2015-09-03, 11:38
Medlem
Eurynomoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Konstigt att PO är så tyst angående tidningarnas plikt att inte hänga ut folk?

Knappast märkligt då Ola Sigvardsson är, eller åtminstone har varit, kommunist.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ola_Sigvardsson

OnT:
Jag har aldrig läst en enda bokstav som "Julia" själv skrivit, men baserat på det jag läst om henne, så kan jag säga att jag inte ställer mig bakom hennes åsikter. Men jag ställer mig däremot bakom hennes rätt att bli behandlad med värdighet.

Därför vänder jag mig emot DN:s trakasserier (och mobbning) av henne, trakasserier som sannolikt är rena myspyset i jämförelse med det jävelskap som Expressens folkmordskommunistallierade kommer utsätta henne för.

"De goda" brännmärker henne, predikar för den stora flocken att hon är som cancer, en avfälling från den rena läran, hon har hädat mot Guds Centrala Teologiska Doktrin (läs: alla människors lika värde) och nu ska hon spendera evigheten i avgrunden med andra kättare. Hennes bild och exempel ska spridas så massan får något nytt att uppröras över under tvåminutershatet.

Tänkte egentligen skriva något om medias hyckleri, och att det är obehagligt när journalister leker åklagare, domare, justitiekansler och bödel, men det behövs inte; It's all there for the eyes that can see, liksom.
Citera
2015-09-03, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Journalisteliten fortsätter att försvara uthängningen. Denna gång Ulrika Knutson (gift med Mats Knutsson, SVT)

Ulrika Knutsson är inte gift med Mats Knutsson men bra försök...
Citera
2015-09-03, 11:39
Medlem
Citat:
Det viktigaste är att Jöberger är en skicklig skribent. Hon är en känd och inflytelserik opinionsbildare i den främlingsfientliga miljön. Det som gör henne till en maktfaktor är språket. Ord är makt. Om hon var en sämre skribent skulle relevansen vara mindre

Åsiktsfrihet och yttrandefrihet - I Sverige, förbehållet mediahusen och för er som skriver dåligt utan genomslagskraft. Övriga ska passa sig jävligt noga.
Citera
2015-09-03, 11:40
Medlem
Citat:
Journalisteliten fortsätter att försvara uthängningen. Denna gång Ulrika Knutson (gift med Mats Knutsson, SVT):https://www.gp.se/kulturnoje/1.28210....04NJjwQ3.dpuf
Helt fel.
Citera
2015-09-03, 11:40
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DFBESE
Ulrika Knutsson är inte gift med Mats Knutsson men bra försök...
Heter hans fru Lotte? Är hon släkt med Ulrika?
Citera
2015-09-03, 11:41
Medlem
PietroDuras avatar
"JC är för övrigt ingen journalist, hon är en pensionär." Med ärligt uppsåt, i god mening. Med respekt.
Citera
2015-09-03, 11:45
Medlem
Torpedullas avatar
Mats Knutsson f d punkare gift med f d chefen för Fritidsresor som skickade hundratals svenska borgarbrackor att dö i tsunamin när det begav sig.
Citera
2015-09-03, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Är det fler psykiskt sjuka människor som bör hängas ut eller tycker du att det räcker med henne?
Åkesson är nästa pilsner.
Citera
2015-09-03, 11:46
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Vänta nu varför är det okej att hon hänger ut folk som inte delar henne värdegrund? Att journalister blivit hotade och tystade av trakasserier pga att hon har hängt ut dom?

Jag kan inte riktigt se hur jag ställt mig bakom den åsikten?

Däremot ifrågasätter jag om det verkligen hade spelat någon roll om hon gett fan i att publicera orrens telefonnummer, för det fanns redan att tillgå för dem som blev irriterade av hans beteende.

Sen får man se lite till vad det är för skillnad. Hon var anonym, det var inte de hon skrev om. Hon skrev en krönika i veckan på en obskyr rassesajt, medan dessa hatare arbetar på etablerad press med enorma resurser och enorma kontaktnät – inte minst med den näst farligaste falangen vi har i Sverige.
Citera
2015-09-03, 11:47
Medlem
Citat:

Hans fru heter Lottie Knutsson, tidigare kommunikationsdirektör på Fritidsresor och den som styrde upp allt från Sverige under Tsunamin, när svenska myndigheter stod handfallna.
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Varför skulle hon vara det? Lottie.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedulla
Mats Knutsson f d punkare gift med f d chefen för Fritidsresor som skickade hundratals svenska borgarbrackor att dö i tsunamin när det begav sig.

Öhh..right...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in