Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-09-03, 08:29
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av life-dream
Finns det något intresse alls från länderna dessa kommer ifrån att samarbeta runt sina medborgare som kommit hit?

De vill helt skamlöst bli av med dåliga människor.
Citera
2015-09-03, 08:29
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
Sverige börjar likna ett laglöst land. Folk som inte har rätt att vistas här driver omkring och begår brott, kriminella tar över hela stadsdelar, tiggare flockas hit i mängder. Ingen har några svar på hur det här ska hanteras. Ordningsmakten står helt handfallen. Om det fortsätter såhär länge till är Sverige mer likt Marocko än det land jag växte upp i. Sorgligt att se.

Det börjar likna städer i USA där det påminner om ett inbördeskrig mer än ett samhälle. Reinfelts vision "att Sverige borde bli ett mer spännande land som USA" börjar bli verklighet efter ett långt och enträget arbete av politiker att driva det åt det hållet.
Citera
2015-09-03, 08:31
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Det finns en marockans dokumentär om denna typ av killar, gjort av en marockan från Spanien, han säger i slutet att dom lever som dom gör för att dom trivs med att leva utan regler. Det tror jag gäller dessa snubbar till stor del också. Dom lider nog, men inte på det sättet många tror.

Hjärnutvecklingen är sannolikt hämmad redan i fosterstadiet. Sedan är sannolikt också myelinskiktet tunnare på grund av sjukdom och undernäring som spädbarn. Slutligen har stimulansen uteblivit under uppväxten.

Skadat gods. Skadan är permanent.
Citera
2015-09-03, 08:53
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
De vill helt skamlöst bli av med dåliga människor.

Och de blir kränkta när svenska myndigheter utvisar en av deras landsmän som begått brott.
En kriminalvårdare som eskorterade en åldringsrånande ung nordafrikan till hemlandet fick en flaska slagen i bakhuvudet av en uppretad flygplatspolis.

Personal som eskorterat utvisade har t o m tagits i förvar på flygplatsen under förevändning att "de säkert inte är poliser, måste utredas ".
Är det dessutom en blond kvinna med som eskorterar blir det överslag i den nordafrikanska föreställningsvärlden.
Citera
2015-09-03, 09:19
Medlem
Dr-Strangeloves avatar
En vän (som ännu inte blivit en SD-sympatisör) brukar berätta historier från sitt jobb som är inom rättsväsendet i ett av Sveriges största städer. Varje dag är han runt brottslingar och enligt honom är MC-folk oerhört tillmötesgående och det är aldrig några problem. Andra yrkeskriminella från exempelvis Balkan är också profesionella och inga som helst problem. Den andra gruppen som består av araber och afghaner kan det vara lite si och så med men oftast är det inga som helst konstigheter.

Men måste han ta hand om nordafrikaner så vet han att det blir till 90% antingen slagsmål, bitande, spottande etc. Jag vet inte ifall han ställt sig på systemets sida för att inte bli av med sitt jobb eller ifall det faktiskt är hans personliga åsikt men han är PK men kan inte förklara varför dessa marockaner, tunisier och algerier är så problematiska. Kanske för att dom inte har någonting att förlora? Kanske därför dom lever som rövare i Sverige och mörkertalet hur mycket kriminalitet dom egentligen ligger bakom i form av droghandel, rån och troligtvis mord vet ingen.
Citera
2015-09-03, 09:43
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Strangelove
Kanske för att dom inte har någonting att förlora? Kanske därför dom lever som rövare i Sverige och mörkertalet hur mycket kriminalitet dom egentligen ligger bakom i form av droghandel, rån och troligtvis mord vet ingen.

Hjärnskador och deras ungdom gör att framtidshorisonten är extremt kort på grund av outvecklad frontallob. Droger kopplar bort det som ändå finns.

5xx, permanent error, give up.
Citera
2015-09-03, 10:28
Medlem
Lillarapunzels avatar
Blev riktigt illa berörd när jag såg programmet. Att det, i det så civiliserade Sverige, kan finnas barn som bor på gatan, det är ju helt sjukt! Fast något som var nästan än värre, var enligt mig att socialtjänsten började fråga ut den där stackars 14 åringen om hans identitet, snarare än fokusera på att hjälpa honom. Som det nämndes flera gånger i programmet, ska man ju få akut hjälp av socialjouren även utan identitetshandlingar. Och när den där stackars pojken dessutom bara var 14 år? Nä, vad är Sverige egentligen på väg?! Det här är ju bara för sjukt...
Citera
2015-09-03, 10:31
Medlem
Det finns en lösning, läste på UG:s chatt detta.

Peter: Hej, Jag har mer än 15 års erfarenhet av Marocko och bor där tidvis. Det enda som fungerat där är att betala barnen för att gå i skola. De pengarna håller dem borta från gatan. Det måste vara lika mycket som de kan tigga normalt. Projekt finns i alla större städer. Det finns också barnhem och liknande men problemen är att de inte stannar. Det är inte så att Marocko inget gör!

Så det gäller att sprida att Marocko gör något åt problemen, sociala myndigheter borde utvisa direkt till barnhem i Marocko, då skickar man en tydlig signal att kommer man till Sverige från Marocko är det direktutvisning som gäller.
Citera
2015-09-03, 10:37
Medlem
Ganska hjärtskärande ändå att se Samir driva runt på gatorna. En 14-åring ska inte behöva leva så. Man märker på honom hur trött och sliten han är. Inte konstigt efter att ha levt på gatan i 4 år. Undrar vad han gör idag.
Citera
2015-09-03, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Blev riktigt illa berörd när jag såg programmet. Att det, i det så civiliserade Sverige, kan finnas barn som bor på gatan, det är ju helt sjukt! Fast något som var nästan än värre, var enligt mig att socialtjänsten började fråga ut den där stackars 14 åringen om hans identitet, snarare än fokusera på att hjälpa honom. Som det nämndes flera gånger i programmet, ska man ju få akut hjälp av socialjouren även utan identitetshandlingar. Och när den där stackars pojken dessutom bara var 14 år? Nä, vad är Sverige egentligen på väg?! Det här är ju bara för sjukt...

Detta är barn som lämnas vind för våg. Ingen myndighet vill ta sitt ansvar här. De hamnar så att säga mellan stolarna och utlämnade åt sitt öde. Detta är barn som far mycket illa. De blir utnyttjade av äldre kriminella och tvingade att utföra olika kriminella handlingar. Det sa polisen själv i reportaget. En strimma hopp tändes i slutet iaf när de sa att de mest av allt vill få ett jobb och bygga det här landet. Det var det de kom hit för från första början. Om inget görs kommer dessa barn gå en mycket hemsk framtid till mötes. Sjukt.
Citera
2015-09-03, 10:44
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel

Den enda hjälpen de ville ha var ju uppehållstillstånd vilket de inte behöver då de är "minderåriga" och inte kan utvisas, såg du inte programmet? Ska soc skaffa sig en stor sedelbunt och börja dela ut kontanter till folk utan leg eller vad menar du ska hända?
Citera
2015-09-03, 10:50
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Ganska hjärtskärande ändå att se Samir driva runt på gatorna. En 14-åring ska inte behöva leva så. Man märker på honom hur trött och sliten han är. Inte konstigt efter att ha levt på gatan i 4 år. Undrar vad han gör idag.

Var "Samir" 14 år?
Min son är 22 och han ser yngre ut än vad "Samir" gör.
Men det är klart, gatan är hård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in