Flashback bygger pepparkakshus!
2015-09-02, 22:47
Medlem
NemesisSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NemesisSweden
😅

Rynkor.
Minst 35-40.

Det kommer bli väldigt jobbigt för svenska barn.
Landskrona - 95% invandrare i skolan.

Svensk kille i gymnasiet måste konkurrera om tjejerna. Typ 70% killar och 30% procent tjejer. Vem får ligga? Förslagen blatte 25 år som legat mycket med svenska tjejer/kvinnor som tycker synd om dem eller svenska killen 16-18?
Citera
2015-09-02, 22:49
Medlem
NemesisSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NemesisSweden
Rynkor.
Minst 35-40.

Det kommer bli väldigt jobbigt för svenska barn.
Landskrona - 95% invandrare i skolan.

Svensk kille i gymnasiet måste konkurrera om tjejerna. Typ 70% killar och 30% procent tjejer. Vem får ligga? Förslagen blatte 25 år som legat mycket med svenska tjejer/kvinnor som tycker synd om dem eller svenska killen 16-18?

I samma klass. Underförstått.
Citera
2015-09-02, 23:05
Medlem
Bajskatts avatar
ok 3 uppenbara iakttagelser

1 "Barnen" är egentligen unga vuxna missbrukare som inte vill på bo på barnem eftersom de gillar att supa och knarka, det gillade jag med i den åldern.

2 Reportern hänger helt ofårstående med Samir på hans knarkbullevanresa till finland , hjälper honom till och med stt finta bort polisen.

3 Man kan ju undra om inte många av dessa barn inte vill ange sin riktiga identitet eftersom dom är efterlysta brottslingar.

Vad tror ni ?
Citera
2015-09-02, 23:08
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskatt

1 "Barnen" är egentligen unga vuxna missbrukare som inte vill på bo på barnem eftersom de gillar att supa och knarka, det gillade jag med i den åldern.

2 Reportern hänger helt ofårstående med Samir på hans knarkbullevanresa till finland , hjälper honom till och med stt finta bort polisen.

3 Man kan ju undra om inte många av dessa barn inte vill ange sin riktiga identitet eftersom dom är efterlysta brottslingar.

Vad tror ni ?

Jag tror inte ens, jag kan nästan säja att jag vet.
Citera
2015-09-02, 23:12
Medlem
Fridfullts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsvensk
Han marockanen som fått uppehållstillstånd som berättade hur det verkligen ligger till är en riktig hjälte, modigt !

Just den sekvensen säger en hel del om situationen; mannen som fått uppehållstillstånd sade bl.a. att de här barnen "tjuvar" och "slår sönder folk".
Grabbarna som käftade emot frågade i princip vad alternativen var, vilket ju innebär att de tillstår att det som den äldre mannen sade stämmer.

I måndags besökte jag Stockholm och mitt på ljus dagen vid Sergels torg fanns en hel uppsjö ungdomar liknande dessa. Stämningen var allmänt spänd och otrygg, och en svensk gatumusikant stod och skrek upprört åt dem "go home" (troligtvis efter att man stört honom och/eller tagit pengar ur hans bössa).

I våras skulle jag spendera några timmar en vardagsnatt på Nils Ericsson Terminalen i Göteborg efter att jag landat sent på Landvetter och skulle ta ett tidigt tåg hem nästa morgon. Redan ganska tidigt på kvällen började många suspekta typer, framförallt ungdomar, driva omkring inne på stationen. Obehaget var stort och det dröjde inte länge innan ett par stycken gick fram och oprovocerat skallade och utdelade ett knytnävsslag i ansiktet på personen som jag satt bredvid och småpratade med. Jag fick i panik fly ut i en taxibil och ringa 112 för att själv undvika att bli rånad eller misshandlad.

Att man inte kan känna sig trygg på exempelvis Sveriges näst största buss- och tågstation en vanlig vardagskväll säger en hel del om hur extremt allvarligt läget i landet är. De här ungdomarna borde inte få driva omkring där överhuvudtaget, men när de nu gör det måste man väl ändå kunna förvänta sig att polis eller ordningsvakter finns på plats och håller koll på dem?

Sådant här gör att jag själv inte skulle bosätta mig i vissa större svenska städer, när det på riktigt är riskabelt att vistas ute vissa tider på dygnet.
Senast redigerad av Fridfullt 2015-09-02 kl. 23:18.
Citera
2015-09-02, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loliraver
Ja, dom har ju flytt från ett krig eller liknande så dom har rätt att ta del av det Sverige har att erbjuda.

Jag förstår inte hur 90% av flashback tänker när dom påstår att invandrare är dåliga för sverige.

Som någon skrev så är invandrare bra för vår ekonomi, vilket gör att alla ni som hatar invandrare borde betala mer i skatt.

Troll!!
Citera
2015-09-02, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskatt

Vad tror ni ?

Ja, visst, det var någon av grabbarna som hade dragit runt i flera olika länder i Europa, undra varför ? Svaret är väl inte att de inte trivdes utan att "försäljningen gick sämre" och polis börjar kika på de.
De snackade om Lim flera gånger.
Citera
2015-09-02, 23:19
Medlem
Nu fick polisen gratis hjälp med att identifiera droglangare i Sthlm.
Citera
2015-09-02, 23:19
Medlem
Vintergrisens avatar
Allvarligt talat. Börjar det inte bli dags för våra "kära" politiker att skriva om en del lagar snart? Det känns ju helt meningslöst att ha en massa lagar som ändå inte efterföljs och där polisen i sin tur inte gör något för att gripa de personer som bryter mot dem.
Citera
2015-09-02, 23:26
Medlem
Usch, ska nog inte se det här programmet. Som om inte det är nog med tiggarna men nu har vi gatubarn/ungdomar från länder utanför EU som driver omkring i citykärnorna och rånar folk och säljer droger.
Citera
2015-09-02, 23:27
Medlem
Cannabisministerns avatar
Sverige börjar likna ett laglöst land. Folk som inte har rätt att vistas här driver omkring och begår brott, kriminella tar över hela stadsdelar, tiggare flockas hit i mängder. Ingen har några svar på hur det här ska hanteras. Ordningsmakten står helt handfallen. Om det fortsätter såhär länge till är Sverige mer likt Marocko än det land jag växte upp i. Sorgligt att se.
Citera
2015-09-02, 23:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Allvarligt talat. Börjar det inte bli dags för våra "kära" politiker att skriva om en del lagar snart? Det känns ju helt meningslöst att ha en massa lagar som ändå inte efterföljs och där polisen i sin tur inte gör något för att gripa de personer som bryter mot dem.

Räcker nog med att bara PK-hysterin lägger sig. Dessa "barn" ska ju inte få vara i Sverige från första början enligt lagar som redan finns. Likt inte heller tiggeri ska få förekomma.

Men att folk ser sådant här och verkligen hör att de begår brott gör förhoppningsvis att denna hysteri blir allt mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in