Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-09-02, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Hej,

Är själv polis i Stockholm och kan berätta lite om dessa "barn".

Ja det är sant det finns massvis med marockanska gatubarn i Stockholm. De är här främst för att de skickats hit som "betalning" för någon skuld. De flesta av dessa barn skall egentligen till främst Frankrike men kommer hit i en naiv tro att de skall få någon slags schengenpapper(vilket de inte får).

Hursomhelst så skickas de hit som betalning och betalar av skulden som deras "ägare" i Marocko har till sin europeiska lånegivare. Väl i Europa används dom till organiserad brottslighet, främst ficktjuveri och stöld (går inte göra något åt det), men när de väl växer blir det grövre, såsom rån, drogförsäljning. Oftast används de sexuellt av sin arabiska omhändertagare här i Europa.

Om ni minns "barnet" som brottades ned på Malmö Centralen så var det två av just dessa som var på väg till Frankrike.

Kan även varna er för att ingripa om ni inte är väldigt bra på det ni gör, dessa "barn" är rena vildjur som bokstavligt talat har växt upp på gatorna. De har ingen ånger, de tar oftast droger och har kniv. Jag är själv faktiskt ganska oroad över hur det kommer se ut om sisådär 10 år när de har växt upp. Nog kommer flertalet ha dött men de som lever kommer vara jävligt farliga.

Jag har också tänkt på det. Tänk sen när de når vuxen eller mognare ålder egentligen vid 15 och äldre bör dem utgöra stor risk för vuxna också. Dock växer dem väl rätt klent rätt fysiskt dessa barn.

Om man tittar på gatubarn i Ryssland särskilt på 90-talet så blev inte precis stora män utav dem ifall de nådde vuxen ålder men vilket som, precis som du säger. De är "vildare" och har nog enorma Asocialt beteende!
Citera
2015-09-02, 13:38
Medlem
adressandrings avatar
De hänger främst i City: gränderna bakom Sergels Torg och bakom centralstationen. De brukade sno take-awaymat från de där äckliga kaféerna vid Sergel innan de byggde om.

Anledningen att de kommer hit är precis som snuten ovan beskrev. Det här med sexuellt utnyttjande tror jag bara är en skröna de säger för att få några spänn från den civilklädda polisen med huvtröja som försöker skjutsa dem till ett boende. Det finns inga sugar-daddies som drar i några trådar, utan dessa är främst här för att de vill tjäna pengar.

Strax innan de fyller 18 åker de till Tyskland, Belgien, Nederländerna och Frankrike. Där blir de sedan rekryterade till de europeiska firmorna som sysslar med tung organiserad brottslighet.
Citera
2015-09-02, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adressandring
De hänger främst i City: gränderna bakom Sergels Torg och bakom centralstationen. De brukade sno take-awaymat från de där äckliga kaféerna vid Sergel innan de byggde om.

Anledningen att de kommer hit är precis som snuten ovan beskrev. Det här med sexuellt utnyttjande tror jag bara är en skröna de säger för att få några spänn från den civilklädda polisen med huvtröja som försöker skjutsa dem till ett boende. Det finns inga sugar-daddies som drar i några trådar, utan dessa är främst här för att de vill tjäna pengar.

Strax innan de fyller 18 åker de till Tyskland, Belgien, Nederländerna och Frankrike. Där blir de sedan rekryterade till de europeiska firmorna som sysslar med tung organiserad brottslighet.

Du säger emot dig själv när du säger att där inte finns några "sugar-daddies" som drar i trådarna och sen i nästa andemening säger att de rekryteras till "firmor" som sysslar med tung organiserad brottslighet.

Inser du ditt tankefel? Vad är speciellt med att vara 15 år och över 18? Ingen skillnad.

Frågan är dock hur pass organiserade de här gängen är. Uppenbart finns ett kontaktnätverk och de hittar varandra och bildar grupper. Hur mycket brottslighet de utför verkar vara okänt och det är lite förvånande sett till antalet som identifierats. Så många på samma plats och om de gör något brottsligt envar av dem så skulle det resultera i flera hundra offer varje vecka.

Någonstans saknas det information för att få ihop vad som händer.
Citera
2015-09-02, 14:36
Citat:

Nu är det inte någon sugardaddy jag pratar om. Mer deras arab-"ägare" både här, i Marocko eller Frankrike inte har något emot att ta ett varv i en slät 12 årig-pojkrumpa innan han skickar ut densamme att stjäla plånböcker. Inte mycket pojken har att sätta emot liksom.

