2015-08-30, 16:55
Medlem
ulvvfs avatar
Om nu islam är ett patriarkat med antifeminism etc, varför är då antifeminister i sverige emot invandring av muslimer etc medens feminister är för invandringen av dessa såkallade kvinnohatare? Borde det inte vara precis tvärtom.... Om nu islam är ett patriarkat?
Citera
2015-08-30, 16:57
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Om nu islam är ett patriarkat med antifeminism etc, varför är då antifeminister i sverige emot invandring av muslimer etc medens feminister är för invandringen av dessa såkallade kvinnohatare? Borde det inte vara precis tvärtom.... Om nu islam är ett patriarkat?

Vi ser verkligheten som den är och inte hur vi önskar den skulle vara...
Citera
2015-08-30, 17:01
Medlem
Därför att antifeminism (vara emot kvinnors rättigheter) oftast går hand i hand med rasism (vara skeptisk till andra folkslag) samt konservatism (bevara allt så som det varit)

Och feminism (vara för kvinnors rättigheter) oftast går hand i hand med antirasism (dvs se att alla människor är lika och ha samma värde/ rättigheter och möjlighet till utveckling) och progressivt tänkande (dvs en önskan om förändring, utveckling och vision.)
Citera
2015-08-30, 17:04
Medlem
Svenska extremvänsterfeminister anser att kostnader är helt ointressanta och eldar pengar. Om kostnader kan ignoreras har vi råd med allt. FI anser dessutom att jämställdhet är ointressant när det gäller flyktingpolitik. 85 procent av ensamkommande är män/pojkar.
Citera
2015-08-30, 17:10
Medlem
Citat:
Varför är feminister för invandring och antifeminister emot?

Men för helvete! Är du på riktigt?

En feminist tror på människors lika värde, dvs oavsett kön eller hudfärg t.ex.
Rasister och antifeminister är övertygade om det motsatta.

Det är fan bara på internets kloak Flashback man tvingas möta så jävla dumma månniskor!
Citera
2015-08-30, 17:15
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiranusis
Svenska extremvänsterfeminister anser att kostnader är helt ointressanta och eldar pengar. Om kostnader kan ignoreras har vi råd med allt. FI anser dessutom att jämställdhet är ointressant när det gäller flyktingpolitik. 85 procent av ensamkommande är män/pojkar.

Exakt! Detta var ett argument som jag helt glömde bort! Det saknar totalt förståelse för att saker och ting måste finansieras. De tycks tro att " Det är väl bara att trycka upp mera pengar" som är lösningen på den ekonomiska biten -
Eller - "Det finns ju bankomatkort man kan ta ut pengar på"

Detta inlägget verkar tramsigt men det känns som att det ÄR på den nivån när man hör partitoppar från det partiet tala, finns ingen verklighetsförankring alls
Citera
2015-08-30, 17:19
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Jag vill ha ett Islam anpassat för svenskar, utan kolonisering av araber och afrikaner.
Citera
2015-08-30, 17:21
Medlem
Om man tror att "anti"-feminister är automatiskt emot invandring så bildar man för mycket av sin världsuppfattning på Flashback eller är helt enkelt bara intellektuellt ohederlig.
Citera
2015-08-30, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Därför att antifeminism (vara emot kvinnors rättigheter) oftast går hand i hand med rasism (vara skeptisk till andra folkslag) samt konservatism (bevara allt så som det varit)

Och feminism (vara för kvinnors rättigheter) oftast går hand i hand med antirasism (dvs se att alla människor är lika och ha samma värde/ rättigheter och möjlighet till utveckling) och progressivt tänkande (dvs en önskan om förändring, utveckling och vision.)

Men de länder som tagit emot mest flyktingar ligger ju i Mellanöstern. Turkiet, Jordanien och Libanon. Mycket mer än Sverige.

Är de mest för kvinnors rättigheter?
Citera
2015-08-30, 17:49
Medlem
ulvvfs avatar
Okej för sammanfatta det

Citat:
Ursprungligen postat av Kropp

Det är fan bara på internets kloak Flashback man tvingas möta så jävla dumma månniskor!

För predika om tolerans så visar du sannerligen upp mycket hat.

Hursomhelst så tror jag inte på denna förklaringen heller. Feminister är rasister, de säger saker om vita män som de skulle fängsla andra för om de sa samma om invandrare. Jag får absolut känslan av att feministerna skulle byta ut alla vita män emot muslimer om de kunde.

Citat:
Ursprungligen postat av Tiranusis

De ekonomiska biten kan givetvis vara en förklaring till varför du personligen är för eller emot invandring, men jag tror knappast det är anledningen i grund och botten till varför antifeminister tenderar att vara emot och feminister för.

Citat:
Ursprungligen postat av Cygnus-X
Om man tror att "anti"-feminister är automatiskt emot invandring så bildar man för mycket av sin världsuppfattning på Flashback eller är helt enkelt bara intellektuellt ohederlig.

Sa jag per automatik? I sådana fall ber jag om ursäkt, menar givetvis att de tenderar. Jag är själv antifeminist och för fri invandring.
Citera
2015-08-30, 18:25
Medlem
Anna.Netrebkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kropp

Feminism är en kvinnorättsrörelse. Den inkluderar inte nödvändigtvis synen att alla människor är lika mycket värda. Feminister som påstår det är ideologiskt illitterata apor.
Citera
2015-08-30, 18:27
Medlem
Jag tror att feminister tycker kvinnor tjänar på invandringen i stort eftersom det skapar ett överskott på män.

Detta ökar kvinnors värde sexuellt fortplantningsmässigt och sänker männens.

Skulle det komma 40 000 singelkvinnor till Sverige varje år är det ytterst tveksamt om kvinnor och feminister skulle vara så positiva.

Likaså att staten bekostar inseminering anser feminister ökar kvinnors sexuella värde och sänker männens som grupp.

Skulle vi haft en normal invandring skulle män anses som mer värdefulla och det skulle vara mindre hat mot män som grupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in