Citat:
Ursprungligen postat av
Spacemode
Du kan spegla telefonen och chromecasten, exakt samma funktion som en HDMI-kabel men ändå inte. Har ju ingenting med avancerad användning eller inte.
Spegla Chromecasten?

Vad jag menar med "avancerad användning" är att man kanske vill spegla något mer än från telefonen och Chrome. Till det man kan använda den till så är det en bra pryl, absolut. Men för mig räcker det inte att kunna göra det utan jag vill kunna få ut hela skärmen på TV:n. Som AirPlay.
Citat:
Chromecast måste du ha en app antingen till datorns webbläsare eller din telefon så du hittar den i nätverket, inte riktigt som en HDMI-kabel även om funktionen kan bli densamma.
Så krasst sett så är Chromecast mer krångel än att koppla in en sladd i två ändar.
Citat:
Jag måste bara fråga, äger du ens en chromecast? För det verkar som att du inte riktigt vet hur den fungerar.
Jag kan ha missat något men som jag förstår det så kan jag inte använda den så att det i praktiken blir som att koppla i en en extra skärm utan jag är begränsad till flikar i Chrome. Ja, eller från telefon eller platta då så klart. Och har man ingen laptop eller någon dator som står bra till för att koppla in till TV:n utan kanske bara har en surfplatta eller så, ja då är det ju en bra pryl.
Jag säger alltså inte att det är en dålig produkt, bara att den inte uppfyller mina behov. Jag säger också så att om det är som så att det verkligen går att köra dubblering av ens datorskärm så uppfyller den till och med mina behov. Men om man är begränsad till sin telefon, platta eller flik i Chrome så gör den det inte.