• 1
  • 2
2015-08-31, 17:09
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Åter till verkligheten. Maskerade personer i Östberga för tankarna till de upploppsliknande situationerna som var på gång i Hagsätra/Rågsved med omnejd runt förra sommaren. Kan det vara något liknande denna gång? För få fritidsgårdar alltså.

Finns väl stor risk för det och säkert anledningen att media har lagt locket på. Det känns ändå olustigt, stenkastning, femtontal bilar i brand och en polishelikopter som jagar gärningsmännen.

I media: tystnad
Citera
2015-08-31, 22:46
Medlem
skotten324s avatar
Bara en vanlig försäkringsbedragare som tuttar på sin bil och ett antal andra för att försvåra utredningen!
Citera
2015-08-31, 22:50
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotten324
Bara en vanlig försäkringsbedragare som tuttar på sin bil och ett antal andra för att försvåra utredningen!

Nä inte om det började med att locka dit polisen och köra stenkastning. Ja om man nu ska tro uppgifterna i Expressen. Det låter mer som förortsuppror a la 2014.

Får väl se vad som händer ikväll och närmaste dagarna.
Citera
2015-09-01, 12:25
Medlem
Det är ren jävlighet och ett sätt att visa att man skiter i svennebanan och att det finns inga lagar i blatteSverige där vapen är lika vanligt som kniv och gaffel för oss . .hoppas verkligen att folk tar sitt förnuft till fånga och anger de skyldiga , ett jävligt dåligt sätt av de vuxna vare sig det är ungarna eller de själva . ibland är det förskolor eller skolor och snart är det väl då det är folk i husen eller bilarna .det kan lika gärna ha varit samma sak i en del lägenhets och villabränder , då pratar jag inte om försäkringsbedrägeri .
Citera
2015-09-01, 13:24
Medlem
Matärgotts avatar
Har haft en del bilar parkerade i Östberga av och till. Varje gång jag ställer bilen där ber jag en bön att den står kvar dagen efter. Hela tiden är det bilbränder/inbrott/kniv i däcken skadegörelse. Ungdomsgården brann även den för ca 2år sedan. Härligt område.
Citera
2015-09-01, 19:47
Medlem
Trevligt område detta Tycker de smått underligt att man hämnas på polisen genom att tända eld på andra privatpersoners bilar i området. Alltså varför ska oskyldiga få lida för något dem inte har med att göra? Hur tänkte dem? Va de deras fel att snubben åkte fast??
Citera
2015-09-05, 03:34
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Bor i grannområdet till Östberg, har tillbringat en del av min barndom där eftersom jag känt många i området. Östberga har aldrig haft bra rykte, många av mina tjejkompisar vågar knappt gå över Tussmötevägsbron (bro mellan Östberga och Stureby), då de tror att de ska bli bortrövade eller likande.

Vad jag själv vet om de aktuella händelserna är att det finns en drogkartell i Östberga som konkurrerar med den väldigt mäktiga Rågsvedkartellen. Jag vet inte, men tror, att det är rågsvedgängen som härjat och terroriserat området.

Jag vet dock att det finns många psykfall och "utanförskapsmänniskor" som kaosar i Östberga. Bland annat har de bränt ner ett antal dagis och anläggningar. Dessa människor förpestar Östberga, och det krävs inte många för att skita ner ett områdes rykte.

Tyvärr, lever det för många psykfall i Östberga och dessa händelser kommer nog ske utan olika kartellers terrorism.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in