Vad din cpu temp ligger på i idle spelar ingen roll, om den står emot ett par timmars stresstest av prime95 utan att datorn kraschar så skulle jag kalla det stabilt nog. Om du nu skulle vilja prova på prime95 så använd BARA v26.6 då andra versioner inte fungerar rätt med haswell cpu'er utan då pushar cpu och ram hårdare än den ska.
Skulle du tycka att datorn blir olämpligt varm eller kraschar efter 15min så sänk klockningen, efter 15min brukar man säga att datorn har nått max temp etc. Klarar den av 15min så kan du klockar mer eller låta den köra flera timmar för att vara på det säkra, vissa säger att datorn ska klara 24 timmars stresstest av prime95 för att vara 100% säker på att den klarar klockningen men så länge pallar man inte vänta 

Om du inte har stresstestat cpu'n nånting på den klockningen så skulle jag först och främst gå ner lite sen köra 15min test, röra sig uppåt därifrån tills du hittar en klockning du är nöjd med eller datorn kraschar. Ifall den kraschar så går du som sagt ner lite igen.
Här kan du läsa angående temperaturer på din cpu 
http://www.tomshardware.co.uk/answer...ore-4670k.html
Som sagt använda BARA v26.6 på prime95 om du ska stresstesta datorn, small FFTs kallas testet du ska köra inne på prime95, det finns flera val men den testar cpu'n bäst verkar det som.