp duschslangen i rumpan för att "doucha" rent.
Efteråt blödde jag lite och undrar nu om jag kan få blodförgiftning då jag sprutade in duschvatten i såret?

Nej, jag trollar inte.
Citera
2015-09-02, 16:43
Medlem
Loxuss avatar
Varför skulle du få det menar du?
Citera
2015-09-02, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asduf91
Hej! Jag är en kvinna på 23 år som idag hade analsex för första gången. Innan själva akten så körde jag upp duschslangen i rumpan för att "doucha" rent.
Efteråt blödde jag lite och undrar nu om jag kan få blodförgiftning då jag sprutade in duschvatten i såret?

Nej, jag trollar inte.

Känner du av några problem eller vad? Att du skulle få blodförgiftning av att få vad jag antar vanligt duschvatten i ett sår, oavsett var verkar ytterst osannolikt, hur ofta har man inte något sår när man duschar?
Citera
2015-09-02, 16:47
Medlem
TheDonaldTheDucks avatar
Hehehe det var väl bara vanligt vatten? eller tänker du på att dynga kan fara in i såret på du sitt å skit? tänk alla småfeta gubbar med hemorojder och liknande fulla rövhålet
Citera
2015-09-02, 16:47
Medlem
Tänkte kanske att om såret var internt så skulle det vara värre än om jag fick duschvatten i ett ytligt sår.

Edit: Stavningen var inte riktigt på topp..
Senast redigerad av asduf91 2015-09-02 kl. 16:54.
Citera
2015-09-02, 16:50
Medlem
Citat:
Tänkte kanske att om såret var internet så skulle det vara värre än om jag fick duschvatten i ett ytligt sår.

Alltså va?
Citera
2015-09-02, 16:52
Medlem
Citat:
Tänkte kanske att om såret var internet så skulle det vara värre än om jag fick duschvatten i ett ytligt sår.

Inte läkare men det tror jag knappast, finns väl en del risker med analsex om man inte är försiktig men det är inte en av dom.
Citera
2015-09-02, 16:53
Medlem
Dåså.. :P Då kan mod ta bort tråden. ^^
Citera
2015-09-02, 17:09
Medlem
Valsus avatar
Säger inte att det kommer hända, men det är möjligt.
Citera
2015-09-02, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valsu
Säger inte att det kommer hända, men det är möjligt.

Och däääär blev jag orolig igen.
Citera
2015-09-02, 17:50
Medlem
Citat:
Och däääär blev jag orolig igen.

Rent teoretiskt utsätts du för situationer som skulle kunna orsaka infektion och medföljande blodförgiftning nästan dagligen, men det är trots allt väldigt ovanligt. Att få rent vatten i ett sår är nog långt ner på listan över den typen av risker, ingen kan garantera att du inte får blodförgiftning av det men det är extremt osannolikt så du behöver inte oroa dig över det på något vis.
Citera
2015-09-02, 22:09
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Så länge du inte får in skit i såret så äre lugnt, så håll dig i tre dagar tills det läkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in