• 1
  • 2
2015-09-02, 00:25
Medlem
Uppdaterarens avatar
Utdrag från polisens rapport i händelsen:
Citat:
Citat:
Under tisdagskvällen larmades polisen till centrum i Gävle, då en man blivit skuren i halsen.
Citat:
Ett bråk hade startat mellan två män på platsen, av ännu okänd anledning.

Polispatrullerna kunde snabbt gripa gärningsmannen, man född -64, på plats. Detta genom uppgifter av vittnen på platsen. Målsäganden fördes med ambulans till sjukhus, med sårskador på halsen.

Polisens tekniker har varit på platsen och spårsäkrat, avspärrningarna är nu hävda. Gärningsmannen kommer att höras under natten, sedan skall jouråklagaren besluta om eventuellt anhållande.

Händelsen rubriceras i nuläget som försök till mord.
Vad mer vet vi?
Citera
2015-09-02, 00:37
Medlem
Jag bor mitt i centrum, och har utsikt åt några olika håll. Har varken sett eller hört någon polisbil eller ambulans för den delen. Brukar kunna vara ganska snabb på bollen när det händer något i centrum men inte den här gången.

Önskar att dom kunde lämnat en lite bättre brottsplats så hade jag kunnat gått ner och kikat hur det ser ut iallafall.
Citera
2015-09-02, 00:50
Medlem
Pescasss avatar
såg blåljus i mitt rum igår kväll runt 1tiden har jag för mig - någon gång mitt i natten i alla fall.
Citera
2015-09-02, 01:25
Medlem
Ziggomatic17s avatar
Det inträffade utanför kiosken Klöver ess, Drottninggatan/Norra Kungsgatan. Cyklade förbi kl.22 och då stod ett flertal poliser och förhörde personer runt i kring. Och mötte sedan på Drottninggatan två poliser med ficklampor som förmodligen sökte efter kniven.
Citera
2015-09-02, 03:34
Medlem
Mycket knivskärningar mot halsen i detta landet på sistone känns det som. ..
Citera
2015-09-02, 04:44
Medlem
Mannen som blivit knivskuren i halsen är i 35-årsåldern och mannen som polisen grep är nu anhållen misstänkt för försök till mord.
Citera
2015-09-02, 07:28
Medlem
Marre1976s avatar
Låter som om det är halalslaktare. Många sådana häckar utanför just den kiosken vet jag.
Sätter min sista hundring på att jag har rätt!!
Citera
2015-09-02, 08:27
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaxmal
Mycket knivskärningar mot halsen i detta landet på sistone känns det som. ..

Finns vissa med kunskaper inom Halal-slakt

En knivskuren i mängden, blir väl bara en notis av detta?
Citera
2015-09-02, 08:37
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Låter som om det är halalslaktare. Många sådana häckar utanför just den kiosken vet jag.
Sätter min sista hundring på att jag har rätt!!
Mycket möjligt att det är en kebabtekniker som är förövaren.

Men jag har även observerat att det brukar sitta några tiggare däromkring. Så det kanske är en uppgörelse mellan rivaliserande tiggargäng?

Sedan har vi alla pundare som florerar i centrum. Det kanske blev tjafs om en affär som resulterade i att någon flippade ur och knivskar BO?
Citera
2015-09-02, 09:45
Medlem
Ziggomatic17s avatar
Jag skrev tidigare att snuten troligtvis letade efter kniven, men som jag läste nyss på gd.se så ville inte polisen gå ut med vad det var mannen hade skurits med.
Citera
2015-09-02, 09:55
Medlem
emaptis avatar
"video" på gripandet: http://www.arbetarbladet.se/gastrikl...for-mordforsok

"Video" inom cit's pga att det inte är mycket att se.
Citera
2015-09-02, 12:14
Medlem
YamboJacks avatar
Jag var på plats igår och det började med ett bråk där de försökte kasta cyklar på varandra. Ställde mig runt hörnet med min hund och när jag kom tillbaka hade de slagit sönder en glasflaska och den yngre killen hade ett 3-4cm brett jack i kinden. Han blev alltså INTE skuren i halsen, utan i kinden med en glasflaska. Polisen kom ganska snabbt efter det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in