Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-09-02, 16:08
  #1
Medlem
enfindams avatar
Det är en realitet att vi är omgivna av änglar som ger oss vägledning och stöd i tillvaron. Det skulle vara intressant att höra om dina erfarenheter av möten med dessa himmelska budbärare.
Citera
2015-09-02, 19:52
  #2
Medlem
OK Enfindam vad var din kontakt eller vill du bara provocera?
Aight min mormor var vid min morfars dödsbedd. Innan han dog så trodde han att han såg sin mamma.
Jag var väldigt ung när han dog, Men kl 01 på natten så hade jag en dröm om att jag fick ett sista möte med min morfar. kl 03 på morgonen ringde det hemma hos oss min mamma svarade Jag visste redan om vad det var om. Sedan berättade hon.
Min moster dog i canser, hon träffade någon person som bara hon såg som skulle ta henne till efterlivet. När hon dog så kände min mamma en hand på sin axel och kände att det var hennes syster.
Citera
2015-09-02, 20:04
  #3
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witzm
OK Enfindam vad var din kontakt eller vill du bara provocera?
Aight min mormor var vid min morfars dödsbedd. Innan han dog så trodde han att han såg sin mamma.
Jag var väldigt ung när han dog, Men kl 01 på natten så hade jag en dröm om att jag fick ett sista möte med min morfar. kl 03 på morgonen ringde det hemma hos oss min mamma svarade Jag visste redan om vad det var om. Sedan berättade hon.
Min moster dog i canser, hon träffade någon person som bara hon såg som skulle ta henne till efterlivet. När hon dog så kände min mamma en hand på sin axel och kände att det var hennes syster.
Fascinerande och tänkvärd läsning. Änglar fungerar ju som budbärare mellan himmel och jord och det är viktigt att vi hör vad dom försöker förmedla till oss.
Citera
2015-09-02, 20:51
  #4
Medlem
MrAndress avatar
Jag såg min döda pappa i mitt rum när jag var ung. Han stog i dörröppningen och tittade på mig och log.

Jag var klar vaken och vart livrädd. Men i efterhand så har jag förstått att han bara tittade till mig och ville försäkra sig om att jag mådde bra.
Citera
2015-09-02, 21:19
  #5
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
Jag såg min döda pappa i mitt rum när jag var ung. Han stog i dörröppningen och tittade på mig och log.

Jag var klar vaken och vart livrädd. Men i efterhand så har jag förstått att han bara tittade till mig och ville försäkra sig om att jag mådde bra.
Det är en tröst att veta att dom finns kvar någonstans och tittar till oss ibland.
Citera
2015-09-02, 23:29
  #6
Medlem
2anRuless avatar
Nu vet jag att min kära vän Snake kommer att få spel, speciellt med tanke på att jag ofta håller med honom angående saker, men måste ändå dela med mig av någonting märkligt.

När jag var nitton år låg jag och sov men vaknade - det kändes i alla fall som att jag vaknade - av att en "ängel" satt över mig och höll sina händer mot min hals och försökte stryka mig. Denna "ängel" hade en avgjort otrevlig uppsyn och såg inte det minsta lugn eller fridfull ut. Jag vevade naturligtvis som en galning, flög upp ur sängen och hade svårt att andas, vilket naturligtvis ledde till att jag hyperventilerade en stund.

När jag sedan var vid mina sinnens fulla bruk så vandrade jag in i badrummet och speglade mig, och där fanns inga märken att se på min hals.

Nu är jag förvisso kristen, och hur naivt det än må låta, tror jag faktiskt på änglar. Detta störde min en smula tills jag kom på hur vresig jag var över att ha vaknat, så jag gick och lade mig igen. Det har inte hänt någonting liknande efter detta.

Psykos? En otroligt realistisk mardröm? Sömnparalys(eller vad det nu kallas)?
Citera
2015-09-03, 02:44
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Det är en tröst att veta att dom finns kvar någonstans och tittar till oss ibland.

Jag skulle säga att du alltid har din skyddsängel hos dig.
Citera
2015-09-03, 02:46
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
Jag såg min döda pappa i mitt rum när jag var ung. Han stog i dörröppningen och tittade på mig och log.

Jag var klar vaken och vart livrädd. Men i efterhand så har jag förstått att han bara tittade till mig och ville försäkra sig om att jag mådde bra.

Ja, kan så vara men jag tror din pappa ville säga att Han har det bra och du ska inte vara ledsen och sörja och Han är Uppstånden.
Citera
2015-09-03, 08:23
  #9
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Jag skulle säga att du alltid har din skyddsängel hos dig.
Jo, det har jag märkt.
Citera
2015-09-03, 08:49
  #10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jo, det har jag märkt.

Hur har du märkt det? Är du skyddad från allt ont i världen och har aldrig vare sig sårats eller slagit dig, eller hur menar du?
Citera
2015-09-03, 08:58
  #11
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur har du märkt det? Är du skyddad från allt ont i världen och har aldrig vare sig sårats eller slagit dig, eller hur menar du?
Nej, det menar jag inte. Jag menar att jag har två änglar i min omedelbara närhet som ger mig vägledning och styrka i tillvaron.
Citera
2015-09-03, 09:06
  #12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Nej, det menar jag inte. Jag menar att jag har två änglar i min omedelbara närhet som ger mig vägledning och styrka i tillvaron.
Hur yttrar sig det?
Om du vill att det ska vara en diskussion om änglar så är det ju tacksamt om du tillhandahåller lite mer info än att de är två stycken...

Själv tycker jag att jag har 76 änglar så jag vinner och är mycket andligare än du.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback