2015-08-30, 18:47
Medlem
Jag är nyinflyttad och vill gärna ha tips på vilka uteställen som kan vara trevliga att besöka här i Gävle

Tack på förhand!
Citera
2015-08-30, 18:54
Medlem
Qusimotos avatar
allstar e helt ok, är väl det enda ställe jag besöker om jag ska ut. Vill du se snorungar så e det heartbreak som gäller

Lite äldre 30+ så är det harrys sen finns det en del små pubar
Citera
2015-08-30, 19:14
Medlem
Burkbubbas avatar
Vill du dansa och ha roligt så är det Allstar, Heartbreak eller Harrys som gäller. Allstar är min personliga favorit. Bra och snabba bartenders, man kan köpa ett bra drinkbord för runt 3500kr och då ingår inträde, garderob och en en jäkla massa drinkar, shots och öl/cider. Bästa och trevligaste vakterna också.

Heartbreak går inte riktigt att beskriva. Det är 50/50, ibland är det fullproppat och ibland är det helt tomt. Spelar ingen roll om det är fredag eller lördag, det varierar mycket ändå. Odrägliga vakter, seg personal och på slutet har det varit lite surr om droger i drinkarna. Ingenting som polisen eller tidningen har bekräftat utan bara lösa rykten. När det är mycket folk är det bra drag på dansgolvet, tyvärr lite för mycket svettiga turkar i vita linnen som tafsar runt.

Harrys har alltid varit känt för att locka lite äldre gäster, men det har blivit lite yngre på slutet också. Har aldrig haft roligt där, så jag håller mig undan därifrån. Mycket white trash.

Vi har interpool som lockar mycket folk alla dagar i veckan, finns biljardbord och shuffle och ibland pingis. Tyvärr är Interpool kända för att inte ta vara på stamkunder eller sin personal. Hänger mycket ungt folk där.

Vill man bara slå sig ner för en öl eller två så skulle jag tipsa om relativt nyöppnade PUB samt Nästet. Helt okej käk på båda ställena och alltid trevlig personal.

Vill man käka gott, boka bord på Kalles, Mathildas eller Södra mat.

Jag personligen håller mig undan från Brända Bocken, (pga dålig publicitet angående hanteringen av mat och råvaror) sen väljer jag även bort Saras, Bara vara, Terassen, Bishop Arms och Olearys.
Citera
2015-08-30, 19:26
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkbubba
Vill du dansa och ha roligt så är det Allstar, Heartbreak eller Harrys som gäller. Allstar är min personliga favorit. Bra och snabba bartenders, man kan köpa ett bra drinkbord för runt 3500kr och då ingår inträde, garderob och en en jäkla massa drinkar, shots och öl/cider. Bästa och trevligaste vakterna också.

Heartbreak går inte riktigt att beskriva. Det är 50/50, ibland är det fullproppat och ibland är det helt tomt. Spelar ingen roll om det är fredag eller lördag, det varierar mycket ändå. Odrägliga vakter, seg personal och på slutet har det varit lite surr om droger i drinkarna. Ingenting som polisen eller tidningen har bekräftat utan bara lösa rykten. När det är mycket folk är det bra drag på dansgolvet, tyvärr lite för mycket svettiga turkar i vita linnen som tafsar runt.

Harrys har alltid varit känt för att locka lite äldre gäster, men det har blivit lite yngre på slutet också. Har aldrig haft roligt där, så jag håller mig undan därifrån. Mycket white trash.

Vi har interpool som lockar mycket folk alla dagar i veckan, finns biljardbord och shuffle och ibland pingis. Tyvärr är Interpool kända för att inte ta vara på stamkunder eller sin personal. Hänger mycket ungt folk där.

Vill man bara slå sig ner för en öl eller två så skulle jag tipsa om relativt nyöppnade PUB samt Nästet. Helt okej käk på båda ställena och alltid trevlig personal.

Jag personligen håller mig undan från Brända Bocken, (pga dålig publicitet angående hanteringen av mat och råvaror) sen väljer jag även bort Saras, Bara vara, Terassen, Bishop Arms och Olearys.

Interpool är ju fjortis stället nr 1 i gävle, fast är man mellan 16-21 så är det nog roligt där
Citera
2015-08-30, 19:30
Medlem
Tack för dina utförliga beskrivningar! Allstar kommer jag att ge en chans och jag kommer tack vare din förvarning om svettiga turkar som tafsar inte att besöka Heartbreak! Jag HATAR när killar dansar upp bakom mig och tafsar när jag vill dansa och ha kul med tjejerna! Har du erfarenhet av fullriggaren eller helt enkelt?

Citat:
Ursprungligen postat av Burkbubba

Citera
2015-08-30, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Interpool är ju fjortis stället nr 1 i gävle, fast är man mellan 16-21 så är det nog roligt där

Det lät mindre lockande.. vilka ställen rekommenderar du?
Citera
2015-08-30, 19:35
Medlem
Burkbubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda15
Tack för dina utförliga beskrivningar! Allstar kommer jag att ge en chans och jag kommer tack vare din förvarning om svettiga turkar som tafsar inte att besöka Heartbreak! Jag HATAR när killar dansar upp bakom mig och tafsar när jag vill dansa och ha kul med tjejerna! Har du erfarenhet av fullriggaren eller helt enkelt?
Har bara varit på fullriggaren en gång när det var nyöppnat. Gick mest för att se utsikten, som inte är så märkvärdig ändå. Jag är mest ute efter servicen och tyckte att dom som jobbade i baren bara stod och surrade med varandra och ignorerade gästerna. Ligger tyvärr lite långt bort för att locka dit folk varje helg. Folk går först ut på en pub och sen Heartbreak eller Allstar, och Fullriggaren ligger för långt ifrån helt enkelt.

Det är 90% äldre som hänger på Helt enkelt. Det är litet och trångt och på helger tar det en jäkla tid att haffa en bartender för en drink. Folk går runt på fyllan och pratar med varandra, thats it.
Citera
2015-08-31, 06:33
Medlem
Bilagan kan vara ett alternativ
Citera
2015-08-31, 07:48
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradstronger
Bilagan kan vara ett alternativ

Bilagan kan va jävligt rolig om man e full och rökt nån joint då kan det bli väldigt trevligt där
Citera
2015-08-31, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Bilagan kan va jävligt rolig om man e full och rökt nån joint då kan det bli väldigt trevligt där

Kan tänka mig det, för det finns ju verkligen personligheter på det stället
Citera
2015-08-31, 21:27
Medlem
kumlans avatar
Allstar har jag varit på nån gång. Det var hyfsat faktiskt. Förvånad.
Citera
2015-09-02, 17:26
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda15
Jag är nyinflyttad och vill gärna ha tips på vilka uteställen som kan vara trevliga att besöka här i Gävle

Tack på förhand!
Nu vet jag inte hur gammal du är, men om du är 20+ så rekommenderar jag Allstar (två dansgolv) med Harrys som andrahandsval. Heartbreak var väldigt bra förut, men nu är det för många fjortisar som hänger där och även en del tvivelaktiga individer som några redan har nämnt.

Harrys har två dansgolv, det ena med schlager- och klassikerinriktning och det andra i källaren där det spelas gemen nattklubbsmusik. I källaren huserar även den utmärkta rock- och metalbaren Dirty Harrys. De yngsta som går till Harrys är 20-25 år och de äldsta omkring 60 år. Stort åldersspann alltså.

Vad beträffar barer och pubar så finns det en uppsjö av dylika uteställen, och några som kan rekommenderas är Interpool, Terrassen, Grand Hotels veranda och Kalles Bar & Grill.
Senast redigerad av flaes 2015-09-02 kl. 17:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in