Men visst, det är inte kutym men det händer mer än sällan.
Senast redigerad av priz 2015-09-02 kl. 14:44.
Citera
2015-09-02, 15:57
Medlem
Det har förvisso rapporterats att hundratals "barn" försvinner från de boenden som givits dem av Sverige så antalet kan vara högt.

Min teori är att de här marockanska barnen har en kultur fylld av arbetslöshet och droger. De är barn som lockats till Europa tack vare "ensamkommande-barn"-konceptet. Men att många av dem inte stannar kvar i boendena beror säkerligen på ett omfattande drogproblem.

Så istället väljer de att fortsätta driva på gatorna, fast i europa istället för i marocko.

Troligen är Sverige ett land som lockar hit många av dem eftersom de då får boende&mat, men att då vi svenskar är emot droger så blir det problem för dem att stanna kvar i boendena. En tungt drogberoende i den åldern är säkerligen 110% fokuserad på att fortsätta droga och där kommer då även det sexuella utnyttjandet in. I deras relation till drogförsäljarna som sexuellt utnyttjar dem ifall de inte fått in pengar på prostitution eller stölder.

Problemet är att det pk-riktiga sverige inte kommer att göra något åt det här utan stå handfallna i en syntax error och därmed finns risken att problemet kommer att växa inom sveriges gränser. Att det då redan är flera hundra som uppges leva såhär är illavarslande för det råder enorm kapacitetbrist i Sverige eftersom tillflödet av ensamkommande barn är så stort som det är.

Jag skriver barn, men är fullt medveten om att de i verkligheten handlar om övre tonårsåldern eller även några år till uppåt 25. Vi i Sverige betraktas ju som barn till vi är 31 år gamla.
Senast redigerad av endumbonde 2015-09-02 kl. 16:08.
Citera
2015-09-02, 16:17
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:

Mao är det en direkt grogrund för internationella ligor, skamlöst inte staten tar tag i denna krutdurk.
Citera
2015-09-02, 16:21
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmanto
Bor i Stockholm och rör mig mycket i city kvällstid och på natten. Inte stött på en enda marockansk unge. Hundratals som driver omkring och utför diverse brott och jävlas låter därför för mig överdrivet minst sagt.

Du måste vara väldigt ouppmärksam, såg ett flertal igår kväll (runt 23 tiden), dock var det fler negrer som sålde droger som stod och härjade med varandra. Men de finns där, ibland går de även själv och det är lätt att blanda ihop dessa med blattar från förorten då de klär sig likadant. Men den som vet hur Marockaner ser ut kan se skillnad, förortsblattarna är ju mestadels folk från Mellanöstern.

Vidare så gör de de flesta av sina brott på dagtid när det är lätt att försvinna in i massan, dvs. tillgreppsbrott. Tidigare har det kryllat av de på Centralen då där är många korkade lantisar som inte har vett att hålla koll på sina prylar, hade en sån där jävel som försökte sno en surfplatta från mig men jag satte mig och tittade på honom och han fattade att jag fattade vad han försökte göra och sprang från platsen som ett jehu.

Sen försöker de ju undvika att jävlas, om de kan sno din plånbok utan att bråka så gör de ju det, ficktjuvar, speciellt fulla personer är "bra offer".

Det är samma typ av folk och samma tillvägagångssätt som han som lät sitt offer ligga kvar på tunnelbanespåret:
(FB) Medvetslös och rånad (Sandsborg). Lämnad på spåret
han var ju också Nordafrikan.

Här är ju ett par såna där:
http://www.friatider.se/dansande-mobiltjuvar-greps-efter-viral-film

sen tror jag även de som spelar fotboll och fintar folk och samtidigt ficktjuvar de är dessa personer (Marockaner brukar vara ganska duktiga på fotboll och de är fotbollstokiga), troligtvist även de lirare som plockar klockor. Enkla sätt att få ihop mycket pengar snabbt.

Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Samma med mig, jag har bott i stockholms innerstad i snart 20 år. Jag har aldrig sett dessa marockaner men det betyder ju givetvis ingenting. De kanske finns men inte är så synliga eller lätta att upptäcka som t.ex. romerna som bygger läger.

