2015-09-02, 22:32
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
MYCKET bra beskrivande och detaljerade recensioner om anläggningarna!

Men tyvärr blev jag inte sugen på ett besök.

Som sagt var. Jag skulle nog inte åka dit på semester.
Men jag var ju ändå där i business. Resa och hotell var betalda och jag hade tid över.
Sunshine var ändå hyfsat bra. Ingen swimmingpool men oerhört fräscht.

På samtliga 3 klubbar slapp man i alla fall jäkt, stress och jagande som man upplever på många av de större turistklubbarna (Artemis, Palace, Sharks, Oase).
Senast redigerad av Arnold15 2015-09-02 kl. 23:25.
Citera
2015-09-03, 00:36
Medlem
VanDeKeizers avatar
Som vanligt förstklassiga recensioner! Du borde få betalt av oss som läser dina berättelser. Som nån typ av flygande reporter.
Jag förstår bara inte hur du kan få hotell/resa betald av arbetsgivare för businessresa när du hänger på FKK hela dagarna. Bara jobb en timma på morgonen eller vad?
Citera
2015-09-03, 00:40
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKeizer
Som vanligt förstklassiga recensioner! Du borde få betalt av oss som läser dina berättelser. Som nån typ av flygande reporter.
Jag förstår bara inte hur du kan få hotell/resa betald av arbetsgivare för businessresa när du hänger på FKK hela dagarna. Bara jobb en timma på morgonen eller vad?

Jag lyckades ordna all business på torsdag förmiddag (9-13), fredag förmiddag (9-11) och under hela lördagen. Resten var fritt.

Jag ser det som min uppgift att upplysa svenska män vad man kan uppleva nere i Tyskland/Österrike. De flesta har ju ingen aning om vad en FKK/Sauna-club är för något.
Senast redigerad av Arnold15 2015-09-03 kl. 00:45.
Citera
2015-09-03, 00:45
Medlem
VanDeKeizers avatar
Jag försöker samla på mig så mycket information som möjligt. Har aldrig varit på FKK, men är sugen på att testa. Har bara erfarenhet av kliniker i Köpenhamn och en och annan tjej i Thailand och Kina.

Är orolig för vad jag kommer känna när man går runt öppet med massa tjejer och andra killar på en FKK. Vanligtvis är jag mån om anonymiteten och vill helst ej stöta på nån annan när man köper sex.

Men man måste ju testa nån gång, annars vet man ju inte.
Citera
2015-09-03, 00:49
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKeizer
Jag försöker samla på mig så mycket information som möjligt. Har aldrig varit på FKK, men är sugen på att testa. Har bara erfarenhet av kliniker i Köpenhamn och en och annan tjej i Thailand och Kina.

Är orolig för vad jag kommer känna när man går runt öppet med massa tjejer och andra killar på en FKK. Vanligtvis är jag mån om anonymiteten och vill helst ej stöta på nån annan när man köper sex.

Men man måste ju testa nån gång, annars vet man ju inte.

Om du väljer någon av de mindre/medelstora klubbarna så slipper du möta andra svenskar.
Svenskar håller mest till på turistklubbar som Palace och Oase i Frankfurt och Artemis i Berlin.

Det är bara trevligt att prata med andra klienter mellan sessionerna. Alla är där i samma syfte.
Citera
2015-09-03, 23:21
Medlem
Hermann666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Om du väljer någon av de mindre/medelstora klubbarna så slipper du möta andra svenskar.
Svenskar håller mest till på turistklubbar som Palace och Oase i Frankfurt och Artemis i Berlin.

Det är bara trevligt att prata med andra klienter mellan sessionerna. Alla är där i samma syfte.

Precis, Arnold och jag sprang på varandra i bastun på Artemis och det är alltid kul att tjata lite.
Citera
2015-09-04, 09:41
Medlem
crippas avatar
Sunshine är ett skitställe!!! Bara sharks Tjejerna får pynta 150€ per dag och måste följdaktligen knulla 3 ggr innan de börjar tjäna pengar. Stället är litet, med juste utedel och trångt omklädningsrum. Som vanligt är rumänskor i 20-årsåldern överrepresenterade - några av dem gränslöst fula när jag passerade i juni. Aldrig mer - den saken är klar.
Citera
2015-09-04, 09:55
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippa
Sunshine är ett skitställe!!! Bara sharks
Jag träffade inte på några sådana under hela dagen. Jag hade 3 bra sessioner med bra service.

Det kan måhända ha varit så att du gick dit en kväll då det var överbelastat med kunder? Då kan tjejerna vara lite snorkiga på Sunshine.
Jag hade samlat på mig info från internet-sidor och noga planerat mitt besök. Jag såg till att vara där tidigt så att jag slapp detta.

Citat:
Tjejerna får pynta 150€ per dag och måste följaktligen knulla 3 ggr innan de börjar tjäna pengar.
Ja, det stämmer (se ovan). Men å andra sidan är det ganska överbelastat med kunder (speciellt kvällar). Så de tjänar lätt in dessa 150 Euro.

Citat:
Stället är litet, med juste utedel och trångt omklädningsrum.
Jo, egentligen alldeles för litet med så mycket folk (i synnerhet att det bara finns 6 knullrum). Men omklädningsrummet var 3 gånger större än på Relax och Südfass Oase (dessa hade inte ens dusch i omklädningsrummet).

