• 1
  • 2
2015-08-31, 04:14
Medlem
Lobengulas avatar
http://www.expressen.se/nyheter/15-t...nd-i-ostberga/

Citat:
Cirka 15 bilar har satts i brand i Östberga i Stockholm. Räddningstjänsten har 15 brandmän på plats i arbetet för att släcka branden, som kan sprida sig till fler bilar.
– Det är två olika parkeringsplatser, säger Jarmo Karlsten, ledningsoperatör räddningstjänsten Stockholm.
Polisen jagar två misstänkta maskerade gärningsmän med helikopter, hundpatruller och radiobilar.

Citat:
– Vi har helikopter uppe i luften, hundpatruller och ett par patrullbilar som finns i området. Vi vill inte att räddningstjänsten ska bli utsatta för stenkastning eller liknande, säger Anders Jönsson, vakthavande befäl vid Stockholmspolisen.

Citat:
Tidigare under kvällen har polisen blivit utsatt för stenkastning i Östberga. Boende i området berättar också att de sett flera polisingripanden mot personer i området.
- Det här är alldeles säkert något slags revansch för det, spekulerar en boende.

Vad är det för polisingripande som utlöst denna revansch? Tidigare dödsskjutningen i Rinkeby?
Citera
2015-08-31, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
http://www.expressen.se/nyheter/15-t...nd-i-ostberga/

Vad är det för polisingripande som utlöst denna revansch? Tidigare dödsskjutningen i Rinkeby?

Verkar som det är väldigt vanligt beteende i Östberga.
Citat:
Det är snarare kriminella individer som livnär sig på det här – människor som har det som sysselsättning, säger polisen till Samtiden.
Citera
2015-08-31, 05:46
Medlem
Varför väljer media att skriva om just dessa bilbränder när de annars brukar hålla tyst? Är det verkligen brukligt att polisen använder helikopter, brukar de inte bara "undvika att provocera" i såna här sammanhang? Skillnaden kanske är att det inte är en del av ett upplopp utan bara några snubbar som eldat litet på egen hand. Eller är det ett annorlunda område än där bilar eldas annars?
Citera
2015-08-31, 07:24
Medlem
JBernards avatar
Det blev iallafall en notis denna gång. Det var ju inte så farligt..lägga sig i bakhåll för polisen, kasta sten och smällare på dom samt sätta eld på 15 bilar. Vardagsmat i Sverige 2015.
Citera
2015-08-31, 07:25
Medlem
Jag bor söder om stan i Stockholm men inte i östberga, och jag vaknade mitt i natten av världens jävla sirener och något slags flygfordon med världens högsta larm (som senare visade sig vara en polishelikopter) Jag hoppades hela tiden från det att jag gick upp ur sängen för att stänga fönstret och få bort ljudet till att jag gick och la mig igen, att det inte var krig i Sverige som startat.

Jävla högt ljud från räddningstjänsten.
Citera
2015-08-31, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulstol
Jag bor söder om stan i Stockholm men inte i östberga, och jag vaknade mitt i natten av världens jävla sirener och något slags flygfordon med världens högsta larm (som senare visade sig vara en polishelikopter) Jag hoppades hela tiden från det att jag gick upp ur sängen för att stänga fönstret och få bort ljudet till att jag gick och la mig igen, att det inte var krig i Sverige som startat.

Jävla högt ljud från räddningstjänsten.

Det var även en flygövning över stockholm med helikoptrar och 2st i hög hastighet lågt flygande jasplan.
Citera
2015-08-31, 07:31
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
15 bilar i brand i natt och bussarna leds om från Östberga.

Men det är ingen fara, vi har ju rinnande vatten i kranen och el i uttaget!
Citera
2015-08-31, 07:45
Medlem
JDAMs avatar
Försäkringsbolagen vill inte ha bilar i invandrartäta no go zoner, 15 bilar hehe likt en war zone, men brottsligheten MINSKAR enligt DN ???????????
Citera
2015-08-31, 07:51
Avstängd
NAVYSEALTEAM6s avatar
Östberga är alltså en mångkulturell "no go zon" isåfall inte speciellt konstigt, dock lär försäkringsbolagen klia sig i huvudet.
Citera
2015-08-31, 07:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
15 bilar i brand i natt och bussarna leds om från Östberga.

Men det är ingen fara, vi har ju rinnande vatten i kranen och el i uttaget!
Tänk er rubrikerna för 25-30 år sedan...fy fan, måtte folk vakna.

Tjilivippen
Citera
2015-08-31, 08:07
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NAVYSEALTEAM6
Östberga är alltså en mångkulturell "no go zon" isåfall inte speciellt konstigt, dock lär försäkringsbolagen klia sig i huvudet.
De kliar sig nog inte i huvudet särskilt mycket, de höjer bara premierna för vanligt hederligt folk. Du vet de där som får betala för all sådan här skit, på ett eller annat sätt. Det är inte bara skattsedeln som påverkas av det nya spännande falafel-Sverige. I rättvisans namn borde försäkringsbolagen fråga vilket parti man har röstat på och fastställa premien utifrån detta.

Men, nu måste vi komma ihåg att vi har kebab, hoummos (eller vad fan det nu heter), rinnande vatten, elektricitet m fl saker som vi inte hade haft om vi inte hade haft någon miljon utomeuropeiska invandrare i landet. Svenskar kan nämligen INTE tillaga dessa maträtter, inte heller hade vi haft vare sig rörmokare eller elektriker utan invandringen vi har haft de senaste 20-30 åren. Vad är då en eller annan brunnen bil att bekymra sig över? På det hela taget är allting en ren vinstaffär. Glöm inte det!

Åter till verkligheten. Maskerade personer i Östberga för tankarna till de upploppsliknande situationerna som var på gång i Hagsätra/Rågsved med omnejd runt förra sommaren. Kan det vara något liknande denna gång? För få fritidsgårdar alltså.
Citera
2015-08-31, 08:22
Medlem
duqus avatar
Jag undrar om det finns ett samband typ det som var i Rinkeby mellan bilbränder och svensk media som pröjsade för bilderna. Fick just höra av en kompis att de bilder som Expressen har, är tagna bara minuten efter det att bilarna satts i brand. När man kollar upp fotografen, har denna varit med vid ganska många kända brott den senaste tiden och då även varit extremt snabbt på plats.

Det där med att sova i bilen och lyssna på blåljusradion funkar liksom inte längre, eftersom blåljus i Stockholm kör med Rakel-systemet som är krypterat, och jag tror knappast att någon på LKC sitter och ringer denna snubbe för varje incident som sker, personen är skriven i Bromma och även om denna nu sover i bilen parkerad strategiskt någonstans så har denna kortare rycktider än polis och brandkår. En intressant aspekt är också att denna "firma" dök upp i samband med bränderna 2013......

Något stinker här:

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in