Flashback bygger pepparkakshus!
2015-09-19, 13:25
Medlem
Ticklas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fghj
Källa? Vad är förbättringarna?

http://9to5google.com/2015/09/17/exclusive-this-is-the-2nd-gen-chromecast-w-backdrop-feeds-better-wifi-fast-play-more/

Om 10 dagar vet man mer, men 5GHz bandet och Chromecast Audio.
Citera
2015-09-19, 14:10
Bannlyst
Ett vettigare OS på Chromecasten vore trevligt, typ Android.
Citera
2015-09-19, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickla
Om 10 dagar vet man mer, men 5GHz bandet och Chromecast Audio.

Haha, what har inte Chromecast 5ghz??
Citera
2015-09-19, 15:35
Medlem
Rob.Mooneys avatar
Har en ATV 3 och är väldigt nöjd med den, det ända som jag inte gillar är att man inte kan browsa i datorn genom den. Finns dock en hack/exploit så man kan göra det genom Trailer-appen som finns, vet iofs inte om det fortfarande funkar fortfarande. Men det som är najs är alla appar som finns om man orkar ställa in lite saker så den ansluter till USA eller hur jag ska säga. Har ett Netflix och HBO GO konto från USA som jag ofta kollar på, finns otaliga fler appar/kanaler som inte vi i Sverige får tillgång till annars. För stream direkt till atv så rekommenderar jag programmet Beamer, AIRplay laggar ofta för mig medans Beamer flyter på som det ska.

ATV4 kommer i oktober har jag för mig och då med sin egen APP-store med appar från tredjeparts-utvecklare och man ska även kunna spela spel på den. Så förhoppningsvis blir den ännu bättre
Citera
2015-09-19, 15:42
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty
Haha, what har inte Chromecast 5ghz??
Nej, den har ganska stora problem med hackigt nät let's call it. Det släpptes en adapter för att ansluta trådat nät, den sålde slut på några timmar.

Chromecast Audio kommer tydligen vara en fristående enhet med Spotifyklient och 3.5 mm utgång för trådlöst ljud. Jag tror det kommer vara precis som Motorola Stream:
http://9to5google.com/2014/06/03/motorola-announces-moto-stream-hardware-for-wirelessly-streaming-music-to-any-speaker/

Det är alltså en annan enhet än Chromecast lyder rykten.

Apple TV 4 kommer nog bli ganska fantastisk om något år, i alla fall i USA. Låter spekulationerna vila kring den topic:en ett tag...
Citera
2015-10-03, 13:37
Medlem
Chromecast 2 har både 2,4 & 5,8 Ghz.
Citera
2015-10-03, 13:41
Medlem
Apple tv fungerar riktigt bra och den nya verkar riktigt nice. Men om du kör Android så skulle jag köra ChromeCast för det blir mer logiskt om du vill dela bild från telefonen, tror inte man kan dela bild från android till apple tv har dock inte provat. Har båda men tycker att nuvarande Chromecast är riktigt kass. Blir att köpa den nya Chromecast den ser mer lovande ut!
Citera
2015-10-03, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutalSten
Apple tv fungerar riktigt bra och den nya verkar riktigt nice. Men om du kör Android så skulle jag köra ChromeCast för det blir mer logiskt om du vill dela bild från telefonen, tror inte man kan dela bild från android till apple tv har dock inte provat. Har båda men tycker att nuvarande Chromecast är riktigt kass. Blir att köpa den nya Chromecast den ser mer lovande ut!
Chromecast 2 säljs just nu på Elgiganten för 310 kr med 3 mån Viaplay.
Citera
2015-10-03, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr

Såg det efter jag postade mitt inlägg
Citera
2015-10-03, 18:19
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Var såg du 310 kr ? Hittade bara för 390 kr.
Citera
2015-10-03, 18:29
Medlem
virablatiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoFuckADuck
Var såg du 310 kr ? Hittade bara för 390 kr.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2081824
Citera
2015-10-03, 18:33
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av virablatira
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2081824
Försök att inte blanda ihop Chromecast och Chromecast 2.

Det är tillräckligt förvirrat här redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in