Det är inget krig i Marocko och således ska dessa gatubarn utvisas. Problemet är väl att den politiska viljan som vanligt är syltrygg och polisen får skulden för att så inte sker.

Alltså de ser ut som random blatte från förorten och du kan ju inte säga att du inte sett ett överflöd av dessa glida runt på stan?
Senast redigerad av P4n0pl147h305 2015-09-02 kl. 16:31.
Citera
2015-09-02, 16:29
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Det är inte acceptabelt att dessa stora grupper stryker omkring i city och gör tillvaron otrygg för gemene man. Finns det inget i lagtexten, t. ex lösdriveri som kan appliceras i dessa fall? Jag ser fram emot fler poliser i det nya Sverige. Det lär behövas.

Finns massor med roliga lagar att använda, det handlar om att Snuten är lat och inkompetent. De tycker även synd om slödder, det är ett big no-no för en Polis att ha medlidande med buset, det är då man blir slapp och man börjar strunta i lagarna. Dessa varelser ska skyndsamt sparkas ur Riket men blödiga snutar, blödiga soc.kärringar, blödiga myndigheter, giriga jurister, blödiga alt. illvilliga journalister och illvilliga politiker vill ha dessa förövare här.

Problemet är väldigt lättlöst men istället så vill man skapa fler brottsoffer. Förkastligt att man låter folk falla offer för dessa för att man är en blödig jävla fitta. Förr hade Polisen slagit sönder dessa så att de konstant skulle gå med rädslan att få spö om de ens tittade fel på någon. De hade även kastat ut packet ur landet för det är allt dessa är, pack.
Citera
2015-09-02, 19:46
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Finns massor med roliga lagar att använda, det handlar om att Snuten är lat och inkompetent. De tycker även synd om slödder, det är ett big no-no för en Polis att ha medlidande med buset, det är då man blir slapp och man börjar strunta i lagarna. Dessa varelser ska skyndsamt sparkas ur Riket men blödiga snutar, blödiga soc.kärringar, blödiga myndigheter, giriga jurister, blödiga alt. illvilliga journalister och illvilliga politiker vill ha dessa förövare här.

Problemet är väldigt lättlöst men istället så vill man skapa fler brottsoffer. Förkastligt att man låter folk falla offer för dessa för att man är en blödig jävla fitta. Förr hade Polisen slagit sönder dessa så att de konstant skulle gå med rädslan att få spö om de ens tittade fel på någon. De hade även kastat ut packet ur landet för det är allt dessa är, pack.
Tyvärr så såg jag att lösdriverilagen lades ner 1965 och ersattes med en liknande som lades ner 1981. Det är nog dags att se över Sveriges rikes lagar.
Senast redigerad av enfindam 2015-09-02 kl. 19:49.
Citera
2015-09-02, 20:06
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Tyvärr så såg jag att lösdriverilagen lades ner 1965 och ersattes med en liknande som lades ner 1981. Det är nog dags att se över Sveriges rikes lagar.

Jo men det är bara använda samma lagar man använder på Fotbollssupportrar. Vidare så har ju dessa inget i Sverige att göra, de är kriminella som driver runt, det är bara kasta ut på en gång.

Det är någon som ljuger att man inte får kasta ut dessa på en gång, det får man och bör man. Polisen tycker det är för jobbigt, drför gör de inget, men istället för att en gång deportera så får man stifta bekantskap med dessa hundratals gånger istället för att kasta ut på en gång så fort man upptäcker de och eftersom de är Marockaner så har de inga asylskäl och asylsökan ska avslås direkt och direkt deportera slöddren.

För många blödiga eller nationsfiender bland de som jobbar med detta, så en massa oskyldiga drabbas av dessa jävlar.
Citera
2015-09-02, 20:15
Medlem
enfindams avatar
"Går till McDonalds och säljer droger". I vilket annat land skulle ett sådant här beteende tolereras? Det är helt oacceptabelt och dom ska inte vara här och ägna sig åt kriminalitet och skapa otrygghet.
Citera
2015-09-02, 20:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Hur kan detta vara ett problem? Marocko tillhör inte EU och är inget land som ger asylskäl heller. Behövs väl bara att polisen gör sitt jobb och skickar hem dessa unga män. Det finns inga jobb ändå så det blir kriminalitet för de flesta ändå. Ofattbart och sedan såklart kommer SVT med ett sina vnliga snyftreportage.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in