Citat:
Som vanligt är rumänskor i 20-årsåldern överrepresenterade - några av dem gränslöst fula när jag passerade i juni. Aldrig mer - den saken är klar.

Men rumänskor är ju överrepresenterade överallt nuförtiden. Och lite variation var det allt på åldrarna och nationaliteterna (Ungern, Moldavien, Spanien, etc.). De tre som jag knullade var i åldrarna 23-27.

Men tjejerna håller bra kvalitet utseendemässigt på Sunshine om man jämför med klubbar i Frankfurt och Düsseldorf. Kanske du bara hade otur med line-upen denna dag.

Däremot gav tjejerna bättre service på rummet på FKK Mainhattan som jag besökte sist.
Senast redigerad av Arnold15 2015-09-04 kl. 10:00.
Citera
2015-09-05, 07:45
Medlem
crippas avatar
Nej det vars inte särskilt överbelastat med kunder. Men, till skillnad från många andra ställen, får tjejerna jobba extra hårt. Det finns ingen buffé som på de flesta andra ställen. En usel kaffemaskin står i det minimala fikarummet. Mat - ja, då får du ringa efter pizza.

Några mil bort - i Augsburg - finns Colloseum. Helt annorlunda atmosfär och lokaler. Mat och sex i skön kombination. Kolla deras hemsida.

Mitt favoritställe är Harmony söder om Hamburg. Kolla deras hemsida. Fräscht, intimt, trevlig trädgård, stort omklädningsrum, mat hela dagen, sommartid utegrill, riktig kaffemaskin och trevliga tjejer.

Här betalar tjejerna 60 per dag = ett knull. Det gör att atmosfären är avslappnad och du blir ytterst sällan "attackerad".

Tanken är ju att man ska relaxa, ha det skönt och med jämna mellanrum dra sig tillbaka i enskildhet med någon trevlig bekantskap.
Citera
2015-09-05, 14:27
Medlem
Arnold15s avatar
Crippa, FKK Sunshine har alldeles nyligen genomgått en helrenovering. Allting var superfräscht (även omklädningsrummet).
Det är möjligtvis inte så att du var där innan renoveringen?

Med tanke på klubbens storlek så var omklädningsrummet relativt stort med över 100 skåp. Och 3 gånger större yta för omklädningsrummet jämfört med andra småklubbar såsom Bahamas, Relax och Südfass Oase......

Och jag har haft större problem med jagande brudar på t.ex. FKK Sharks och Artemis.

Ja, jag övervägde att någon av dagarna åka till en närliggande stad med större klubb.
Det första alternativet var FKK Hawaii i Ingolstadt. Men det hade kostat 40-60 Euro extra i reskostnader + 2-3 timmar resa av min tid + nervositet att man ska missa sista tåget tillbaka. Så jag testade Südfass Oase istället. Och det gick bra även om maten var bedrövlig där.
Senast redigerad av Arnold15 2015-09-05 kl. 15:04.
Citera
2015-09-06, 07:18
Medlem
crippas avatar
Jag var där efter renoveringen. Jämfört med andra ställen var det ingen höjdare.
Citera
2015-09-07, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Totalt gick alltså de 3 dagarna på 230 + 255 + 310 = 795 Euro. Vilket är överkomligt. 10 halvtimmes-sessioner, samtliga med HE. Resa + Hotell betald av arbetsgivare. Därtill traktamente som betalade en del av upplevelserna.

Vad ska man då säga totalt om München när det gäller FKK-klubbar? Skulle nog inte åka hit på semester, men passa gärna på i samband med business-resa. Det är relativt dyrt och kostar extra för enkla tjänster. Relativt små klubbar. Men snygga tjejer och hyfsat bra service. Frankfurt, Düsseldorf och Wien är dock alla bättre alternativ. München faller mycket på maten. Bara Sunshine kunde ju erbjuda detta. Man vill ju stanna på klubben hela dagen. Relax-avdelningarna är inte heller starka. Ingen klubb hade swimmingpool. Totalt sett var nog ändå Sunshine det bästa alternativet. Även om jag träffade den bästa tjejen (Tanja) på Sudfass Oase och FKK Relax hade den mest avslappnande stämningen. Undvik dock Sunshine på fredagar och lördagar! Gå dit tidigt i så fall. Smockfullt på kvällen.
Tack för en som vanligt nördigt utförlig recention. Du har verkligen hittat ett intresse märker man.

Det märks tydligt att du är extremt inriktad på själva orgasmen. Visst är orgasm viktig men det är ju både trevligt och skönt vägen fram till den och just orgasm gör att de flesta behöver återhämtning.

Du spenderar ju typ hela dagar på stället men inte mer än 1,5 tim med någon tjej. Blir det inte segt att sitta och dricka läsk eller sova i någon fåtölj i väntan på nästa orgasm? När man läser det låter det otroligt långtråkigt. Visst, jag är meddeveten om att ekonomi är en aspekt att spendera minde tid med tjejerna men det är det iaf jag skulle vara där för. Om ekonomin är en begränsning skulle jag hellre personligen köra färre dagar och ställen och få ut mer på varje besök. Men det är min högst personliga reflektion när jag läser och respekterar att vi alla är olika.

Sexköp är per dess natur onani med hjälp av en annan persons kropp och du ger verkligen den definitionen ett ansikte med dina snabbisar.

Fortsätt med dina nördigt utförligt recensioner då de ger bra information om ställena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in