2015-09-01, 10:47
Medlem
drak999s avatar
Hej,

Letade i forumet efter liknande trådar men hittade ingen som behandlar just bufféer. Jag har sedan länge gått till en Thai-buffé där man för 70 kronor får en relativt stor matlåda att fylla med vad man vill från buffén om man kör take away istället för att äta där. Fyller då lådan med endast kyckling (typ rödcurry eller liknande) och fyller på med ris hemifrån. På detta sätt räcker det till 4-5 stora måltider.

Nu är problemet att jag efter ett års tid har tröttnat på detta varenda eviga vecka. Vet ni några liknande bufféer i Stockholm som erbjuder protein på detta sätt?

Själv förstår jag inte ens hur dom går runt. Jag tar säkert minst 1 kg kyckling + sås vilket i princip måste kosta dom 70 kronor i rena inköpskostnader, och då har jag inte ens räknat med personal- och lokalkostnader.
Citera
2015-09-01, 11:06
Avstängd
Dom betalar typ 19:- kronor kilot för sin vattensprängda kyckling från Brasilien, Polen och Thailand, så nog går det runt alltid.

Finns ju buffeer över hela stan.
Citera
2015-09-01, 11:18
Medlem
drak999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Dom betalar typ 19:- kronor kilot för sin vattensprängda kyckling från Brasilien, Polen och Thailand, så nog går det runt alltid.

Finns ju buffeer över hela stan.

Vattensprängd eller inte när den köps in, spelar ingen roll när den väl är tinad
Tack för dina visa ord och bra tips!
Citera
2015-09-01, 11:24
Medlem
Gapanudinapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drak999
Hej,

Letade i forumet efter liknande trådar men hittade ingen som behandlar just bufféer. Jag har sedan länge gått till en Thai-buffé där man för 70 kronor får en relativt stor matlåda att fylla med vad man vill från buffén om man kör take away istället för att äta där. Fyller då lådan med endast kyckling (typ rödcurry eller liknande) och fyller på med ris hemifrån. På detta sätt räcker det till 4-5 stora måltider.

Nu är problemet att jag efter ett års tid har tröttnat på detta varenda eviga vecka. Vet ni några liknande bufféer i Stockholm som erbjuder protein på detta sätt?

Själv förstår jag inte ens hur dom går runt. Jag tar säkert minst 1 kg kyckling + sås vilket i princip måste kosta dom 70 kronor i rena inköpskostnader, och då har jag inte ens räknat med personal- och lokalkostnader.

Dom går nog inte runt på klåpare som dig men sina normala kunder tar nog en blandning av ris & annat vilket ger dom marginaler, du utnyttjar ju bara det faktum att de inte kan kontrollera detta...
Citera
2015-09-01, 11:29
Medlem
DragonSlayer65s avatar
Hahah klockrent! Detta skulle jag ta efter om det inte vore för att jag skulle skämmas ihjäl när jag gjorde det.

Lite stolthet, vett och etikett har man ju till skillnad från dig som verkar vara av den snålaste typen som helt saknar omdöme för vad som är lämpligt och inte. Visst kan man alltid utnyttja system men moraliskt sätt är det fortfarande fel...
Citera
2015-09-01, 17:15
Medlem
Skulle inte fixa det själv. Varken att göra inköpet eller att äta samma sak hela veckan :-D

MEN det är ändå BRILJANT!

#sparadkrona hade Gunther sagt
Citera
2015-09-01, 17:34
Medlem
Svenskodlats avatar
Tack för bra tips. Kan tänka mig att lådan räcker till lunch hela veckan. 200g per dag.
Citera
2015-09-01, 23:43
Medlem
Var vänlig och skilj på spartips och snylttips.

Ditt tips leder inte till sparande, det handlar ju bara om att nån annan får betala. Sparsamhet handlar om att agera resurssnålt utan att stirra sig blind på precis vem som betalar. Att utnyttja pappret maximalt när man torkar arslet är ett spartips. Att plocka med papper från andras toaletter så fort man får chansen är ett snylttips.

EDIT: Såg nu att du inte ens skrivit spartips utan istället "Buffétips". Blandade ihop det med en annan tråd.
Senast redigerad av tiller 2015-09-01 kl. 23:45.
Citera
2015-12-04, 15:58
Medlem
är du säker på de är kyckling eller riktigt kött har sett på tv hur Hundar slaktas i thailand och köttet säljs vidare till skandinaviet och europa till bra priser dvs Hundköt men de kryddas och folk tror de är kyckling .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in